تعهد دفاعی باید در همه زمینه ها به ویژه بهداشت مورد توجه قرار گیرد.

انتظارات حوزه سلامت از رئیس دولت چهاردهم

انتخابتو به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، نادر توکلی با رویکرد پدافند غیرعامل در همایش ملی ایمنی غذا با بیان این مطلب گفت: حضور شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی در کشور نشان دهنده تضمین امنیت غذایی است. . از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل دلیل آن جلوگیری از خطرات این منطقه است.

وی با بیان اینکه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی کشور یک کار بین وزارتی است، گفت: این شورا می تواند با کار گروهی، با برگزاری همایش ها و سمینارها در حوزه مواد غذایی و با یک کارگزاری، از خطرات و تهدیدات در حوزه مواد غذایی جلوگیری کند. دفاع رایگان رویکرد در دانشگاه ها ممکن است اول باشد. باعث افزایش آگاهی کارشناسان و متخصصان در زمینه مواد غذایی می شود و ثانیا منجر به همکاری بین بخشی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه پدافند غیرعامل نیز یک موضوع بین بخشی است، گفت: هر اقدامی که در حوزه های مختلف از جمله زیرساخت ها، توسعه، منابع انسانی و فرآیندها انجام می شود باید دارای افزونه پدافند غیرعامل باشد. -on این است: پدافند غیرعامل در هر اقدام و اقدامی باید موارد و موضوعات مندرج در سند مورد توجه قرار گیرد و پیوست دفاعی در همه زمینه ها به ویژه در حوزه سلامت در کانون توجه قرار گیرد.

توکلی با بیان اینکه این نهادها باید نسبت به وظایف خود آگاه باشند، گفت: همه نهادها و سازمان ها باید به وظایف خود در زمینه ایمنی مواد غذایی واقف باشند. به رویکرد دفاعی توجه شد.