خواص آویشن/آویشن برای چه کسانی مضر است؟

خواص آویشنآویشن برای چه کسانی مضر است؟

انتخابتو، آویشن گیاهی از خانواده نعناع است که در مصر باستان برای رفع بوی بد دهان استفاده می شده است. آویشن انواع زیادی دارد، اما رایج ترین آن آویشن فرانسوی است.

زنبورها جذب گل‌های آویشن می‌شوند و عسل آویشن سیسیلی صدها سال است که با آویشن حاوی مقادیر زیادی آویشن شناخته شده است. تیمول و کارواکرول خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و آنتی باکتریال داشتن

آویشن یک داروی گیاهی است که برای جلوگیری از سرماخوردگی و عفونت های تنفسی استفاده می شود. از آنجایی که آویشن طبیعتاً گرم و خشک است، در برخی از غذاها مانند پنیر، ماست، سیب زمینی، لوبیا سبز و نخود استفاده می شود، اما مصرف زیاد آویشن برای افرادی که ناراحتی های گرم و خشک دارند توصیه نمی شود. خلق و خوی

خواص آویشن

از آنجایی که آویشن سرشار از ترکیبات و ویتامین های مختلف ضروری و مهم برای بدن است، از جمله گیاهان دارویی مفید برای سلامت بدن است و از خواص آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارایی آنتی باکتریال و ضد قارچ و از بین بردن موجودات کوچک و مضر بدن
  • تسکین دردهای روماتیسمی، مفاصل و عضلات
  • ضد تشنج و در برابر صرع
  • کاهش حساسیت، خارش و آسیب آفتاب
  • درمان عفونت های بدن
  • جلوگیری از التهاب و بیماری های مزمن
  • مبارزه با رادیکال های آزاد به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود عملکرد قلب
  • کنترل فشار خون
  • درمان سیاه سرفه، آسم، برونشیت و گلودرد و رفع سرفه
  • بهبود بینایی
  • بهبود مشکلات گوارشی
  • سلامت مو و پوست را تقویت می کند
  • ضد عفونی کننده در خمیر دندان و دهان شویه
  • آفات گیاهی را از بین ببرید

خواص درمانی آویشن برای سرفه

اسانس آویشن از برگ های آن اغلب به عنوان یک درمان طبیعی سرفه استفاده می شود، ترکیبی از برگ آویشن و پیچک به کاهش سرفه و سایر علائم برونشیت حاد کمک می کند و ترکیبی از عصاره آویشن و پامچال برای کاهش التهاب و مخاط استفاده می شود. .

همچنین، نوشیدن مقداری چای آویشن می تواند به درمان سرفه یا گلودرد کمک کند. آویشن برای عفونت های تنفسی مفید است و می توانید با نوشیدن چای آویشن با عسل از خواص سلامتی آویشن بهره مند شوید و همچنین برای افرادی که مشکلات سینوزیت مکرر و چرکی دارند می توانید از بخور آویشن استفاده کنید.

خواص آویشن برای پوست و مو

آویشن به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی، روند پیری پوست را کند می کند و باعث درخشندگی پوست می شود. از دیگر خواص آویشن اثر بی نظیر آن در درمان اگزما و رفع خارش و خشکی پوست است.

خواص آویشن از دیگر خواص آن: آنتی باکتریال و ضد قارچ یک درمان خانگی که می تواند از التهاب پوست جلوگیری کند آکنه از روغن آویشن می توان برای التیام زخم و سوختگی نیز استفاده کرد.

دم کرده آویشن و چای در درمان سبوس این روغن روی سر موثر است، روغن آویشن می تواند از ریزش مو جلوگیری کند و موها را پرپشت و براق کند، مواد مغذی موجود در آویشن روی فولیکول های مو تاثیر می گذارد و به رشد مو، سالم و درخشان شدن مو کمک می کند. برای داشتن موهایی سالم و درخشان، روغن آویشن را با روغن زیتون مخلوط کرده و به پوست سر خود بمالید.

خواص چای آویشن برای کاهش وزن

چای آویشن به تقویت متابولیسم (سوخت) بدن کمک می کند، هر چه متابولیسم بدن بهتر باشد، کاهش وزن موثرتری می توانید داشته باشید. علاوه بر این، این گیاه در کنترل اشتها نیز موثر است، بنابراین شما کالری کمتری مصرف می کنید، جالب است بدانید که گیاه آویشن با تنظیم قند خون نیز می تواند به کاهش وزن کمک کند.

خواص چای آویشن برای معده

اگر با مشکلاتی مانند نفخ، گاز معده، سوء هاضمه یا حتی حالت تهوع و استفراغ مواجه هستید، چای آویشن می تواند گزینه خوبی برای حل این مشکلات باشد. این گیاه به تولید آنزیم های گوارشی کمک می کند، بنابراین در هضم غذا و همچنین خواص آن موثر است. ضد میکروبی و خواص ضد التهابی این گیاه باعث تسکین علائم بیماری های گوارشی می شود. گاستریت (گاستریت) یا بیماری های التهابی روده.

خواص چای آویشن برای کم خونی

چای آویشن حاوی مقادیر متوسطی آهن است، این ماده معدنی برای تولید هموگلوبین ضروری است، هموگلوبین پروتئینی است که در گلبول های قرمز خون وجود دارد و اکسیژن را در سراسر بدن حمل می کند و مصرف منظم چای آویشن می تواند این ماده معدنی را در اختیار بدن قرار دهد.

خواص آویشن/آویشن برای چه کسانی مضر است؟

چه کسانی نباید از آویشن استفاده کنند؟

خواص آویشن بی شمار است اما افرادی هستند که نباید از این گیاه دارویی فوق العاده استفاده کنند.

مادران باردار: مصرف زیاد آویشن در دوران بارداری خطر سقط جنین را افزایش می دهد و زنان باردار و شیرده نباید بدون مشورت با پزشک از مکمل ها و داروهای گیاهی استفاده کنند.

افراد آلرژیک: ماده شیمیایی تیمول ماده موجود در آویشن باعث کاهش ضربان قلب، کاهش دمای بدن، حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه و سردرد می شود. تیمول و کارواکرول آویشن دارای ترکیبات شیمیایی است و افراد مبتلا به آلرژی ممکن است پس از مصرف آویشن دچار سوزش شوند. غشاها از مخاط رنج می برد.

افرادی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند: افرادی که قبل از استفاده موضعی از آویشن تحت شیمی درمانی قرار می گیرند تیمول جذاب فلوراوراسیل (داروی درمان سرطان) را می توان با پزشک مشورت کرد.

کودکان زیر 10 سال: مصرف آویشن در کودکان زیر 10 سال خطرناک است و مصرف آن باید زیر نظر پزشک باشد.

افرادی که به خانواده نعناع حساسیت دارند: برخی از افراد به گیاهانی از خانواده نعناع حساسیت دارند و مصرف آنها باعث ایجاد حساسیت در این افراد می شود.

افراد مبتلا به اختلالات لخته شدن خون: در صورت اختلال در انعقاد خون یا استفاده از رقیق کننده به از مصرف زیاد آویشن در خون خودداری کنید و دو هفته قبل از عمل باید مصرف آویشن را قطع کنید.