دیابتی ها چگونه از حمایت صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند؟

علائم صبحگاهی دیابت چیست؟

غزاله غزنوی خبرنگار ایمنا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه بیماران دیابتی تحت پوشش صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج قرار می گیرند، گفت: دستگاه سنجش قند خون ماهانه تا 100 پچ و سوزن. لانست همچنین برای بیمه شدگان در محدوده صندوق در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر بیماران برای بهره مندی از صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج سازمان بیمه سلامت ایران باید ملزومات مورد نیاز را در قالب نسخه پزشک از مراکز مجاز فروش لوازم و تجهیزات پزشکی یا داروخانه ها خریداری و ارائه کنند. با ارسال مدارک به دفتر مرکزی یا شعب، بیمه استانی موسسه بیمه پایه مربوطه را اخذ و حق الزحمه را دریافت می کند.

رئیس گروه مدیریت بیماری های خاص و صعب العلاج سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: دریافت نسخه الکترونیکی پزشک از داروخانه های طرف قرارداد در قالب سامانه های الکترونیکی نسخه نویسی انجام می شود که در این صورت سهم محاسبه می شود. . پرداخت به صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج سازمان بیمه سلامت ایران به صورت خودکار انجام می شود.

گزنوی با بیان اینکه بیمه شدگان دیابتی در صورت عدم ثبت اطلاعات تحت عنوان بیمار دیابتی به ثبت اطلاعات خود ادامه دهند، اظهار داشت: مردم می توانند اطلاعات بیشتر در این زمینه را از دفاتر و شعب بیمه دریافت کنند. در صورت لزوم پایگاه مربوطه را دریافت کنید.

وی با اشاره به ضرورت تدوین آمار بیماران دیابتی بهره مند از این خدمت گفت: با گذشت زمان فرآیند ثبت اطلاعات بیماران دیابتی آغاز شد و ضرورت تدوین اطلاعات ثبت شده در سامانه های الکترونیکی مطرح شد. آمار دقیق متعاقبا اعلام خواهد شد.