تجویز دارو در ایران دو برابر استاندارد جهانی است

داروهای کاهش وزن باید توسط پزشک تجویز شود

انتخابتو، یونس پناهی در بیست و یکمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران که در هتل المپیک برگزار شد، با بیان اینکه نسخه های غیرمنطقی دارو یکی از شایع ترین دلایل در حوزه بهداشت و درمان است، اظهار داشت: در حال حاضر تجویز داروهای غیرمنطقی یکی از دلایل رایج در حوزه سلامت است. نسخه ایرانی دارای چهار کاراکتر است در حالی که طبق استاندارد سازمان بهداشت جهانی باید دو رقمی باشد.

حوزه داروسازی نقش مهمی در تولید علم و فناوری، صنعت و تولید خدمات دارد، 400 دانشمند در کشور داریم که درصد قابل توجهی از آنها داروساز هستند. در حالی که ایران در تولید علم رتبه شانزدهم جهان را دارد، رتبه دارویی ایران زیر رتبه دهم جهان قرار دارد. در سه سال گذشته تعداد شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه تولید مواد اولیه دارویی و ملزومات پزشکی به 1500 شرکت رسیده است. ، تغذیه و امنیت غذایی

معاون پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: داروسازان نقش مهمی در تولید علم و فناوری دارند و باید در حوزه سلامت به اقتدار علمی دست پیدا کنند، مانند بار بیماری در علم. و تکنولوژی جمعیت، تغییرات آب و هوا و مسائل مربوط به سلامت از جمله تهدیدات سلامت هستند.

توجه به بیماری های نوظهور در صنعت داروسازی

پناهی با جلب توجه به داروهای تقلبی افزود: امروزه توسعه بیماری ها همزمان با تولید داروها پیشرفت نمی کند، بیماری های بدخیم، نوپدید و سرطان با داروهای موجود و موجود قابل کنترل نیست. هوش مصنوعی برای طراحی داروهای جدید

گفت: مثلاً برای بیماران «س». م. به“و”م. «س» باید داروهای جدید تولید کند، برنامه هفتم توسعه که اخیرا ابلاغ شده، حدود 18 بند در مورد دارو دارد و سهم داروسازان در مدیریت سلامت مهم است و تا سال 1407 ایران باید در رتبه جهانی تولید علم قرار گیرد. لازم است چهاردهم و انجمن ها علم اجرای این موضوع را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

معاون پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اختراعات دارویی ایران رتبه 24 را در دنیا دارد و این باید ارتقا یابد، تعداد شرکت های دانش بنیان از 1509 شرکت به 7000 شرکت افزایش یابد. برنامه هفتم توسعه.

پناهی خاطرنشان کرد: داروسازان باید روی داروهای کمیاب تمرکز کنند و وزارت بهداشت آمادگی دارد در این زمینه با انجمن های داروسازان همکاری کند.