بیش از 270 میلیارد روپیه محصولات آرایشی غیرمجاز در سال گذشته کشف شد

خط تولید یک شرکت داروسازی متوقف شد

انتخابتو به نقل از سازمان غذا و دارو، حامد عبدی با بیان اینکه در تولید این گونه محصولات آرایشی و بهداشتی غیرمجاز از مواد اولیه حاوی مواد شیمیایی استفاده می شود، اظهار کرد: مرحله وی با بیان اینکه این صنعت در شرایط نامناسب مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: استفاده طولانی مدت از این محصولات ممکن است عواقب جدی برای مصرف کنندگان داشته باشد.

وی در خصوص نحوه بازرسی سازمان غذا و دارو از فرآورده های آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه، گفت: بازرسان فرعی نمایندگی های مواد غذایی و دارویی سراسر کشور در سطح عرضه هستند و به صورت تصادفی نمونه محصولات را ارزیابی می کنند. قاچاق در انبارها با به دست آوردن گزارش های عمومی یا دستگاه ها ممکن است مشمول پلیس، جنایی، سکوت و اتاق اصناف تعیین و طبق بند ب. بر اساس ماده 27 قانون مبارزه با قاچاق انسان، کلیه اقلام مکشوفه به دلیل عدم بازرسی از تولید، نگهداری، حمل و توزیع این محصولات به سازمان جمع آوری و فروش کالا تحویل داده شد. برای حذف بودن

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با قاچاق فرآورده های بهداشتی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 37 هزار بازرسی سطح عرضه در حوزه فرآورده های آرایشی و بهداشتی انجام شده است، گفت:

عبدی با بیان اینکه در بازرسی های محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه در سال گذشته حدود 3200 مورد منجر به کشف مواد قاچاق یا غیرمجاز شده است، خاطرنشان کرد: تعداد مواد کشف شده در کشور در سال گذشته بالغ بر 208 هزار مورد بوده است. ارزش ریال از 270 میلیارد ریال گذشت.