گوشه موسیقی ایران به کنسرت شجریان رفت و شب ما را زیبا کرد

گوشه موسیقی ایران به کنسرت شجریان رفت و شب ما

به تازگی عکس هایی از شرکت شهبال شبپره در کنسرت مشترک همایون شجریان و انوشیروان روحانی منتشر شده است. شهبال را می توان قلب تپنده موسیقی ایران در 50 سال اخیر دانست.


بهترین: به تازگی عکس هایی از شرکت شهبال شبپره در کنسرت مشترک همایون شجریان و انوشیروان روحانی منتشر شده است. شهبال را می توان قلب تپنده موسیقی ایران در 50 سال اخیر دانست. برادر بزرگ شهرام و آغازگر موجی که 50 سال بعد ادامه دارد.

شهبال شبپره یکی از ارکان موسیقی پاپ ایرانی و تأثیرگذار بر این ژانر است. این هنرمند متولد سال 1319 در تهران، با تأسیس گروه گربه سیاه در دهه 40، موج جدیدی را در موسیقی ایرانی آغاز کرد. Black Cats با ترکیب سبک غربی و ایرانی به سرعت قلب جوانان را به دست آورد.

شهبال شاپره در بیشتر دهه شصت شاید درامر ویدیوهای Black Cats بود و کمتر کسی می دانست که او خالق و موسس گروه است. او نه تنها درامر گروه بود، بلکه نقشی کلیدی در هدایت و شکل دادن به هنر گربه سیاه داشت. شهبال با کشف استعدادهای جدید و جذب هنرمندان برجسته گروه بلک کتز را به یکی از محبوب ترین گروه های موسیقی ایران تبدیل کرد.

گوشه موسیقی ایران به کنسرت شجریان رفت و شب ما را زیبا کرد

گربه سیاه به عنوان پله ای برای بسیاری از هنرمندان بزرگ ایرانی بود. ابی با صدای خاص و قدرتمندش، شهرام شبپره که بعدها خودش ستاره شد، فرهاد با آهنگ های تاثیرگذارش و آهنگساز و نوازنده بی نظیر حسن شماعی زاده با شهبال به شهرت رسید. شهبال با هدایت و حمایت از این هنرمندان نقش عمده ای در موفقیت این هنرمندان داشت.

کوچینی که Black Cats بیشترین اجرا را در آن اجرا می‌کرد، مقصد مکرر این گروه و بسیاری از دوستداران موسیقی در تهران در دهه 50 بود. این مکان نه تنها مکانی برای اجرای پر جنب و جوش و پرشور گربه سیاه، بلکه برای تبادل ایده ها و نوآوری های هنری بود. شهبال شبپره به سرپرستی هنری و اداری گروه در کوچی فضای خاص و جذابی را برای مخاطبان ایجاد کرد که هنوز در یادها مانده است.

گوشه موسیقی ایران به کنسرت شجریان رفت و شب ما را زیبا کرد

شهبال شبپره با کارنامه درخشان و چشمگیر خود یکی از نام های مطرح موسیقی پاپ ایران است. او با خلاقیت و نوآوری خود راه را برای نسل های آینده هنرمندان هموار کرد و میراث ارزشمندی از خود به جای گذاشت. میراث او هنوز الهام بخش هنرمندان جوان و طرفداران موسیقی پاپ ایران است، اما شاید اگر او چنین موسیقی پرطرفداری را برای کشور دیگری تولید می کرد، شاید آنقدر شناخته نمی شد که در کنار همایون و شجریان به موضوع تبدیل شود.

امیر نعمتی در آخرین قسمت پلی لیست به ارزیابی کارنامه هنری این هنرمند خارق العاده پرداخت. با ما بمان.

گوشه موسیقی ایران به کنسرت شجریان رفت و شب ما را زیبا کرد





نصب بهترین اپلیکیشن برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان.






ایمپلنت، ارتودنسی و کامپوزیت دندان

علاوه بر تضمین کیفیت و گارانتی

پرداخت اقساطی توسط متخصص مجرب

ایمپلنت با 15 سال گارانتی 5.9 میلیون تومان






به گزارش رسانه انتخابتو