این میوه ها را در یخچال نگهداری نکنید

این میوه ها را در یخچال نگهداری نکنید

البته برخی از میوه ها را نباید در یخچال نگهداری کرد زیرا سردی یخچال می تواند بر طعم، بافت و ارزش غذایی آنها تأثیر منفی بگذارد. در حالی که یخچال برای بسیاری از غذاها مفید است، مهم است که بدانید کدام میوه ها برای حفظ طعم، بافت و ارزش غذایی بهتر در دمای اتاق نگهداری می شوند.

به گزارش همشهری آنلاین، در این مطلب از لیست میوه هایی می گوییم که باید به جای یخچال در دمای اتاق نگهداری شوند.

موز: این میوه هرگز نباید در یخچال نگهداری شود. زمانی که یک موز در یخچال نگهداری می شود، پوست آن شروع به سیاه شدن می کند که می تواند از خوردن آن برای بسیاری از افراد به ویژه کودکان جلوگیری کند. علاوه بر این، موز به سرعت در یخچال نمی رسد. بنابراین توصیه می شود برای حفظ تازگی و طعم مطلوب آن را در دمای اتاق نگهداری کنید.

هندوانه: بسیاری از افراد به اشتباه هندوانه را در یخچال نگهداری می کنند تا از خراب شدن سریع آن جلوگیری کنند. اما آنتی اکسیدان های هندوانه کاهش می یابد و ارزش غذایی آن نیز کاهش می یابد. به همین دلیل، کارشناسان توصیه می کنند هندوانه را در یخچال نگهداری نکنید.

آناناس: نگهداری آناناس در یخچال ممکن است باعث بدتر شدن بافت و طعم آن شود. بنابراین بهتر است آن را در یخچال قرار ندهید. نگهداری آن در یخچال باعث نرمی بیش از حد میوه و تغییر طعم طبیعی آن می شود. نگهداری آناناس در دمای اتاق به حفظ طراوت آن کمک می کند و از تغییرات نامطلوب در خواص آن جلوگیری می کند. اما اگر آناناس کاملا رسیده باشد، می توان آن را برای چند روز در یخچال نگهداری کرد تا از نرم شدن بیش از حد آن جلوگیری شود.

انبه: در نگهداری انبه در یخچال اشتباه نکنید، زیرا دمای سرد می تواند روند رسیدن را کند کرده و بر طعم و بافت آن تأثیر بگذارد. سرمازدگی همچنین می تواند باعث آسیب سرما شود که منجر به ایجاد لکه های تیره روی پوست انبه می شود. برای لذت بردن کامل از طعم و عطر آن، بهتر است انبه را در دمای اتاق نگهداری کنید.

آووکادو: این میوه را نباید در یخچال نگهداری کرد زیرا دمای سرد می تواند روند رسیدن آووکادو را کند کرده و باعث سفت شدن آن شود. همچنین می تواند بر طعم و بافت آن تأثیر بگذارد. در عوض، آووکادو را در دمای اتاق نگهداری کنید تا رسیده شود، سپس بلافاصله استفاده کنید تا از قوام خامه‌ای آن لذت ببرید.

نارنجی: این میوه خشک شده و با نگهداری در یخچال ساختار آبدار خود را از دست می دهد. نگهداری پرتقال در دمای اتاق به حفظ طعم و تازگی آن کمک می کند. علاوه بر این، یخچال با کاهش طعم پرتقال می تواند لذت خوردن آن را کاهش دهد.