ممنوعیت های جدید در ونیز – خبر آنلاین

ممنوعیت های جدید در ونیز خبر آنلاین

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، گردشگری انبوه یکی از مشکلات اصلی ونیز محسوب می شود. این شهر که حدود 250000 نفر جمعیت دارد، در سال 2019 بیش از 13 میلیون بازدیدکننده داشته است و مقامات شهر می گویند اکنون ممنوعیت های جدیدی برای محدود کردن اثرات منفی ازدحام بیش از حد ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، کانال های موجود در منطقه تاریخی ونیز این شهر را به یکی از پربازدیدترین مکان های اروپا تبدیل کرده است بر اساس قوانین جدید، استفاده از بلندگوها برای گروه های گردشگری ممنوع است و تعداد هر گروه نمی تواند بیشتر باشد. 25 نفر.

بی بی سی گزارش داد که تغییرات در قوانین گردشگری ونیز به دنبال هشدار کارشناسان یونسکو در سال گذشته مبنی بر اینکه ونیز ممکن است به فهرست «میراث جهانی در خطر» اضافه شود، آمده است. زیرا تاثیر تغییرات اقلیمی و گردشگری انبوه تهدیدی برای ایجاد تغییرات غیرقابل برگشت در این امر است. آژانس فرهنگی سازمان ملل پس از شناسایی تلاش‌ها برای حل مشکلات این شهر جزیره‌ای از طریق سیستم حفاظت در برابر سیل و اقداماتی برای کاهش تأثیر گردشگری انبوه، ونیز را از فهرست میراث جهانی حذف کرد.

ونیز، ایتالیا، اولین شهری در جهان است که برای بازدید از کانال‌های تاریخی و جاذبه‌های دیگر در روزهای شلوغ از مسافران یک روزه هزینه دریافت می‌کند. این اقدام برای مقابله با توریسم بیش از حد و کاهش اثرات مضری که ازدیاد جمعیت می‌تواند در برخی از مناطق حساس شهر داشته باشد و همچنین تشویق برخی گردشگران به بازدید از شهر در زمان‌های غیر اوج بار طراحی شده است.

هزینه ورودی ونیز که تقریباً 5.37 دلار است، فقط برای 29 روز شلوغ سال، بین 25 آوریل تا 14 ژوئن، که مصادف با تعطیلات ایتالیا است، معتبر است.

اکثر افرادی که وارد شهر می شوند باید ثبت نام کنند و کد QR یا بلیط دریافت کنند، اما برخی از گردشگران از پرداخت هزینه معاف هستند، به عنوان مثال بازدیدکنندگانی که شب را در هتل یا اقامتگاه رسمی سپری می کنند مشمول این هزینه توریستی نمی شوند. به همین ترتیب، ساکنان ونیز، متولدین ونیز، بستگان مقیم، کارگران، دانشجویان و بازدیدکنندگان زیر 14 سال نیز از این هزینه معاف هستند.

۲۴۵۲۴۵

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین