اقدام فوری برای تامین فاکتور 9 بیماران هموفیلی/ تولید داروی داخلی نیاز به زمان دارد

اقدام فوری برای تامین فاکتور 9 بیماران هموفیلی تولید داروی

خبرگزاری ایمنا به نقل از سازمان غذا و دارو نوشت: سید حیدر محمدی گفت: یکی از موانع کلیدی عرضه به موقع فاکتور 9، عدم دسترسی به منابع ارزی در اروپا و بد اعتمادی واردکنندگان است. برای رفع این مشکل، سازمان با بانک همکاری می کند و روند تخصیص پول خوب به شرکت های واردکننده دارو را تسریع می بخشد.

وی با اشاره به تلاش کشور برای تقویت تولید داخلی، گفت: اگرچه تولید داخلی داروهای هموفیلی نقش موثری در کاهش وابستگی به واردات داشته است، اما بخشی از این مدت بلافاصله تحت پوشش واردات قرار می گیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اهمیت تنوع بخشی به مبادی وارداتی گفت: در صورت بروز اختلال در یک مسیر، در حال رایزنی با شرکت های بین المللی برای ادامه عرضه دارو از مسیرهای دیگر هستیم که این اقدام نیز کمک کننده خواهد بود. بیماران در شرایط بحرانی.” بدون نگرانی به داروهای مورد نیاز دسترسی خواهید داشت.

محمدی با تاکید بر اینکه ذخایر داروهای حیاتی در مراکز درمانی و داروخانه ها به دقت رصد می شود، ادامه داد: سازمان غذا و دارو از بیماران و مراکز درمانی درخواست می کند در صورت وجود کمبود آن را گزارش کنند تا در اسرع وقت پیگیری و در عین حال نظارت دقیقی صورت گیرد. . توزیع عادلانه داروها، تلاش ما تضمین می کنیم که همه بیماران به این دارو دسترسی دارند.

وی افزود: با حمایت نمایندگان مجلس و سایر سازمان های برتر در حال حل مسائل لجستیکی و بودجه ای هستیم که همکاری بین نهادی می تواند روند تامین پایدار دارو برای بیماران خاص از جمله بیماران هموفیلی را تسریع بخشد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بیماران هموفیلی با وجود برخی اختلالات در تامین دارو باید مطمئن باشند که در مدت کوتاهی وضعیت بهبود می یابد و بهبودی حاصل می شود چرا که سازمان غذا و دارو در حال اجرای فوریت های خود است. و برنامه های بلندمدت با تمام قوا می توانند درمان خود را با آرامش بیشتری ادامه دهند.”