یادآوری تری گیلیام در انسی، فرانسه / خنده مهمترین چیز در زندگی است

یادآوری تری گیلیام در انسی، فرانسه خنده مهمترین چیز

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، تری گیلیام در سال 1975 با فیلم کوتاه 5 دقیقه ای خود به نام «معجزه پرواز» در جشنواره انیمیشن انسی فرانسه شرکت کرد و امسال نیز برای دریافت جایزه و برگزاری مسترکلاس در این جشنواره حضور یافت.

فیلم او در آن زمان یک جواهر پوچ گرایی درباره میل فاجعه بار هومو ساپینس برای صعود به آسمان بود. ویدئویی که برای کمدی بریتانیایی “سیرک پرواز مونتی پایتون” طراحی شده بود، با همان تکنیک برش متحرک نمایش داده شد و جایزه ای دریافت نکرد.

مهر نوشت: نیم قرن بعد، انسی با اعطای جایزه کریستال افتخاری به گیلیام، این عدم علاقه را اصلاح کرد.

گیلیام گفت: باورت می شود چقدر طول کشید تا این جایزه لعنتی را بگیرم؟ فکر می کنم آنها می دانند که من سال آینده آنجا نخواهم بود.

اما کارگردان «راهزنان زمان»، «برزیل» و «ترس و نفرت در لاس وگاس» فقط برای دریافت جوایز به انسی نیامد. او همچنین در یک مسترکلاس شرکت کرد و در مورد انیمیشن و برنامه هایش صحبت کرد. .

او گفت: ظاهراً خواندم که در حال ساخت فیلمی با جانی دپ، جف بریجز، آدام درایور و آکوامن (جیسون موموآ) هستم. گیلیام که با عنوان «کارناوال در پایان روز» نام‌گذاری شد، جزئیات بیشتری درباره این پروژه که دپ در آن نقش شیطان را در بریجز بازی می‌کند، ارائه نکرد، به جز یک چیز: «من سعی می‌کنم کاری را انجام دهم که سبک انیمیشن من انجام می‌دهد. ” اینطور نیست و برخی از سریال های او استاپ موشن خواهند بود، در حالی که برخی دیگر دیجیتالی خواهند بود.

اتاق مملو از صدها جوان حرفه‌ای انیمیشن و دانشجو بود که گیلیام صحبت می‌کرد و تاکید می‌کرد: “من به دنبال کسی هستم که با او کار کنم، و فکر می‌کردم Ency احتمالاً تعدادی از بهترین انیمیشن‌سازان روی کره زمین را دارد.” من اینجا هستم تا شما را ملاقات کنم.

گیلیام اعتراف کرد که تقریبا 50 سال پیش انیمیشن را رها کرده و به اکشن زنده روی آورده است. وی گفت: به جایی رسیدم که واقعا خسته بودم چون احساس می کردم می خواهم کارهای زیادی را انجام دهم که از این طریق نتوانستم به انجام برسانم.

وقتی از گیلیام خواسته شد که سبک انیمیشن خود را توصیف کند، او به سرعت گفت: ارزان و زشت.

گیلیام در اوایل کار خود، در حالی که در نیویورک زندگی می کرد، با ایجاد کمیک استریپ هایی متشکل از تصاویر ثابت با حباب های گفتاری در هر فریم، سبک ایتالیایی را به آمریکا معرفی کرد.

پیشرفت گیلیام در واقع مدت کوتاهی بعد اتفاق افتاد، زمانی که او در یک برنامه تلویزیونی در انگلستان کار پیدا کرد و کاریکاتورهایی از مهمانان کشید.

گیلیام که تاثیرگذارترین انیمیشن خود را در دوران حضورش با “مونتی پایتون” ساخته بود، در پاسخ به این سوال که آیا تمایلی برای ساخت یک انیمیشن بلند دارد یا خیر، پاسخ داد: “نه، کار زیاد است!” با این حال، مونتی پایتون به او این شانس را داد که یک فیلم لایو اکشن کارگردانی کند و در سال 1975 اولین بازی کمدی خود را با تری جونز با نام “مونتی پایتون و جام مقدس” انجام داد.

این کارگردان 83 ساله گفت: ما در عصری زندگی می کنیم که مردم کمتر می خندند و معتقدم این خیلی سالم نیست. خنده احتمالاً مهمترین چیز در زندگی است و شما را جوان نگه می دارد. حتی دکترها هم با این موافق هستند و من هم خیلی می خندم، حداقل در ملاء عام.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین