حقایق جالب در مورد مالزی؛ چرا رنگ زرد در این کشور ممنوع است؟

حقایق جالب در مورد مالزی؛ چرا رنگ زرد در این

مالزی، کشوری با تاریخ غنی و زیبایی طبیعی، حقایق جالبی را در دل خود جای داده است که تاریخ و فرهنگ این کشور را تشکیل می دهد و آن را به مکانی باشکوه تبدیل می کند.

به گزارش ایمنا، مالزی در 17 مارس 1824 توسط بریتانیا اداره می شد، اما سرزمین های تحت اداره در سال 1948 یک فدراسیون تشکیل دادند و با اضافه شدن ایالت نفت خیز صباح و ساراواک در سپتامبر 1963، فدراسیون مالزی تشکیل شد. . مالزی مستعمره بریتانیا شد. بعداً مالزی در 31 اوت 1963 رسماً استقلال یافت.

به همان اندازه که سرشار از ثروت های طبیعی مانند آفتاب، سواحل و مناظر باشکوه است، حقایق جالبی در مورد این کشور وجود دارد که ممکن است مردم عادی ندانند، اما این حقایق سرگرم کننده تاریخ و فرهنگ این کشور را تشکیل می دهند و آن را به مکانی برای کاوش تبدیل می کنند. بازدید کنید.

مالایی‌های قومی تنها نیمی از جمعیت بیش از 31 میلیون نفری مالزی را تشکیل می‌دهند. بقیه از گروه های دیگری مانند چینی ها، هندی ها و دیگر مردمان بومی تشکیل شده است.

مالزی از یک سیستم منحصربه‌فرد از پادشاهی‌های چرخشی پیروی می‌کند که در آن 9 پادشاه قومی مالایی به نوبت برای یک دوره پنج ساله پادشاه می‌شوند.

رینگیت، واحد پول ملی مالزی، در زبان مالایی به معنای خشن است و به لبه‌های سکه‌های اسپانیایی که در قرن 16 و 17 استفاده می‌شد، اشاره دارد.

یکی از نام های قدیمی مالزی “شبه جزیره طلایی” است. این نام توسط بطلمیوس جغرافیدان یونانی-رومی در کتاب جغرافیای خود که در حدود سال 150 پس از میلاد نوشته شده است، معرفی کرد.

تا سال 2004، برج‌های پتروناس کوالالامپور با 483 متر ارتفاع و 88 طبقه، بلندترین ساختمان جهان بود. این برج ها در حال حاضر بلندترین ساختمان های دوقلو در جهان هستند و توسط یک پل آسمانی در طبقات 41 و 42 در ارتفاع 558 فوتی از سطح زمین به هم متصل شده اند.

آنچه در مورد مالزی نمی دانید/ چرا رنگ زرد در این کشور ممنوع است

بلندترین نقطه مالزی کوه کینابالو در جزیره بورنئو با ارتفاع 13435 فوت است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به حساب می آید.

غار ساراواک، بزرگترین غار محفظه ای جهان، به اندازه ای بزرگ است که 40 هواپیمای بوئینگ 747 را در کنار هم قرار می دهد، در پارک ملی Gunung Mulu در جزیره بورنئو مالزی واقع شده است. بورنئو سومین جزیره بزرگ جهان پس از گرینلند و گینه نو است.

پوشیدن رنگ زرد در مالزی ممنوع است! صدها تظاهرکننده با پوشیدن تی شرت های زرد در سال 2016 به خیابان های کوالالامپور آمدند و خواستار استعفای نخست وزیر شدند. از آن زمان، پوشیدن رنگ زرد به معنای مخالفت سیاسی است.

Perak Man که در سال 1991 یافت شد، قدیمی ترین و تنها اسکلت کامل انسان است که در کل شبه جزیره مالزی یافت شده است.

مالزی خانه یکی از بلندترین درختان استوایی جهان به نام Tualang است که قطر پایه آن بیش از 10 فوت و ارتفاع آن تا 262 فوت است.

در زمان عروسی یکی از اقوام بزرگتر خانواده داماد حلقه ازدواج را به دست عروس می دهد و این فرد باید زن باشد.

آنچه در مورد مالزی نمی دانید/ چرا رنگ زرد در این کشور ممنوع است

اگر نتوانستید طبقه چهارم را در برخی ساختمان ها در مالزی پیدا کنید تعجب نکنید زیرا تلفظ کلمه چهار شبیه به کلمه چینی مرگ است.

به طور سنتی، زنان باردار مالایی نباید چیزی ببندند یا ببندند، زیرا این امر می تواند منجر به تولد نوزادی با نقص مادرزادی یا خال مادرزادی شود.