حقایق جالب در مورد غارهای حرارتی و کشور سوارکاری (تصاویر)

حقایق جالب در مورد غارهای حرارتی و کشور سوارکاری تصاویر

مجارستان یکی از کشورهای اروپای مرکزی است که پس از پایان جنگ جهانی دوم تحت حاکمیت اتحاد جماهیر شوروی قرار گرفت، اما مردم آن با شورش علیه دولت محلی و سیاست های تحمیل شده توسط شوروی در 23 اکتبر 1989 انقلاب بزرگی را آغاز کردند.

به گزارش ایمنا، هر ساله در 23 اکتبر، روز جمهوری مجارستان به یاد دو رویداد مهم در تاریخ مجارستان جشن گرفته می شود. اولی خیزش مردم مجارستان علیه اتحاد جماهیر شوروی و دومی تأسیس مجارستان در سال 1989 است. انقلاب مجارستان یک شورش تکانشی بود که در سراسر مجارستان گسترش یافت.

مردم علیه حکومت محلی و سیاست های تحمیلی شوروی شورش کردند و انقلاب بزرگی را آغاز کردند که از 23 اکتبر تا 10 نوامبر 1956 ادامه یافت. این قیام شکست خورد، اما سال ها بعد نقش کلیدی در فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی داشت.

این روز همچنین اولین انتخابات آزاد پارلمانی مجارستان را جشن می گیرد که منجر به اعلام جمهوری آزاد مجارستان شد. در سال 1991، مجلس ملی مجارستان، 22 اکتبر را به عنوان تعطیلات رسمی انقلاب مجارستان اعلام کرد.

معماری افسانه‌ای مجارستان، چشمه‌های آب گرم فراوان و تاریخ شگفت‌انگیز سرشار از سنت‌های محلی باعث محبوبیت دائمی آن شده است، اما این کشور اسرار ناشناخته بسیاری را نیز در خود جای داده است.

حقایق جالب در مورد غارهای حرارتی و کشور سوارکاری

حقایق جالب در مورد مجارستان

40 درصد از جمعیت مجارستان کاتولیک رومی، 11.6 درصد کالوینیست، 2.2 درصد لوتری، 1.8 درصد یونانی کاتولیک و 1.9 درصد سایر ادیان هستند.

مجارستان به خاطر چشمه های معدنی متعددش معروف است که در سراسر کشور به صدها عدد می رسد. این چشمه های آب گرم طبیعی نقش مهمی در فرهنگ آبگرم مجارستان ایفا کرده اند و بازدیدکنندگانی را که به دنبال آرامش و مزایای درمانی هستند جذب می کنند.

مجارستان دارای یک دریاچه داخلی مصنوعی به مساحت 600 کیلومتر مربع است که بزرگترین دریاچه اروپای مرکزی است.

در الفبای مجارستان 44 حرف وجود دارد و برخی از آنها ترکیبی از چندین حرف هستند که یادگیری این زبان را بسیار دشوار می کند.

کارشناسان آثاری از کشت انگور با قدمت بیش از دو هزار سال در توکاج مجارستان پیدا کردند.

مجارستان مجموعه‌ای از پیست‌های زیبا و کمتر شناخته‌شده دارد که با پیست‌های اسکی باشکوه پر شده است.

بوداپست میزبان بزرگترین کنیسه اروپا و دومین کنیسه بزرگ جهان است که ظرفیت آن تا 3000 نفر است.

حقایق جالب در مورد غارهای حرارتی و کشور سوارکاری

پایتخت مجارستان به خاطر حمام های حرارتی با هزارتوهای زیرزمینی غنی از مواد معدنی شناخته شده است. این کشور دارای بزرگترین سیستم غار حرارتی در جهان است.

در مجارستان، والدین هنگام انتخاب نام برای فرزندشان مشمول قانون نامگذاری هستند. نام ها را می توان از فهرست هزاران نام از پیش تأیید شده (یکی برای هر جنسیت) انتخاب کرد. اسامی فقط در صورتی تایید می شوند که دارای چندین معیار باشند، از جمله غیر تحقیرآمیز بودن، املا و تلفظ آسان و جنسیت خاص.

شهر بوداپست از دو بخش بودا و پست تشکیل شده است که توسط رودخانه دانوب از هم جدا شده اند.

مجارستان یکی از بهترین مناطق پرنده نگری در اروپا است و نزدیک به 400 گونه پرنده در این کشور زاد و ولد می کنند.

دومین متروی اروپا در بوداپست افتتاح شد. متروی هزاره، یا M1، در سال 1896، درست پس از افتتاح اولین سیستم زیرزمینی لندن، شروع به کار کرد و هنوز هم فعال است.

مجارستان میزبان Zyget، یکی از بزرگترین و مشهورترین فستیوال های موسیقی در جهان است که سالانه در بوداپست برگزار می شود.

سنت های ریشه دار اسب سواری مجارستان اثری ماندگار در فرهنگ آن بر جای گذاشته است. این میراث امروزه از طریق رویدادهای مختلف، جشنواره‌ها و حفظ مهارت‌های سوارکاری جشن گرفته می‌شود که نشان‌دهنده تأثیر ماندگار این سنت‌ها بر هویت فرهنگی این کشور است.

روستای Hollókő که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، گواه زنده میراث فرهنگی غنی مجارستان است که از قرن هجدهم بدون تغییر باقی مانده است و احساس قدم گذاشتن در تاریخ را به شما القا می کند.

حقایق جالب در مورد غارهای حرارتی و کشور سوارکاری