ایران فوبیا باید باز شود

ایران فوبیا باید باز شود

آبله میمون، یک بیماری ویروسی نادر، در سال های اخیر توجه جهانی را به خود جلب کرده است. با وجود شیوع در مناطق جدید، اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون می تواند نقش مهمی در کنترل این بیماری و کاهش شیوع آن داشته باشد. امروزه انجام اقدامات سریع و موثر با در نظر گرفتن گزارش های بین المللی از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتخابتو، «سیدرضا صالحی امیری» صبح امروز در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که در تالار کوثر استانداری یزد برگزار شد، مردم یزد را با فضیلت توصیف کرد. مردم پرتلاش و خونگرم گفتند: سخنان نمایندگان و فعالان بخش خصوصی در ستاد مرکزی تهران تذکر و پیگیری می شود و در قالب تفاهم نامه هایی درباره آن تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

تجربه 43 ساله ما نشان می دهد که تصمیمات ما باید به اقدام آگاهانه تبدیل شود، بنابراین بلافاصله پس از این جلسه این مطالبات را در تهران پیگیری خواهیم کرد.

صالحی امیری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: یزد نماد وفاق و آشتی ملی است و یزد می تواند در این راستا به عنوان الگو، هم در کثرت ارزش های دینی و هم در زمینه وحدت اداری و اداری مطرح شود. هماهنگی .

وی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد یزد به یک کارگاه عظیم تبدیل شده است و به همین دلیل باید موانع تکمیل پروژه های نیمه کاره گردشگری استان برطرف شود گفت: در حال حاضر پروژه 26 هزار و 400 میلیاردی فقط به صورت میدانی در حال اجراست. گردشگری استان ما دارای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و آمارها نشان می دهد که حرکت های جدیدی برای توسعه این استان در حال ظهور است.

وزیر میراث فرهنگی نیز شرط اول در این زمینه را تغییر نگاه و اولویت امروز ایران گردشگری عنوان کرد و گفت: اولویت همه کشورهایی که در جذب گردشگر و سرمایه گذار موفق هستند، حوزه گردشگری است، بنابراین ما باید حرکت کنیم این همان نقطه ای است که به آن رسیده ایم زیرا تا زمانی که اولویت اول کشور نفت و پتروشیمی نباشد نمی توانیم در توسعه گردشگری قدم بزرگی برداریم.

وی با تاکید بر اینکه باید برای برداشتن گام های بلند آماده باشیم و باید وفاق ملی داشته باشیم، گفت: قفل ایران هراسی باید شکسته شود و با عزم ملی باید این نظر را در دنیا تغییر دهیم زیرا در غیر این صورت در تامین و جذب مشکل خواهیم داشت. گردشگران

صالحی وزیری با اشاره به برگزاری نشست ACD به میزبانی یزد در آبان ماه سال جاری به عنوان نقطه شروع این حرکت گفت: یزد به امنیت شهره است و از این رو با این میزبانی علاوه بر گشودن قفل خصومت با ایران، موج جدیدی از گردشگران از این کشورها خواهند آمد. یزد باید بستری برای گسستن زنجیره دشمنی با ایران باشد.

ما باید درک روشنی از توسعه گردشگری داشته باشیم و حضور گردشگران منجر به افزایش قدرت ملی می شود و روشن می کنیم: وقتی نفت ما در کشورهای دیگر می سوزد و دود می شود، هیچ منفعت فرهنگی به همراه نخواهد داشت حضور گردشگران قدرت نرم را برای کشور ما افزایش می دهد.

وی گفت: باید باور کنیم که راه نجات گردشگری ایران بخش خصوصی است و تکیه بر دولت ما را به جایی نمی رساند. همانطور که 43 سال است انجام نشده است.

وزیر گردشگری ادامه داد: در این راستا نیاز است سرمایه گذاران و سرمایه گذاری ها در این کشور برکت داشته باشد و با رفع موانع این امر محقق می شود.

وی با بیان اینکه امروز 400 تلاش در قالب 2460 پروژه در حوزه گردشگری رها شده است، گفت: باید با کمک بخش خصوصی اینها را تکمیل کنیم و در این زمینه موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی برطرف می شود.

صالحی امیری که با نمایندگان سراسر کشور تماس گرفت و خواستار تخصیص منابع به حوزه گردشگری شد، گفت: باید در تغییر نگاه مجلس به گردشگری دخالت مستقیم داشته باشیم.

وی گفت: برای تکمیل و توسعه پروژه های گردشگری یزد باید سهم دولت، بخش خصوصی، سازمان های صنعتی و معدنی استان مشخص شود و چهره یزد به این شکل تغییر کرد.

وزیر میراث فرهنگی دولت چهاردهم خاطرنشان کرد: برای توسعه گردشگری کشور و تبلیغ و نشان دادن چهره کشورمان به جهانیان نیازمند تبلیغات قوی هستیم.

وی با اشاره به تبلیغات بزرگ کشورهای همسایه، رسانه ها را یکی از قدرتمندترین ابزارها و ظرفیت ها در رونق گردشگری در کشورمان دانست.

به گزارش ایسنا، صالحی امیری در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر این مطلب گفت: صنایع دستی یزد کمتر از ظرفیت گردشگری آن نیست، بنابراین نیازمند احیای مجدد است زیرا صنایع دستی شامل اشتغال و تولید است.

وی با اشاره به ضعف صنایع دستی در صادرات، این بخش را نیازمند جهش دانست و گفت: با جذب گردشگر می توان به این جهش دست یافت.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری نیازمند مدیریت موثر هستیم، گفت: مدیران این حوزه نیاز به استعداد و کارآمدی دارند.

وزیر میراث فرهنگی در پایان تاکید کرد: یزد یکی از بسترهای توسعه ملی است و باید باور کنیم که سرمایه گذاری در این استان به توسعه کشور کمک می کند.

«مهران فاطمی» استاندار یزد در اولین سفر استانی خود به یزد در دوره دولت چهاردهم، از سفر دو روزه وزیر فرهنگ و میراث قدردانی و از مدیران نهادها و فعالان بخش خصوصی قدردانی کرد. بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان.

برای پیگیری مصوبات این جلسه با وزارت میراث و همکاری های کشوری تفاهم نامه منعقد شد. منطقه ای مشابه تفاهم نامه ای که در خصوص تامین آب منطقه امضا شده است.

در این زمینه استاندار پیشنهاد اختصاص یک هزار میلیارد تومان به این بخش از درآمدهای مالیاتی برای حفاظت از میراث فرهنگی و دو هزار میلیارد تومان از محل منابع بانکی را مطرح کرد.

وی همچنین پیشنهاد کرد: با توجه به اینکه 30 درصد درآمد ریلی کشور از حوزه حمل بار یزد است، دولت راه آهن را ملزم به سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی مسافر و همچنین حمل بار کند.

فاطمی با بیان اینکه 70 درصد برج ها و دیوارهای یزد وجود دارد، خواستار تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل این ظرفیت میراث ارزشمند در استان یزد شد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد گردشگری استان در اولین سفر رئیس جمهور شهید مصوبه دولت را دریافت کرد، ابراز امیدواری کرد که این مصوبه تکمیل شود.

وی همچنین خواستار تکمیل موزه یزد بزرگ شد و گفت: یزد باید به پردیس موزه کشور تبدیل شود.

استاندار همچنین خواستار تعیین تکلیف موزه کویر منطقه ای شد که مجوزهای سفر دولت را گذرانده است و گفت: مهمترین نقطه استان ما در حوزه عدالت، حفاظت و صیانت از بافت های تاریخی استان است که ما از آن بهره مندیم. امید است که خط ثابت استان در زمینه حفظ بافت های تاریخی استان باشد.»

وی گفت: در زمینه برگزاری نشست ACD اگرچه استان از اختیارات کامل برخوردار است اما امیدواریم وزارت میراث با استان مشارکت مناسبی داشته باشد تا این نشست در سطح جمهوری اسلامی برگزار شود و منابع این جلسه را به درستی انجام دهید.”

فاطمی در آخرین بخش از سخنان خود ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت های انسانی یزد در سطوح مختلف مدیریتی وزارت میراث استفاده شود.

این جلسه با حضور نمایندگان مردم «اردکان» و «مهریز، بافک، بهاباد، ابرکوه، حاتم و مروست» در شورای اسلامی و جمعی از فعالان بخش خصوصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد. استان نظرات و پیشنهادات خود را بیان کرد.

انتهای پیام

به گزارش سلامنو