ارائه خدمات درمانی ویژه به زائران ایرانی به همت هلال احمر

ارائه خدمات درمانی ویژه به زائران ایرانی به همت هلال

طاهر درودی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه توانایی های جسمی و روحی افراد قبل از اعزام به زیارت بررسی می شود، گفت: لازم است بدانید که همه زائران و مردم پس از رفتن به زیارت مشمول زیارت می شوند. معاینه جامع و آزمایشات لازم آمادگی جسمانی آنها گواهی های پزشکی و سلامت روانی دریافت کردند و سازمان حج و زیارت مراحل اداری ویزا را برای زائران انجام داد.

وی در خصوص ارائه خدمات درمانی به زائران در سرزمین وحی گفت: امسال نیز مانند سال های گذشته خدمات درمانی در شهرهای مکه و مدینه به زائران ارائه می شود و دو مرکز شبانه روزی ماهواره ای در این شهر وجود دارد. منطقه مرکزی مسجدالحرام و بیمارستان اصلی هلال احمر یک مرکز تخصصی فعالیت می کند.

معاون مرکز پزشکی حج و حج جمعیت هلال احمر کشور گفت: اقامت زائران بیشتر در مکه مکرمه است و اصلی ترین بیمارستان فوق تخصصی هلال احمر در این شهر و در مکه مستقر است. همزمان ۶۴ هتل به عنوان مرکز تجمع زائران مکه، خدمات، تجهیزات و امکانات پزشکی و دارویی ارائه می‌کنند و به غیر از بیمارستان، ۵ مرکز درمانی دیگر نیز به طور همزمان خدمات فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند.

درودی ادامه داد: مکه مکه به پنج منطقه تقسیم شده است و سازمان حج و زیارت دارای یک درمانگاه عمومی در این مناطق و همچنین یک درمانگاه ویژه است که همکاران در حوزه داخلی و فوریت های پزشکی خدماتی از جمله تزریقات و همچنین ارائه می کنند. خدمات ویژه ، پانسمان و درمان سرمی برای رفاه حال زائران به ویژه بانوان همزمان با سایر خدمات درمانی ارائه می شود.