آیا ایرانیان دارای تابعیت اروپایی، کانادایی و آمریکایی از سال آینده برای سفر به انگلستان نیاز به ویزا خواهند داشت؟

آیا ایرانیان دارای تابعیت اروپایی، کانادایی و آمریکایی از سال

به گزارش آنلاین یورونیوز، وزارت کشور روز چهارشنبه (11 سپتامبر) اعلام کرد که از سال 2025 تمامی گردشگران برای سفر به این کشور باید ویزای دیجیتال داشته باشند. تصمیمی که هدف آن «تقویت امنیت و نوسازی سیستم مهاجرت با استفاده از فناوری جدید» است.

دریافت این ویزای الکترونیکی (eVisa) که ETA یا مجوز سفر الکترونیکی نامیده می شود، برای شهروندان همه کشورها از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایالات متحده و حتی کانادا و استرالیا به استثنای اتباع ایرلندی و بریتانیایی آزاد است.

بنابراین اتباع تمامی کشورها از جمله ایرانیانی که تابعیت کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، استرالیا را دارند و برای سفر به انگلستان نیازی به ویزا ندارند، به زودی نیاز به اخذ ویزای الکترونیکی (eVisa) یا سفر الکترونیکی برای سفر خواهند داشت. به این کشور باید مجوز (ETA) دریافت کنید.

این مجوز سفر الکترونیکی در حال حاضر تنها برای اتباع کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی که به انگلستان سفر می کنند صادر می شود و صدور آن به طور متوسط ​​سه روز طول می کشد.

رویه جدید برای سفر به بریتانیا در درجه اول برای مسافران غیر اروپایی اعمال می شود. به طوری که حتی کودکان و نوزادانی که به همراه والدینشان همراهی می‌کنند باید فرم آنلاین را پر کنند و برای ورود به بریتانیا مبلغی معادل 10 پوند (12 یورو) بپردازند. البته این رویه برای مسافران غیر اروپایی از آبان ماه آینده به صورت آزمایشی راه اندازی می شود.

شهروندان کشورهای اروپایی از 5 مارس می توانند برای مجوز سفر الکترونیکی درخواست دهند که از 2 آوریل 2025 برای مسافران اروپایی اجباری خواهد بود.

البته مجوز سفر الکترونیکی (ETA) تا دو سال یا تا زمان انقضای پاسپورت معتبر خواهد بود و به دارنده این امکان می‌دهد چندین بار سفر کرده و به مدت 6 ماه در بریتانیا بماند.

وزارت کشور بریتانیا اعلام کرده است که دارندگان ویزای ورود به بریتانیا، همه ساکنان موقت این کشور و دارندگان پاسپورت بریتانیایی و ایرلندی نیازی به دریافت مجوز سفر الکترونیکی (ETA) ندارند.

46363

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین