تشکیل کارگروه مشاوره باروری و سقط جنین عمدی/تولد بیش از 74 هزار نوزاد

تشکیل کارگروه مشاوره باروری و سقط جنین عمدیتولد بیش از

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدصابر جباری گفت: اردوی جوانان جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون 22 جلسه در معاونت های مختلف برای اصلاح و ابلاغ بیش از 50 بخشنامه، آیین نامه، بخشنامه کشوری برگزار کرده است. هماهنگی و نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد و در شبکه بهداشت و درمان کشور اکاذیب و اظهارات نادرست درباره ازدواج، باروری و بارداری از جمله حذف محدودیت سنی مطرح شد. برای افراد زیر 18 سال و بالای 35 سال با توضیح حرمت سقط جنین قبل از دمیدن روح اصلاح شد.

وی با اشاره به اجرای گام به گام مشاوره باروری که منجر به اولین تولد زنده در کشور شد، افزود: طراحی و اجرای کرامت مادری برای مراکز بهداشتی و درمانی کشور و نگهداری ثبت احوال جوانان از روسای دانشگاه ها. دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از جمله فعالیت های این مرکز است.

رئیس مرکز جوانان جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه راهنماها و بخش‌های جدید آموزش ازدواج باید بازنگری و تدوین شود و برنامه پیشگیری از ناباروری در سلامت کشور طراحی و اجرا شود، گفت: تشکیل کارگروه پیشگیری و مبارزه با سقط جنین عمدی اولین لایحه و رویه حمایت از خانواده و جوانان جامعه پس از انتشار قانون است. برنامه آموزشی جامع جوانان جمعیت و قانون فرزندآوری برای کارکنان شبکه بهداشت و درمان کشور و آموزش 998 مربی از دیگر برنامه های وزارت بهداشت در حوزه جمعیت است.

جباری با بیان اینکه برای اولین بار در کشور بسته خدمات آموزشی و مشاوره ای فرزندآوری برای بهورزان و بهورزان تدوین شده است، گفت: تجلیل از خانواده های باشکوه و پرجمعیت در بین دانش آموزان (بیش از سه فرزند)، اساتید و اساتید كاركنان وزارت بهداشت كاربردي در زمينه توسعه فرهنگي جوانان جمعيت يكي از برنامه هاي موثر مي باشد.

با اشاره به تولید بیش از 20 اثر رسانه ملی در قالب پوستر و اینفوگرافیک، تولد 74 هزار و 633 نوزاد به دلیل اجرای طرح مشاوره فرزندآوری در شبکه بهداشت و درمان کشور را ذکر کرد. جنبش تیزر در خصوص جوان بودن جمعیت نیز گفت: شیوه نامه رسیدگی به شکایات قانون مربوط به جوانان جمعیت نیز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و ابلاغ شده است.