خواص روغن کرچک برای مو

خواص روغن کرچک برای مو‌ها

بعد- دانه های روغنی گیاه کرچک از گذشته های دور توجه مردم را به خود جلب کرده است و قرن ها پیش بشریت توانسته است علاوه بر مصارف خوراکی، مصارف درمانی نیز پیدا کند. این آشنایی طولانی مدت بشر با خواص روغن کرچک باعث شده تا خواص دیگری در زمینه زیبایی، پوست، مو و حتی درمان های متفاوتی برای آن کشف شود.

1. افزایش رشد مو: یکی از بهترین راه حل ها برای افزایش رشد مو استفاده از روغن کرچک است. ماساژ پوست سر با این روغن موهای شما را قوی تر و بلندتر می کند. این روغن با افزایش جریان خون در فولیکول ها باعث افزایش رشد مو می شود. اسید چرب امگا 9 موجود در این روغن برای سلامت و مراقبت از مو مفید است و از موخوره جلوگیری می کند. همچنین شکنندگی مو را کاهش داده و موها را نرم و مرطوب نگه می دارد.

2. درمان عفونت پوست سر: عفونت های پوست سر باعث مشکلاتی مانند ریزش مو، شوره سر و خارش پوست سر می شود. روغن کرچک به دلیل خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی خود با پاتوژن ها و میکروارگانیسم های مولد عفونت مبارزه می کند و از عفونت های پوستی جلوگیری می کند.

3. جلوگیری از سفید شدن مو: یکی از راه های رایج برای جلوگیری از سفیدی زودرس مو استفاده از روغن کرچک است. این روغن به محافظت از رنگدانه های مو کمک می کند و روند سفید شدن مو را کند می کند.

4. حالت دهنده: روغن کرچک را می توان برای درمان موهای خشک و آسیب دیده استفاده کرد. یک قاشق چای خوری روغن کرچک را به شامپوی نرم کننده مو اضافه کنید و خوب تکان دهید. مرطوب کردن این روغن موها را مرطوب کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می کند.