مراقبت های ضروری از گیاهان آپارتمانی در فصل پاییز

مراقبت‌های لازم از گیاهان آپارتمانی در فصل پاییز

با تغییر فصل و شروع فصل پاییز، نحوه نگهداری از گیاهان آپارتمانی نیز باید تغییر کند. برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل پاییز باید نکاتی را بدانید.

مراقبت از گیاهان آپارتمانی در فصل پاییز

به گزارش نمناک، گیاهان آپارتمانی در فصل پاییز نسبت به فصول دیگر نیاز به مراقبت های متفاوتی دارند و در نتیجه باید سعی کنید سبک نگهداری خود را تغییر دهید و دانش خود را در این زمینه افزایش دهید، اما چگونه باید از گیاهان مراقبت کرد؟ مراقبت از پاییز؟ برای یادگیری روش نگهداری از گیاهان در فصل پاییز این فصل از نمناک را تا انتها بخوانید.

آبیاری را کاهش دهید

باید سعی کنید به تدریج میزان آبیاری را کاهش دهید تا گیاه با فصل پاییز سازگار شود. انجام این کار باعث می شود گیاه به راحتی وارد دوره خواب شود.

اکثر گیاهان در فصل زمستان به آب زیادی نیاز ندارند و در نتیجه خطر آبیاری بیش از حد گیاه در این دوره بیشتر می شود. بنابراین مراقب باشید در فصل پاییز به گیاه بیش از حد آبیاری نکنید. بنابراین زمانی که می خواهید گیاه را آبیاری کنید باید خاک آن کمی خشکتر از حد معمول باشد.

به گیاه نور بیشتری بدهید

با کوتاه شدن روزها، گیاهان نور خورشید کمتری دریافت می کنند، بنابراین مهم است که آنها را به مکانی منتقل کنید که نور بیشتری دریافت کند. بهتر است آنها را نزدیک پنجره های جنوبی و آفتابی قرار دهید تا گیاه نور طبیعی بیشتری دریافت کند. اگر خانه شما این پنجره ها را ندارد، می توانید به هر طریقی نور اضافه کنید و گیاه را در کنار پنجره ای قرار دهید که آفتاب کامل را دریافت می کند.

کود دهی را متوقف کنید

شما نباید کود بدهید زیرا گیاه خود را برای فصل زمستان آماده می کند. البته قطع کود در پاییز نباید به صورت ناگهانی انجام شود، بلکه باید به تدریج مقدار آن را کم کرد و سپس قطع کرد. بعضی از گیاهان نسبت به بقیه حساس ترند.

برای گیاهان حساس توصیه می شود برای جلوگیری از شوک ناشی از تغییرات فصلی، کوددهی را به تدریج قطع کنند، اما بهتر است در پایان تابستان که هوا شروع به خنک شدن می کند، میزان کوددهی را به نصف کاهش دهیم. پایان تابستان

گیاه را به داخل خانه بیاورید

بهتر است گیاه را در اوایل پاییز به داخل خانه ببرید تا هوا کاملا سرد نباشد. ماندن گیاهان در فضای باز و در سرما برای مدت طولانی به گیاه آسیب می رساند و خطر یخ زدگی را افزایش می دهد. پس حتما قبل از اینکه دمای بیرون به زیر 60 درجه فارنهایت برسد، آنها را داخل بیاورید.

مراقب حشرات باشید

پاییز زمانی است که حشرات زیادی وارد خانه می شوند و از خانه خارج می شوند و قصد دارید گیاه را به داخل خانه بیاورید. به همین دلیل باید مراقب حشرات باشید و توجه بیشتری به گیاهان داشته باشید. اگر حشره ای پیدا کردید هر چه زودتر از شر آن خلاص شوید تا به گیاه آسیب نرساند. روغن چریش یکی از روغن های مناسبی است که می تواند حشرات را از محیط گیاه دور نگه دارد.

گیاه را به اتاق سرد نبرید

وقتی می خواهید گیاه را در پاییز به خانه بیاورید، حتما دمای خانه را چک کنید. دمای ایده آل برای حفظ سلامت گیاهان بین 60 تا 75 درجه فارنهایت است. بنابراین مراقب باشید که گیاهان را در اتاق هایی که خیلی سرد یا خیلی گرم هستند قرار ندهید.

قابلمه را فقط در صورت لزوم عوض کنید

پاییز فصل ایده آلی برای گلدان مجدد نیست. گلدان مجدد باعث تحریک رشد جدید گیاه می شود و بهتر است این کار را قبل از دوره خواب انجام ندهید، اما اگر فکر می کنید خاک خشک است و گیاه دچار مشکل است می توانید دوباره گلکاری کنید، در غیر این صورت اگر نیازی نیست این کار را نکنید. آی تی.

رطوبت بیشتری ایجاد کنید

پاییز فصل خشک تری است و هوا سردتر است، پس مراقب باشید که به گیاه آسیب نرسانید و رطوبت کافی برای آن تامین کنید. قهوه ای شدن نوک برگ های گیاه نشان دهنده خشکی آن است، بنابراین می توانید از مرطوب کننده برای وارد کردن رطوبت به خانه استفاده کنید.

قسمت های مرده گیاه را جدا کنید

زمستان زمان ایده آلی برای هرس نیست زیرا رشد را تحریک می کند و باعث خواب گیاه می شود، اما می توانید برگ های مرده و گل های پژمرده را جدا کنید و قسمت های آسیب دیده را دور بریزید.