ذخیره خونی در کشور به 9 روز افزایش یافت/ سال گذشته 100 درصد نیاز خونی مراکز درمانی تامین شد.

ذخیره خونی در کشور به 9 روز افزایش یافت/ سال گذشته 100 درصد نیاز خونی مراکز درمانی تامین شد.

شهرام میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره اهمیت اهدای خون گفت: 14 ژوئن روز جهانی اهداکنندگان در سراسر جهان گرامی داشته می شود و در این روز مسئولان مربوطه از اهداکنندگان خون تقدیر و تشکر می کنند. زیرا این افراد بیمارانی هستند که نیاز به خون دارند و در درجه اول نیازمند اهدای خون هستند که یک اقدام خیرخواهانه، داوطلبانه و انسان دوستانه است.

وی با بیان اینکه اهداکنندگان بدون هیچ چشم داشتی به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه می کنند و در روند درمان به بیماران کمک می کنند، اضافه کرد: 18 مرداد ماه نیز روز اهدای خون است و این روز نیز مهم است. باید توجه ویژه ای به موضوع داشته باشیم. باید اهدای خون و پرداخت به اهداکنندگان خون انجام شود و آگاهی های لازم در این زمینه صورت گیرد تا افراد بیشتری بتوانند بیماران نیازمند خون را در این مسیر همراهی کنند و این مهم را در اولویت قرار دهند.

نماینده اجتماعی سازمان انتقال خون کشور درباره افزایش ذخایر خونی کشور گفت: در حالی که در گذشته ذخیره خون در کل کشور 4.5 روز بود، در حال حاضر ذخایر خون کشور حدود 9 روز است. حضور همکاران و اهداکنندگان ما به 9 روز افزایش یافته است و در برخی روزها بیش از 9 روز ذخیره خون در کشور داریم.

میرزایی با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب انجام شده در سال گذشته تامین 100 درصدی نیاز خونی مراکز درمانی کشور بود، گفت: انجام عمل های جراحی در بیمارستان ها و مراکز درمانی و ادامه درمان بدون وقفه بیماران روندی بسیار ارزشمند و قابل تحسین است. . لازم به ذکر است که در فصل بهار با حضور و مشارکت بیشتر اهداکنندگان مواجه هستیم که باعث افزایش ذخایر خونی در این مدت می شود.

وی ادامه داد: میزان مشارکت خیرین در فصل گرما که معمولاً مصادف با روزهای پایانی سال است، در ماه های تابستان و در پایان زمستان کاهش می یابد به گونه ای مدیریت شود که حل نشده باقی نماند. ایجاد مشکل در ذخایر خونی در کشور.

نماینده اجتماعی سازمان انتقال خون کشور خاطرنشان کرد: اعلام شد که این سازمان برنامه های مناسبی را برای روزهای گرم و پایانی سال مورد ارزیابی قرار داد که یکی از این اقدامات برای حفظ ذخایر خونی کشور حضور تیم های سیار در حال کار بود. در منطقه در حین بهره برداری از مراکز درمانی و ذخیره خون برای خون ریزی و تفریح ​​شهرها ایجاد نشود.