درمان قطعی میگرن در خانه چیست؟ + علائم و محرک های میگرن

هشدار در مورد استفاده بیش از حد از مسکن و

انتخابتو، میگرن یک بیماری است عصبی می تواند علائم مختلفی داشته باشد، اما بیشتر به صورت سردرد شدید و خستگی. فارس پس از تشخیص، علائم دیگری که ممکن است همراه با این سردرد باشد عبارتند از تهوع، استفراغ، تکلم نامفهوم، گزگز در دست ها و سر، بی حسی در اندام ها و حساسیت به نور و صدا.

این بیماری می تواند ارثی باشد و هر سنی را درگیر کند، حدود 25 درصد افراد میگرن را تجربه می کنند و بیشتر آنها زن هستند، بنابراین پس از بلوغ نسبت بیماران زن به مرد تقریباً سه به یک است، در دوران کودکی حتی میگرن شروع می شود. دیر قرون وسطی حتی اگر رخ ندهد، فراوانی وقوع آن بسته به عواملی مانند جنسیت و ژنتیک متفاوت است.

انواع سردردهای میگرنی

سردردهای میگرنی به روش های مختلفی بروز می کنند:

  • میگرن مکرر یا بدون میگرن او (هاله): بدون مداخله رخ می دهد، این نوع میگرن شایع تر است.
  • میگرن کلاسیک یا با او: در این نوع، فرد قبل از بروز سردرد یک سیگنال دریافت می کند، این علائم هشدار دهنده است او آنها می گویند ممکن است شنیدن صداهای ضعیف یا دیدن نورهای سفید وجود داشته باشد، حتی برخی افراد در روزهای قبل از سردرد به مدت طولانی و مکرر خمیازه می کشند و با این نوع میگرن، فرد حدود دو تا دو سال در سر احساس درد شدید می کند. شش ساعت.
  • میگرن پیچیده: نوع دیگری از سردرد همزمان با سردرد میگرنی بروز می کند.
  • میگرن مزمن: این نوع میگرن بیش از 15 روز در ماه فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و بیش از سه ماه طول می کشد، به این معنی که فرد سردردهایی با فرکانس های متفاوت درد را در بیشتر روزهای ماه تجربه می کند.
  • میگرن چشمی: این نوع میگرن یک سردرد بسیار شدید است که با اختلالات بینایی همراه است. میگرن چشمی گاهی باعث کوری یا کوری لحظه ای در یک چشم می شود. علائم میگرن چشمی شامل دیدن نور سفید، تاری دید و ناتوانی در دیدن بخشی از میدان دید است.
  • میگرن شکمی: این نوع میگرن معمولا در کودکان دیده می شود، این کودکان علاوه بر سردرد، مشکلات گوارشی و اختلالات رشدی را نیز تجربه می کنند.
  • میگرن حاد: در این نوع میگرن، افراد گاهی سردردهایی را تجربه می کنند که تا دو هفته طول می کشد و درد آنها کمتر از دردهای مزمن میگرنی است.
  • میگرن بازیل: بازیل نام خود را از شریان گرفته است سر یکی از رگ های خونی مغز یعنی مغز برداشته می شود. بازیل انقباضات و اسپاسم ها باعث می شود که فرد دچار ضعف، لکنت زبان، سرگیجه شود. وزوز او تاری دید دارد.
  • میگرن دهلیزی: یا سرگیجه میگرنی که در آن فرد دچار عدم تعادل و سرگیجه و همچنین مشکلات شنوایی و بینایی می شود، بدون این نوع سردرد ممکن است تنها با سرگیجه همراه باشد.
  • میگرن عصبی: میگرن عصبی یک نوع رایج میگرن است که باعث سردردهای ضربان دار می شود.

سردرد میگرنی چند روز طول می کشد؟

بیشتر سردردهای میگرنی حدود چهار ساعت طول می کشد، اما انواع شدید آن می تواند تا سه روز ادامه داشته باشد، و اگرچه دفعات حملات میگرنی در افراد مختلف متفاوت است، افراد مبتلا به میگرن معمولاً سه یا چهار حمله در ماه را تجربه می کنند. در حالی که سردرد ممکن است یک بار در روز رخ دهد، برخی از افراد ممکن است دو تا چهار حمله میگرن را در سال تجربه کنند.

سردردهای میگرنی در ابتدا با دردهای مبهم در اطراف سر شروع می شوند و به تدریج به دردهای شدید و ضربان دار تبدیل می شوند، این دردها می توانند از یک طرف سر به طرف دیگر منتقل شوند، گاهی اوقات این دردها گسترده و گاهی در ناحیه پیشانی متمرکز می شوند (سردرد پیشانی). ).

علت میگرن چیست؟

اگرچه علل میگرن به طور کامل شناخته نشده است، به نظر می رسد تغییرات در ساقه مغز و تعامل آن با عصب سه قلو، یکی از مسیرهای اصلی درد، در عوامل ژنتیکی و محیطی نقش دارد. میگرن همچنین عدم تعادل در مواد شیمیایی مغز وجود دارد. سروتونین همچنین ممکن است در میگرن نقش داشته باشد و به تنظیم درد در سیستم عصبی کمک کند.

محققان نیز در حال بررسی این نقش هستند. سروتونین در سایر انتقال دهنده های عصبی از جمله میگرن و پپتید وابسته به ژن یافت می شود کلسی تونین (CGRP) همچنین در درد میگرن نقش دارد.

چه چیزی می تواند باعث میگرن شود؟

عوامل زیادی وجود دارد که باعث میگرن می شود:

  • تغییرات هورمونی در زنان: به نظر می رسد نوسانات استروژن باعث سردرد در بسیاری از زنان می شود.
  • داروهای هورمونی
  • نوشیدنی ها: محرک ها عبارتند از الکل و کافئین بیش از حد، مانند قهوه.
  • فشار: استرس در محل کار یا خانه می تواند باعث میگرن شود.
  • محرک های حسی: نورهای روشن یا چشمک زن و صداهای بلند نیز می توانند باعث میگرن شوند. بوهای تند مانند عطر، رقیق کننده رنگ، دود دست دوم و سایر بوها نیز می توانند باعث میگرن در برخی افراد شوند.
  • تغییرات خواب: کم خوابی یا خواب زیاد می تواند باعث میگرن در برخی افراد شود.
  • عوامل فیزیکی: فعالیت بدنی شدید می تواند باعث میگرن شود.
  • تغییرات آب و هوایی: تغییر آب و هوا یا فشار نیروهای هوایی (فشار فشارسنجی) می تواند باعث سردردهای میگرنی شود.
  • داروها: داروهای گشادکننده عروق مانند نیتروگلیسیرین می توانند میگرن را بدتر کنند.
  • خوراکی ها: پنیرهای کهنه و غذاهای شور و فرآوری شده می توانند باعث میگرن شوند و حذف وعده های غذایی می تواند همین اثر را داشته باشد.
  • مواد افزودنی غذایی: افزودنی ها شامل شیرین کننده ها هستند آسپارتام و نگهدارنده مواد غذایی به نام مونونوکلئوز سدیم گلوتامات (MSG) در بسیاری از غذاها یافت می شود.

درمان قطعی میگرن در خانه چیست؟  + علائم و محرک های میگرن

درمان خانگی سردرد میگرنی

طب سوزنی: این روش که از جمله روش هایی است که در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله میگرن استفاده می شود، نیازمند تحریک نقاط خاصی از بدن است که به انقباضات بافتی پایان می دهد و درد را کاهش می دهد.

این روش درمانی به طور کلی شامل اعمال فشار به نواحی 1 تا 4 بین انگشت شست و اشاره دست چپ و اعمال فشار دوره ای به ناحیه مورد نظر با استفاده از دست راست برای جلوگیری از درد است. این عمل به درمان میگرن شما کمک می کند، این یک روش بسیار ساده برای درمان سردرد میگرنی است که افراد می توانند به راحتی در خانه انجام دهند.

مطالعات مختلف در زمینه درمان میگرن با استفاده از طب سوزنی نشان می دهد که انجام این عمل در ناحیه PC6 واقع در قسمت فوقانی ساعد و قسمت داخلی دست به بهبود درمان تهوع ناشی از میگرن کمک می کند. میگرن

تغییرات رژیم غذایی: توجه به تغذیه در افراد مبتلا به میگرن بسیار مهم است و می تواند به بهبود این بیماری کمک کند و حتی افراد در معرض خطر ابتلا به میگرن نیز می توانند با رعایت رژیم غذایی از ابتلا به میگرن پیشگیری کنند.

غذاهای رایجی که در شکل گیری میگرن نقش دارند شامل انواع شکلات، غذاها و نوشیدنی ها هستند. در حال پردازش این افراد برای جلوگیری از سردردهای میگرنی باید از مصرف منظم غذاهای پرچرب و غذاهای شیرین خودداری کنند، زیرا حاوی مواد افزودنی بیش از حد، نوشیدنی های الکلی و کافئین هستند. در واقع عادت به رژیم های غذایی که ارزش غذایی پایینی دارند و خطر ابتلا به بیماری ها را افزایش می دهند نیز خطر ابتلا به میگرن را افزایش می دهد.

مصرف روغن: یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان خانگی سردرد میگرنی استفاده از روغن‌ها است، نحوه استفاده از آن‌ها متفاوت است، ماساژ نقاط دردناک با برخی روغن‌ها می‌تواند به کاهش درد کمک کند، نتایج یک مطالعه تحقیقاتی نیز تحقیقی بر روی این موضوع. جمعیت در اروپا نشان داده است که در افراد مبتلا به سردردهای میگرنی، استنشاق روغن اسطوخودوس در بهبود درد آنها بسیار موثر است، در حالی که ماساژ روغن اسطوخودوس نیز در بهبود دردهای میگرنی موثر است.

درمان با زنجبیل: زنجبیل یکی از گیاهان دارویی غنی از آنتی اکسیدان های طبیعی است و استفاده از آن در تهیه داروهای درمانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، روش درمان خانگی سردرد میگرنی با استفاده از زنجبیل ممکن است موثرتر از داروهای درمانی باشد، زیرا تاثیر زنجبیل در میگرن در درمان سردردهای میگرنی، مطالعات مختلف نشان داده است که زنجبیل گیاهی بدون عارضه است، اما افرادی که به این گیاه حساسیت دارند باید از خوردن آن اجتناب کنند.

مدیریت استرس: به خصوص نوع عصبی که یکی از عوامل ایجاد میگرن است، تجربه استرس در زندگی، کنترل و مدیریت استرس به شما در درمان میگرن کمک می کند و در پیشگیری از این بیماری نیز بسیار مفید است. روش های مختلفی برای بررسی وجود دارد. این استرس وجود دارد که می توانید نوع مناسب را امتحان کنید.

یوگا: این نوع ورزش در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. انجام این ورزش و کشش به افراد کمک می کند تا به راحتی درد میگرن را درمان کنند.

استفاده از ویتامین های گروه ب.: ویتامین های گروه B به کاهش فراوانی میگرن و شدت این بیماری کمک می کند با توجه به اینکه این ویتامین ها محلول در آب هستند، مقادیر اضافی از بدن از طریق ادرار دفع می شود.

آب کافی بنوشید: شاید نوشیدن آب کافی بتواند از بروز بیماری های میگرنی جلوگیری کند و نوشیدن آب راهی ساده برای درمان خانگی سردردهای میگرنی باشد، اما اهمیت و تاثیر آن بی نظیر است.

استفاده از کمپرس سرد و گرم برای درمان میگرن: کمپرس سرد و گرم می تواند سردردهای میگرنی را کاهش دهد، این کمپرس ها به صورت جداگانه یا با هم می توانند سردرد را در افراد بهبود بخشند، اما این دو کمپرس در کنار هم می توانند به بهبود سردرد کمک کنند.

ماساژ دادن: برای درمان خانگی سردردهای میگرنی، ماساژ نواحی مختلف مانند عضلات گردن و شانه که یکی از روش هایی است که بیشتر افراد در هنگام احساس درد از آن استفاده می کنند، به درمان و بهبود بیماری میگرنی کمک می کند در درد میگرن در درمان بیماری موثر است، استفاده از دستگاه های ماساژ دستی در منزل ممکن است برای شما مناسب باشد و می توانید از افرادی که در این زمینه مهارت و تجربه دارند کمک بگیرید.