آقای خداداد عزیزی این دریبل زدن ها کجا و سنگ بازی ها کجا؟

آقای خداداد عزیزی این دریبل زدن ها کجا و سنگ

چندی پیش ویدیوی برنامه وب سرگیجه و کلکل خداداد عزیزی و هاشم بیگ زاده بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت و به دلیل نحوه بحث و واکنش خداداد عزیزی به شوخی های بیگ زاده به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

نهال موسوی در یادداشت خود در عصر ایران نوشت: طی چند روز گذشته ویدیویی از برنامه اینترنتی سرگئی و توتال خداداد عزیزی و هاشم بیگ زاده در شبکه های اجتماعی بازتاب زیادی داشت که به دلیل شکل بحث بسیار مورد توجه قرار گرفته است. و نحوه واکنش خداداد عزیزی به اظهارات بیگ زاده درج شد.

تقریباً بدیهی است، و بسیاری آن را دیده اند، که وقتی احساسات قدیس باپتیست او را تحت تأثیر قرار می دهد، نمی تواند گفتار و اعمال خود را کنترل کند، این احتمال وجود دارد که او چیزی بگوید یا انجام دهد. شایسته آن مجلس نیست در این ویدیو هم همین اتفاق می افتد و سوال و جواب بهترین و بدترین نسل فوتبال ایران هم به این ورطه می افتد.

کاش خداداد عزیزی بداند و یادش بیاید که روزگاری «غزال تیزپا فوتبال ما» بوده است.

ضمناً پیکان این مقاله قطعاً خداداد عزیزی را هدف قرار نمی دهد، وظیفه او مشخص است و می تواند هر طور که می خواهد زندگی کند، داستان اصلی و مسئولیت پخش این گونه صحنه ها در درجه اول بر عهده تهیه کننده برنامه و سازمانی است که اجازه می دهد. چنین صحنه هایی که در سطح شریف پخش می شود «ساترا» است.

چطور شد که برنامه سازان این برنامه با چنین ادبیاتی از انتشار چنین برخوردی جلوگیری نکردند یا در مرحله تدوین به این نتیجه نرسیدند که این چند دقیقه ارزش برنامه ای که ما ساختیم را نداشته و بهتر است هیچکس انجام ندهد. آن را؟ او اصلاً این را نمی بیند، زیرا بیش از هر کس دیگری ما مورد سؤال هستیم.

چرا برنامه سازانی که تصمیم گرفتند برنامه ای شاد و مفرح بسازند تا تماشاگران ساعت ها وقت بگذارند و خوش بگذرانند، این ابتذال را در برنامه های خود بگنجانند؟ والدینی که با فرزندانشان این برنامه را تماشا می کنند، از این قسمت از برنامه و رفتار قهرمانان ورزش دیروز این کشور چه برداشتی باید داشته باشند؟

آقای خداداد عزیزی این دریبل زدن ها کجا و سنگ بازی ها کجا؟

چرا حاضرید در برابر هر ابتذال تسلیم شوید تا بیشتر و بیشتر مورد بازدید قرار بگیرید؟ حالا من واقعا از برنامه نویسان این برنامه می پرسم، آیا فکر می کنید این بخش از صداهای ناپسند و اقدامات احمقانه فقط به دلیل محبوبیت آن نقطه قابل اعتماد یا تأثیرگذاری در حرفه شما خواهد بود؟

آیا هیچ شرکت کننده یا کسی در برنامه شما اقدامی انجام داده است که شما باید آن را تصدیق و منتشر کنید؟ این اتفاق ربطی به سانسور ندارد، بحث این است که آیا برنامه نویسان این برنامه برای برنامه خود استراتژی یا هدف نهایی دارند؟

سطح بالاتر و مهم تری که باید مسئول این حادثه باشد، سازمان ساترا است که باید بر محتوا و برنامه های تولید شده در پلتفرم ها نظارت داشته باشد. آیا ساترا بر این برنامه نظارت داشت؟ اگر بله چرا اجازه پخش این قسمت از برنامه را داده است؟ به گفته حسابرسان ساترا، آیا این اقدامات و اقدامات یک رویه اجتماعی محسوب می شود؟

برخی از تصمیمات و اقدامات ساترا واقعا تعجب آور است. به عنوان مثال او در یک سریال یک روز پس از پخش چند ثانیه از حرکات رقص مادر سالخورده مبتلا به آلزایمر را حذف کرد و توضیح داد: در قسمت سوم حرکات موزون غیرمعمول پخش می شود.سریال «آخر شب» مخالف کاربرگ تغییری بود که ساترا از ابتدا به پلتفرم پخش ارسال کرد و پخش این سریال پس از آن، مطابق با کاربرگ تغییر، اخطاریه ای از سوی همکاران معاونت نظارت و نظارت نت نیسیب به تصویب رسید شورای پروانه پخش ساترا سریال مورد نظر را حذف کرد.»

آقای خداداد عزیزی این دریبل زدن ها کجا و سنگ بازی ها کجا؟

این تضاد عمل در ساترا که گاهی به قول معروف «از سوراخ سوزن می گذرد اما از در نمی گذرد» واقعاً جالب است.

در اولین توضیح تبلیغ این برنامه روی سکو آمده است: همیشه می گویند دنیا غبار گرفته است. پس اگر بدی کنی، بدی را خواهی دید. اما در صورت سرگیجه همه چیز صاف است حتی زمین! در قسمت اول فصل سوم همه دچار شوک فنی می شوند و روی زمین می افتند.»

متأسفانه این اتفاقات در برنامه واقعاً ثابت کرد که «همه ضربه فنی می‌شوند و زمین می‌خورند».

توضیح: شاید لازم بود برای چنین مطلبی فیلم مورد نظر منتشر شود، اما به دلیل پایین بودن سطح حادثه از این اقدام اجتناب کردیم.

به گزارش رسانه انتخابتو