با نوشیدن آب به راحتی وزن کم کنید!

با نوشیدن آب به راحتی وزن کم کنید

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید و از سلامتی خود محافظت کنید، رژیم آب درمانی برای شما مناسب است. در این رژیم فقط باید از چند ساعت تا چند روز آب مصرف کنید. رژیم آب درمانی استرس را کاهش می دهد و التهاب را کاهش می دهد. این رژیم غذایی برای کودکان، نوجوانان و زنان باردار مناسب نیست. زمان مصرف آب بسته به رژیم غذایی شما متفاوت است. رژیم های آب درمانی 24 ساعته و 72 ساعته به طور کلی توصیه نمی شود. زمانی که رژیم آب دارید باید از فعالیت های سنگین خودداری کنید. در این مقاله از انتخابتو به معرفی رژیم آب درمانی و ویژگی های آن پرداختیم. با ما همراه باشید.

رژیم آب درمانی چیست و چه تاثیری بر کاهش وزن دارد؟

رژیم آب درمانی نوعی رژیم غذایی است که در آن مصرف هر ماده غذایی غیر از آب ممنوع است. برخی از افراد برای حفظ و بهبود سلامت خود از این رژیم غذایی پیروی می کنند. روش های مختلفی برای رژیم آب درمانی وجود دارد. رایج ترین نوع این رژیم 16/8 است که بر اساس آن روزانه 8 ساعت مجاز به خوردن انواع غذاها و 16 ساعت دیگر فقط آب می باشد. در طول این رژیم توصیه می شود از ورزش های سنگین خودداری کنید و به فعالیت های سبک تری مانند یوگا بپردازید. پس از تکمیل رژیم آب درمانی، رژیم غذایی شما باید شامل انواع غذاها باشد. می توانید از انواع میوه ها و سبزیجات، مغزها و حبوبات که حاوی پروتئین کافی هستند استفاده کنید. از وعده های غذایی کوچکتر و سبکتر برای صبحانه خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 25 نکته طلایی رژیم غذایی برای کاهش وزن و بهبود سلامتی

ویژگی ها و فواید رژیم آب درمانی

رژیم آب درمانی ممکن است از سلامت قلب شما محافظت کند و حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. به گفته برخی پزشکان، این رژیم می تواند تمرکز شما را بهبود بخشد. مهمترین مزایای رژیم آب درمانی عبارتند از:

  • بهبود سطح قند خون: رژیم آب درمانی با بهبود حساسیت به انسولین به کاهش سطح قند خون و پیشگیری از دیابت نوع 2 کمک می کند. یک رژیم آب درمانی 5 روزه که در آن علاوه بر آب، غذاهای کم کالری مصرف کنید، می تواند سطح قند خون و انسولین ناشتا را کاهش دهد.
  • کاهش وزن: این رژیم ممکن است باعث کاهش وزن و کاهش چربی بدن شود. در رژیم آب درمانی، بدن به جای شکر، چربی های اضافی را می سوزاند. بدین ترتیب طلسم لاغر نشدن شکسته خواهد شد. این رژیم می تواند توده عضلانی شما و همچنین کاهش وزن را به دلیل افزایش تجزیه پروتئین ها کاهش دهد.
  • اتوفاژی یا خودخوری سلول ها: این فرآیند زمانی اتفاق می افتد که بدن شروع به پاکسازی سلول های قدیمی و ناکارآمد می کند و راه را برای تولید سلول های جدید و سالم هموار می کند. طبق تحقیقات جنرال الکتریک، اتوفاژی می تواند روند پیری را کند کرده و طول عمر را افزایش دهد. همچنین می تواند از بیماری هایی مانند اختلالات عصبی و بیماری های متابولیک جلوگیری کند.
  • محافظت از سلامت قلب: رژیم آب درمانی باعث کاهش سطح کلسترول بد (LDL) در خون و افزایش سطح کلسترول خوب خون (HDL) می شود. این رژیم باعث کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا می شود.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن یک هفته ای با رژیم غذایی سه روزه

بیسکویت رژیمی کامور 200 گرمی بسته 3 عددی
6%

164000

154000 تقسیمی

عوارض و مضرات رژیم آب درمانی

اگرچه رژیم آب درمانی فواید زیادی دارد، اما این خواص می تواند به مرور زمان به بدن شما آسیب برساند. بنابراین توصیه می شود برای مدت طولانی از رژیم آب درمانی استفاده نکنید. رژیم گرفتن و رژیم نگرفتن باعث از دست رفتن مواد مغذی بدن می شود. مهمترین عوارض رژیم آب درمانی برای کاهش وزن عبارتند از:

  • هیپوناترمی یا مسمومیت با آب: هیپوناترمی زمانی رخ می دهد که آب و نمک از دست رفته از طریق عرق با آب جایگزین شود. در حین رژیم آب درمانی نباید ورزش کنید زیرا نمک را از طریق تعریق از دست می دهید و نمی توانید با مصرف نوشیدنی های ورزشی جایگزین این نمک ها شوید.
  • افت ناگهانی فشار خون: اگر بیش از حد آب بنوشید، ممکن است در حالت ایستاده دچار افت فشار خون شوید.
  • سرگیجه: سرگیجه و خستگی مغز همگی از علائم محدودیت کالری در بدن هستند. زنان جوان ممکن است با مصرف یک رژیم آب درمانی کنترل تعادل بدن خود را از دست بدهند. زمانی که کالری مورد نیاز بدن شما تامین نشود، بدن برای عملکرد بهینه سخت تر کار خواهد کرد. بنابراین، ممکن است سردردهای شدید یا خفیف را تجربه کنید.
  • پرخوری: رژیم آب درمانی اغلب منجر به پرخوری می شود. این رژیم ممکن است باعث آلرژی غذایی شما شود.
چای سبز احمد - 250 گرم
10%

199900

159900 تقسیمی

اگر بدون مشورت با پزشک از یک رژیم آب درمانی طولانی مدت برای کاهش وزن پیروی کرده اید، ممکن است اثرات جدی آن را احساس کنید. زیرا تعادل تغذیه ای و الکترولیتی در بدن مختل می شود. در صورت مشاهده هر یک از علائم، رژیم غذایی خود را متوقف کنید.

برای داشتن عوارض کمتر رژیم آب درمانی برای کاهش وزن به نکات زیر توجه کنید:

  • به تدریج حجم وعده های خود را کاهش دهید: با کاهش حجم وعده های غذایی خود، حذف میان وعده ها و حذف تدریجی وعده های غذایی در طول روز شروع کنید.
  • آب بیشتری بنوشید: در این رژیم باید بیشتر از روزهای عادی آب بنوشید.
  • با پزشک خود مشورت کنید: اگر دیابت یا بیماری دیگری دارید که روده، متابولیسم یا قلب شما را تحت تاثیر قرار می دهد، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

برای اطلاعات بیشتر: مقدمه ای بر رژیم غذایی پروتئینی

رژیم آب درمانی

رژیم آب درمانی از دیدگاه طب سنتی

آب حیاتی ترین ماده مورد نیاز بدن است. حفظ تعادل بدن و تقویت عملکرد اعضای بدن یکی از مهمترین خواص آب است. سایر فواید رژیم آب درمانی از نظر طب سنتی عبارتند از:

  • کاهش خستگی: کمبود آب در بدن باعث افزایش غلظت خون و کاهش اکسیژن رسانی به بافت های بدن می شود. با رژیم آب درمانی، بدن شما مایعات مورد نیاز خود را تامین می کند.
  • تقویت عملکرد کلیه: آب یک مایع ضروری برای کلیه ها است. با نوشیدن مقدار قابل توجهی آب، سموم بدن به راحتی دفع می شوند.
  • رطوبت پوست را تنظیم می کند: نوشیدن آب پوست را مرطوب نگه می دارد و خاصیت ارتجاعی و جوانی آن را حفظ می کند.

بیشتر بخوانید: با رژیم غذایی رایگان یک ماهه لاغر شوید!

آشنایی با نمونه رژیم آب درمانی

رژیم آب درمانی یکی از رژیم های نسبتاً سخت محسوب می شود. به همین دلیل می توانید بسته به شرایط جسمانی خود، در طول روز مقدار محدودی غذا مصرف کنید. غذایی که سرو می کنید نباید پر کالری باشد.

مثالی از رژیم آب درمانی کوتاه مدت: می توانید به مدت 12 ساعت غذاهای کم کالری مصرف کنید. صبحانه بخورید، تا عصر و شام فقط آب بنوشید.

نمونه ای از رژیم آب درمانی طولانی مدت: در این رژیم باید به مدت دو تا سه روز از مصرف هر ماده غذایی غیر از آب خودداری کنید. این برنامه باید با دستورات پزشک مطابقت داشته باشد تا آسیبی به بدن شما وارد نشود.

بیشتر بخوانید: رژیم فست مد چیست؟ فواید و مضرات روزه داری

با رژیم آب درمانی چند کیلو کم می کنیم؟

میزان وزنی که با آب درمانی رژیم لاغری سریع کاهش می دهید، متابولیسم بدن، روزهایی که رژیم در آن انجام می شود و غیره. بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله. با این رژیم تقریباً 3 تا 4 کیلو وزن کم خواهید کرد.

رژیم آب درمانی

حرف آخر

از رژیم آب درمانی برای سم زدایی بدن، کاهش وزن و تقویت متابولیسم بدن و … استفاده می شود. برای آن مفید است. روش رژیم آب درمانی بسیار ساده است. برای افزایش میزان مصرف آب و کاهش سایر مواد مغذی کافی است. معمولاً هیچ محدودیتی برای رژیم آب درمانی وجود ندارد. اما توصیه می شود افراد زیر 18 سال، افراد مبتلا به بیماری های مزمن یا دیابت از پیروی از این رژیم اجتناب کنند. از عوارض رژیم آب می توان به کاهش فشار خون و قند خون، سرگیجه و حالت تهوع اشاره کرد.

منبع

Forbes.com

سوالات متداول
  • رژیم آب درمانی چند روز طول می کشد؟

این رژیم معمولاً 24 تا 72 ساعت طول می کشد. اگر از رژیم غذایی توصیه شده توسط پزشک پیروی می کنید، ممکن است رژیم غذایی شما بیشتر طول بکشد.

  • در رژیم آب درمانی چه غذاهایی بخوریم؟

در این رژیم مصرف همه غذاها و نوشیدنی ها غیر از آب ممنوع است.

  • مزایای رژیم آب درمانی چیست؟

از مزایای این رژیم می توان به کاهش فشار خون و قند، ترمیم بافت های سلولی و کاهش خطر بیماری های قلبی اشاره کرد.

  • معایب رژیم آب درمانی چیست؟

از معایب این رژیم می توان به ناراحتی های گوارشی، کمبود مواد مغذی، تغییرات ناگهانی فشار خون و ناتوانی در انجام فعالیت های بدنی اشاره کرد.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا