با مکمل های مهم برای حفظ سلامتی آشنا شوید

کدام مکمل ها برای بدن مضر هستند؟

انتخابتو، مصرف مکمل های غذایی جزء مهمی از تغذیه افراد محسوب می شود، مصرف مکمل های غذایی با توجه به تغییر سبک زندگی البته انتخاب و استفاده از آنها ضروری است. مصرف مکمل در زمان مناسب باعث افزایش اثربخشی و همچنین کاهش عوارض ناشی از مصرف آن می شود. در زیر هفت مکمل مهم و بهترین زمان مصرف آنها را مرور خواهیم کرد:

مولتی ویتامین

بهترین زمان برای مصرف مولتی ویتامین صبحانه است، زیرا این گونه مکمل ها با غذا بهتر جذب می شوند و تاثیر بیشتری دارند.

ویتامین دی

از آنجایی که ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است و با غذاهای حاوی چربی بهتر جذب می شود، مصرف آن در صبح همراه با صبحانه توصیه می شود.

منیزیم گلیسینات

بهترین زمان برای مصرف مکمل های منیزیم گلیسینات چنین مکمل هایی قبل از خواب در شب باعث افزایش آرامش و بهبود کیفیت خواب می شوند.

امگا 3

مصرف مکمل های امگا 3 در صبح همراه با وعده های غذایی توصیه می شود که در این صورت احتمال مشکلات گوارشی کاهش می یابد و میزان جذب افزایش می یابد.

پروبیوتیک

بهترین زمان برای استفاده پروبیوتیک صبح ها و قبل از خواب با معده خالی مصرف می شود، زیرا باعث می شود باکتری های مفید بهتر و موثرتر به روده برسند.

کلسیم

به گفته متخصصان، بهترین زمان مصرف کلسیم شب است و باید جدا از وعده های غذایی حاوی آهن یا روی مصرف شود، زیرا می تواند از جذب کلسیم با سایر مواد معدنی جلوگیری کند.

مانند آن

بهترین زمان برای مصرف آهن بعد از بیدار شدن از خواب صبحگاهی یا با معده خالی است، زمانی که آهن همراه با ویتامین C مصرف شود، جذب آهن افزایش می یابد. کلسیم ممکن است اثر آن کاهش یابد.