این قانون 1 ساعته جف بزوس را باهوش تر کرد

این قانون 1 ساعته جف بزوس را باهوش تر کرد

این قانون 1 ساعته جف بزوس را باهوش تر کرد

بعدی- بسیاری از مدیران اجرایی، مانند تیم کوک اپل و ایندرا ناوی از شرکت پپسی، به کارهای روزمره صبحگاهی خود می بالند.

بر اساس گزارش Inq، جف بزوس بنیانگذار آمازون به خاطر برنامه صبحگاهی خود مشهور است و معتقد است که برنامه صبحگاهی او را باهوش تر می کند. در یک سخنرانی در باشگاه اقتصادی واشنگتن در سال 2018، او برنامه معمول صبحگاهی خود را به اشتراک گذاشت. این روال شامل خواندن روزنامه، نوشیدن قهوه و صرف صبحانه با خانواده است. یکی از کارهای مهمی که در برنامه صبحگاهی جف بزوس جایی ندارد، چک کردن تلفن همراه اوست!

نامزد بزوس، لورن سانچز نیز در مصاحبه ای تایید کرد که شریک زندگی او برنامه صبحگاهی آرام و بدون استرسی دارد و هیچ کدام از آنها به محض بیدار شدن به سراغ تلفن همراه خود نمی روند. چرا بزوس ساعت اول پس از بیدار شدن از خواب را ممنوع کرد؟ شاید این قانون یک ساعته تا حدودی به ترجیحات شخصی او برمی گردد. تحقیقات نشان می دهد که حفظ و پیروی از یک برنامه روزانه مشخص باعث بهبود عملکرد افراد می شود. اما بزوس ادعا می کند که برنامه ویژه صبحگاهی او فقط لذت بردن بیشتر از زندگی نیست. او توضیح داد که دنبال کردن یک ساعت برنامه صبحگاهی دور از تلفن همراه، سطح انرژی و توانایی تصمیم‌گیری او را در طول روز بهبود می‌بخشد.

تحقیقات جدید در زمینه علوم اعصاب نیز نشان داد که جف بزوس درست می گفت! دور ماندن از تلفن همراه به محض بیدار شدن منجر به پویایی بهتر در انجام وظایف روزانه می شود. طبق یافته های تحقیقات جدید، قانون دور نگه داشتن برنامه صبحگاهی از تلفن همراه به رفتار هوشمندانه کمک می کند و همه افراد باید این قانون را در زندگی خود به کار گیرند. تحقیقات دانشگاه استنفورد نشان می دهد که تأثیر چک کردن تلفن همراه در رختخواب فقط برای یک روز منفی نیست. اما این رفتار به یک عادت رفتاری تبدیل می شود و در آن زمان بسیار آسیب رسان می شود. تلفن های همراه بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مدرن هستند، اما تحقیقات نشان می دهد که استفاده بیش از حد از تلفن همراه در میان بزرگسالان به یادگیری، حافظه و سلامت روان آسیب می زند.

مطالعه دیگری نشان می دهد که تماشای تلویزیون بیش از پنج ساعت در روز خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با مغز مانند زوال عقل یا پارکینسون را افزایش می دهد. بزرگسالانی که دو ساعت یا بیشتر در روز را صرف تماشای صفحه نمایش خارج از محل کار می کنند، حجم ماده خاکستری کمتری دارند. علاوه بر اثرات منفی آن بر مغز، نگاه بیش از حد به صفحه نمایش با مشکلات چشمی، خواب ضعیف و کمردرد نیز مرتبط است.

توصیه اصلی کارشناسان که به حفظ تعادل در استفاده از تلفن همراه و سایر وسایل هوشمند کمک می کند، دقیقا قانون یک ساعته جف بزوس است! کارشناسان دانشگاه استنفورد پیشنهاد می کنند به جای دست درازی به تلفن همراه، بهتر است روز را با ورزش، تماس با دوستان یا اعضای خانواده، خوردن صبحانه سالم، مراقبه، گوش دادن به موسیقی، خواندن کتاب یا قدم زدن در طبیعت آغاز کنید.

اولین فعالیت‌هایی که افراد پس از بیدار شدن از خواب انجام می‌دهند به نوعی نشانگر روز پیش رو هستند، بنابراین کنار گذاشتن تلفن همراه و انتخاب فعالیت‌های سالم‌تر نه تنها نوید روز بهتری را می‌دهد، بلکه از سلامت مغز و عملکرد شناختی نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین جای تعجب نیست که جف بزوس معتقد است این برنامه یک ساعته صبح که دور از تلفن همراهش سپری شده یکی از دلایل هوش و پویایی بالای اوست.