خواص خرفه در طب سنتی / چه کسانی نباید از خرفه استفاده کنند؟

خواص خرفه در طب سنتی چه کسانی نباید از

انتخابتو، خرفه (Portulaca oleracea) گیاهی یک ساله است که در سراسر جهان یافت می شود. در برخی کشورها خرفه این گیاه به عنوان یک گیاه شناخته می شود، اما در بسیاری از نقاط جهان از این گیاه در رژیم غذایی یا مصارف دارویی استفاده می شود و در فرهنگ چینی، خرفه به عنوان “سبزیجات ماندگار” شناخته می شود.

از آنجا که خرفه این گیاه گوشتخوار است (گیاهی که می تواند آب را حفظ کند)، می تواند در آب و هواهایی رشد کند که بسیاری از گیاهان دیگر نمی توانند رشد کنند، ساختار بادوام آن، خرفه این یک گزینه عالی برای مناطق بسیار خشک و گرم یا باغبانانی است که زمان آبیاری منظم گیاهان خود را ندارند.

این سبزی که ساختار آن از بیش از 93 درصد آب تشکیل شده، دارای ساقه های قرمز و برگ های سبز رنگ است. از نظر طعم، این سبزی شباهت زیادی به اسفناج یا شاهی دارد، از همه مهمتر. آیا مهم است؟

این گیاه که با طبیعت سازگاری زیادی دارد در مناطق زیادی رشد می کند و حتی در خاک های قلیایی یا شور نیز می تواند به رشد خود ادامه دهد. ارزش غذایی این سبزی کاملاً بالاست و نیاز قسمت های مختلف بدن را برطرف می کند.

به عنوان مثال 26 درصد از نیاز روزانه به ویتامین A تامین می شود و همچنین این سبزی دارای ویتامین C کافی برای تامین 35 درصد نیاز روزانه است. خرفههمچنین منبعی غنی از آهن محسوب می شود که ۱۱ درصد از نیاز روزانه بدن را تامین می کند.

مواد مغذی خرفه

سبزی خرفه حاوی مقدار بسیار بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 و مقدار قابل توجهی فیبر، ویتامین های خانواده است. ب.، این و بیا دیگهآهن، منیزیم، منگنز، پتاسیم، کلسیم و مس و دانه ها گردان به علاوه، این گنجینه غذایی واقعی با سایر ترکیبات آلی مفید تکمیل می شود.

خواص و فواید گیاه خرفه

خرفه دارو صفرا است.

خرفه گرما را از خون، کبد و معده دفع می کند.

خرفه گرما سردرد را تسکین می دهد و تشنگی را برطرف می کند.

خرفه به عنوان مدر و در شکستن سنگ مثانه موثر است.

خرفه باعث کاهش قند خون در بیماران دیابتی مبتلا به تب می شود.

مزایای دیگر خرفه

مطالعات اولیه نشان داده است که ترکیبات طبیعی خرفه آنها می توانند در شرایط زیر مفید باشند:

  • التیام زخم
  • سلامت کبد
  • مشکلات گوارشی (مانند زخم معده)
  • عفونت های ویروسی
  • عفونت های باکتریایی
  • عفونت های قارچی

افزایش گردش خون: یکی از ویژگی ها خرفه در طب سنتی برای افزایش گردش خون در بدن می بینیم که این سبزی دارای مقدار زیادی آهن و مس است که به طور مستقیم در خون سازی موثر است، بنابراین با مصرف آن تعداد خون را افزایش می دهیم. گلبول های قرمز افزایش می یابد، به این معنی که گردش خون در بدن با سرعت بالایی انجام می شود و در نتیجه ممکن است خواب آلودگی از بین برود.

تقویت عملکرد استخوان ها: برای داشتن استخوان های سالم و دریافت کلسیم، منگنز و آهن، کمبود هر یک از این مواد می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. خرفهاین یک منبع معدنی غنی به حساب می آید که حاوی تمام این مواد معدنی است.

افزایش دید: مطمئناً حس بینایی یکی از حواس مهم است، ویتامین A و بتاکاروتن از مواد لازم برای عملکرد صحیح چشم ها هستند، بنابراین باید تغذیه مناسبی را برای بدن به آن ها ارائه دهید. خرفه همچنین در این بخش به شما کمک می کند و بینایی فرد را بهبود می بخشد.

درمان بیماری های گوارشی: با استفاده صحیح و برنامه ریزی شده از این محصول می توان مشکلاتی مانند هموروئید و اسهال خونی را درمان کرد.

بهبود روند رشد کودکان: از آنجایی که کودکان در سنین رشد هستند، باید رژیم غذایی غنی از مواد معدنی داشته باشند. به عنوان مثال، این گیاه حاوی مقادیر بالایی از چربی های امگا 3 است و مطالعات ثابت کرده است که امگا 3 می تواند تا حد زیادی خطر ابتلا به بیماری هایی مانند اوتیسم را کاهش دهد.

اثر خرفه در لاغری و کاهش وزن: خرفه علاوه بر مغز بودن، کالری بسیار کمی نیز دارد، بنابراین باعث اضافه وزن نمی شود. علاوه بر این، این سبزی حاوی مقدار زیادی فیبر است که باعث ایجاد احساس سیری در بدن و تقویت سیستم گوارشی می شود. در نهایت به کاهش وزن کمک می کند.

چه کسی نباید خرفه برای مصرف؟

خرفه حاوی مواد شیمیایی به نام اگزالات مربوط به سنگ کلیه است، این مواد شیمیایی رسوبات معدنی بسیار سختی هستند که در داخل کلیه ها تشکیل می شوند، وقتی از مجرای ادرار عبور می کنند باعث درد می شوند، گاهی اوقات ممکن است گیر کرده و مشکلات بیشتری ایجاد کنند.

اگر مستعد تشکیل سنگ کلیه هستید، دارید خرفه و مخصوصا تخم مرغ خرفه آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، با پزشک خود مشورت کنید، دانه ها خرفه نسبت به سایر قسمت های گیاه خرفه اگزالات بیشتر وجود دارد