بهترین غذاهای فصل پاییز

بهترین غذاهای فصل پاییز

بهترین غذاهای فصل پاییز

با آمدن پاییز و سردتر شدن هوا، بدن ما به غذاهای گرم و مغذی تری نیاز دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، در این گزارش 10 غذای خوشمزه و راحت مناسب فصل پاییز را معرفی می کنیم که نه تنها شما را گرم نگه می دارند بلکه سرشار از مواد مغذی هستند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

1. سری خاکستر

آش نشه یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی فصل پاییز است. این سوپ سرشار از سبزیجات، حبوبات و رشته فرنگی است که منبع خوبی از فیبر و پروتئین است. تحقیقات نشان داده است که مصرف غذاهای حاوی حبوبات ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. (منبع: دانشگاه هاروارد)

2. سوپ

سوپ جو یک انتخاب عالی برای روزهای سرد پاییزی است. جو دوسر سرشار از فیبر و ویتامین B است و ممکن است به بهبود سلامت گوارش کمک کند. افزودن سبزیجات فصل به این سوپ ارزش غذایی آن را افزایش می دهد.

3. خورش قیچی

خورش قیمه با گوشت، عدس و سیب زمینی یک غذای کامل و مقوی است. عدس منبع خوبی از پروتئین گیاهی و آهن است که برای تقویت سیستم ایمنی ضروری است.

4. کوفته تبریز

کوفته تبریزی که از مخلوط گوشت، برنج، حبوبات و سبزیجات تشکیل شده است، غذایی کامل و مقوی است. این غذا سرشار از پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و ویتامین های مختلف است.

5. حلیم بادجان

بادمجان حلیم یک غذای گیاهی و مغذی مناسب برای فصل پاییز است. بادمجان حاوی آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است به محافظت از سلول های بدن در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کند. (منبع: مدیکال نیوز تودی)

6. آبگوشت

آبگوشت یک غذای سنتی و محبوب ایرانی است که برای روزهای سرد پاییزی بسیار مناسب است. ترکیب گوشت، حبوبات و سبزیجات در این غذا منبع خوبی از پروتئین، فیبر و ویتامین است.

7. خورش فسنجان

خورش فسنجان مخلوطی از گردو و انار سرشار از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب امگا 3 است. این مواد مغذی می توانند به کاهش التهاب در بدن و تقویت سیستم ایمنی کمک کنند.

8. سوپ سبزیجات

سوپ سبزیجات یک گزینه سبک و مغذی برای فصل پاییز است. می توانید از انواع سبزیجات فصل مانند کدو، هویج و کرفس استفاده کنید. این سوپ سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای سلامت بدن است.

9. لایه برداری مو

کاری برگ مو یک غذای خوشمزه و مغذی برای فصل پاییز است که با پر کردن برگ های تازه برگ مو با ترکیبی از برنج، سبزیجات و گاهی اوقات گوشت می باشد. برگ های پرزدار حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که ممکن است به سلامت قلب کمک کنند.

10. عدس برنج

عدس پلو یک غذای ساده اما بسیار مقوی است. عدس منبع عالی پروتئین گیاهی و فیبر است و ممکن است به تنظیم قند خون کمک کند. همچنین این ماده غذایی سرشار از آهن است که در پیشگیری از کم خونی بسیار مهم است. (منبع: Healthline)

اظهارات پایانی

سعی کنید در تهیه این غذاها از مواد تازه و ارگانیک استفاده کنید. علاوه بر بهبود طعم غذا، می توانید با افزودن ادویه هایی مانند زردچوبه، دارچین و زنجبیل، خواص ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی آن را نیز افزایش دهید.

با مصرف این غذاهای گرم و مقوی می توانید سلامت خود را در عین لذت بردن از روزهای سرد پاییزی تقویت کنید. به یاد داشته باشید که تنوع در رژیم غذایی کلید دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن است.