مردان بالای 40 سال به این ویتامین ها نیاز دارند

مردان بالای 40 سال به این ویتامین ها نیاز دارند

انتخابتو، نیازهای تغذیه ای مردان با افزایش سن تغییر می کند و برخی ویتامین ها برای حفظ سلامت بسیار مهم می شوند. مردان پس از 40 سالگی باید به رژیم غذایی و مکمل های خود توجه زیادی داشته باشند تا مطمئن شوند که نیازهای بدن خود را برآورده می کنند. در زیر به بررسی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز مردان بعد از ۴۰ سالگی می پردازیم:

ویتامین دی

ویتامین D با افزایش جذب کلسیم، سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و خطر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. برای دریافت ویتامین D می توانید چند بار در هفته به مدت 15 تا 30 دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید. غذاهایی مانند ماهی چرب، محصولات لبنی غنی شده و زرده تخم مرغ نیز حاوی مقدار زیادی ویتامین D هستند. در صورت لزوم با پزشک خود مشورت کنید. مکمل های ویتامین D3 مصرف کنید.

کلسیم

کلسیم برای قوی نگه داشتن استخوان ها و دندان ها ضروری است، همچنین عملکرد عضلات را تقویت می کند. محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست، سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ و کلم بروکلی و شیرهای گیاهی غنی شده سرشار از کلسیم هستند و افراد می توانند مکمل های کلسیم را نیز مصرف کنند.

ویتامین B12

ویتامین B12 برای تولید گلبول های قرمز خون و بهبود عملکرد عصبی ضروری است و همچنین به حفظ سطح انرژی کمک می کند. گوشت، ماهی، محصولات لبنی و غلات غنی شده ممکن است حاوی مقادیر بالایی از مکمل های ویتامین B12 باشند. همچنین می توان آن را به صورت خوراکی یا تزریقی مصرف کرد.

منیزیم

منیزیم عملکردهای عضلانی و عصبی را تقویت می کند، فشار خون و سطح قند خون را کنترل می کند. آجیل، دانه ها، غلات کامل، سبزیجات برگ سبز و حبوبات سرشار از منیزیم هستند و از طریق مکمل ها نیز قابل دریافت هستند.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش التهاب، بهبود سلامت قلب، سلامت مغز و عملکرد شناختی می شود. ماهی روغنی، بذر کتان، دانه ها کوه گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است، افراد می توانند از مکمل های آن نیز استفاده کنند.

ویتامین C

ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند، از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کند و از تشکیل کلاژن و همچنین عملکرد سیستم ایمنی حمایت می کند. مرکبات، انواع توت ها، فلفل دلمه ای و سبزیجات برگ سبز منابع خوبی از ویتامین C هستند. مکمل های ویتامین C را نیز می توان در هر زمانی از روز مصرف کرد. دوز توصیه شده روزانه 90 میلی گرم است، اما برخی از افراد ممکن است به دوزهای بالاتر نیاز داشته باشند. برای نیاز به آن