راز تهیه استیک دامن لطیف و آبدار با سس های خوشمزه چیست؟

پروتئین سر گوساله دینامیک تانتیم بازار - 1 کیلوگرم

اگر طعم گوشت پخته شده در تابه با کره، آویشن و سیر را دوست دارید؛ برای امتحان یک طعم جدید و فراتر از فیله گوشت کبابی، باید استیک دامن را امتحان کنید. استیک با طعم جذاب و بافت لذیذش شما را خوشحال می کند که دوباره این غذای خوشمزه را امتحان کنید. شاید فکر کنید تهیه استیک دامن در خانه کار سختی است اما در این مطلب طرز تهیه استیک دامن در تابه را به روش سرآشپزهای حرفه ای به شما آموزش می دهیم. با تهیه استیک دامن با این دستور مانند یک سرآشپز حرفه ای استیک دامن را در خانه تهیه کنید و طعم لذیذ استیک دامن را از بهترین رستوران شهر به خانه بیاورید.

درجه پخت استیک گوشت

حتما تجربه کرده اید که وقتی در رستوران گوشت سفارش می دهید، کارکنان میزان پخت گوشت را از شما می پرسند. هنگام پختن استیک دامن، سطح پخت این غذای خوشمزه متفاوت است، قبل از پختن استیک دامن و اضافه کردن آویشن و سیر به تابه، باید از میزان پخت آن مطلع باشیم. به طور کلی 4 نوع درجه پخت این غذای خوشمزه وجود دارد که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گوشت قرمز و جگر

استیک کمیاب و دستور پخت

یک استیک کمیاب باید در مرکز داغ، اطراف لبه ها قهوه ای و در مرکز قرمز روشن باشد. این استیک شبیه گوشت خام است، اما سطح آن را باید کمی تفت داد.

طرز تهیه: هر استیک دو و نیم سانتی متری را باید به مدت 5 دقیقه روی گریل داغ قرار دهید. گوشت را برگردانید و به مدت 3 دقیقه کباب کنید. دمای داخلی گوشت باید بین 120 تا 130 درجه فارنهایت باشد.

استیک و دستور پخت متوسط ​​کمیاب

اگر استیک دامن را در رستوران سفارش دهید؛ سرآشپز حتما این استیک را به شما پیشنهاد می کند. این نوع استیک باید از وسط گرم شود و بیشتر آن باید صورتی تا کمی قرمز باشد. لبه های گوشت در هنگام پخت باید قهوه ای شود. قهوه ای تیره با رنگ کاراملی در بالا و پایین و خطوط توری است.

طرز تهیه: در طرز تهیه گوشت کمیاب متوسط ​​باید هر استیک 2.5 سانتی متری را به مدت 5 دقیقه روی گریل داغ بگذارید. گوشت را برگردانید و گوشت را به مدت 4 دقیقه دیگر با دمای داخلی 130 تا 135 درجه فارنهایت کباب کنید.

استیک متوسط، متوسط ​​و دستور پخت آن

اگر عاشق استیک آبدار هستید؛ گوشت را در این سطح بپزید. این استیک متوسط ​​است و نوار صورتی روشن در وسط دارد. با این حال، گوشت رنگ قهوه ای بیشتری دارد. گوشت باید در طرفین قهوه ای تیره و در قسمت بالا و پایین تیره باشد.

طرز تهیه: برای تهیه استیک های متوسط، هر استیک ۱ اینچی را به مدت ۶ دقیقه روی گریل داغ قرار دهید و ۴ دقیقه دیگر به کباب کردن ادامه دهید و گوشت را برگردانید.

استیک خوب پخته و دستور پخت آن

تهیه یک استیک خوب یا خوش پخت دشوارتر است. زیرا گوشت نباید دارای رگه های صورتی باشد و در عین حال در هنگام پخت خشک و سفت نباشد. برای تهیه استیک پخته باید حوصله و حوصله داشته باشید تا کل استیک با حرارت ملایم پخته شود و در حین پخت نسوزد.

طرز تهیه: برای تهیه استیک پخته شده به این درجه، باید هر استیک 2.5 سانتی متری را به مدت 10 تا 12 دقیقه روی گریل داغ قرار دهید. دمای داخلی گوشت باید به 170 درجه فارنهایت برسد.

بهترین راه برای تعیین زمان پخت گوشت استفاده از دماسنج برای بررسی دمای داخلی گوشت است. برای اندازه گیری دمای داخلی گوشت، دماسنج را در ضخیم ترین قسمت گوشت، دور از چربی یا استخوان قرار دهید.

طرز تهیه استیک گوشت گاو

در این روش استیک را در تابه تهیه می کنند و برای طعم دادن به گوشت از رزماری و کره استفاده می کنند. در حین پختن گوشت، هر دقیقه بعد از چرخاندن گوشت مقداری کره و رزماری بمالید. افزودن کره و رزماری طعم خوبی به گوشت می دهد. زمان پخت استیک دامن متوسط ​​6 دقیقه است.

فر عکس: بهترین روش برای پخت استیک دامن استفاده از تابه گریل است. اگر در خانه به صفحه شبکه دسترسی ندارید. طرز تهیه استیک دامن را در تابه امتحان کنید، قطعا عاشق این استیک لطیف و آبدار خواهید شد.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: عواقب مصرف روزانه گوشت قرمز

مواد اولیه استیک دامن

مواد لازم برای تهیه استیک گوشت گاو

مواد خام مقدار مورد نیاز
گوشت گوساله 400 گرم
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
کره 1 قاشق غذاخوری
ادویه جات (نمک، فلفل، سیر، رزماری) در صورت نیاز
روغن سرخ کردنی با روغن زیتون اکسیر - 880 گرم

مراحل تهیه استیک با گوشت گوساله

  1. برای تهیه استیک در مرحله اول باید گوشت را کاملا شسته و آب اضافی آن را با دستمال جدا کنید.
  2. گوشت را با کمی روغن زیتون، نمک و فلفل مزه دار کنید. مراقب باشید همه قسمت های گوشت را مزه دار کنید. در این مرحله می توانید از نمک دریا برای طعم دادن به گوشت استفاده کنید.
  3. در این مرحله اگر عجله دارید، بگذارید گوشت یک ساعت استراحت کند تا مزه دار شود. در غیر این صورت گوشت را تا 48 ساعت در یخچال نگهداری کنید تا طعم بهتری پیدا کند.
  4. برای پخت استیک ها یک تابه متوسط ​​انتخاب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. پس از داغ شدن تابه، گوشت را در تابه قرار دهید و اجازه دهید گوشت به مدت 6 دقیقه با حرارت متوسط ​​یا دمای دیگر بپزد.
  5. برای طعم دادن بیشتر به گوشت، هر بار که گوشت را برگردانید، مقداری کره و رزماری روی آن بمالید.
  6. بعد از پختن گوشت به دمای دلخواه، آن را در هر بشقاب دلخواه سرو کنید و سس قارچ را روی گوشت اضافه کنید تا خوشمزه تر شود.

چاشنی گوشت

طرز تهیه سس قارچ

افزودن سس قارچ به دامن استیک طعم آن را تکمیل می کند و آن را خوشمزه تر می کند. در زیر طرز تهیه سس قارچ را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه سس قارچ

مواد خام مقدار مورد نیاز
کره 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
قارچ 300 گرم
سیر 1 قرص
خامه صبحانه نیم پاکت
شیر ربع لیوان
پنیر موزارلا 25 گرم
نمک و فلفل در صورت نیاز
جعفری به طور داوطلبانه
پنیر پیتزا موزارلا رنده شده پرچرب کوکب، مقدار 2000 گرم
خامه صبحانه رامک - 100 گرم
قارچ خرد شده - 250 گرم
مراحل تهیه سس قارچ
  1. در مرحله اول قارچ را بشویید و به اندازه دلخواه برش دهید. تابه ای متوسط ​​انتخاب کنید و قارچ ها را با کره و روغن زیتون تفت دهید.
  2. سیر را پوست گرفته و رنده کنید. سیر رنده شده را به قارچ اضافه کنید و تفت دهید.
  3. در این مرحله بعد از سرخ شدن قارچ و سیر، خامه را به ماهیتابه قارچ اضافه کنید. قارچ و خامه را با خامه مخلوط کنید.
  4. در مرحله آخر شیر و پنیر موزارلا را به ماهیتابه اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا پنیر آب شود. پس از آب شدن پنیر، مقداری جعفری خرد شده به سس اضافه کنید و استیک را با سس قارچ سرو کنید.

استیک خوشمزه با سس قارچ

طرز تهیه استیک بره

استیک گوسفندی یکی از غذاهای ساده و بین المللی منوی رستوران است که با کمی حوصله می توانید آن را در منزل تهیه کنید. مواد اصلی برای طعم دادن به استیک دامن رزماری و روغن زیتون است.

    نسخه روغن زیتون فوق بکر - 0.5 لیتر

برای مطالعه بیشتر بخوانید: 9 تغییر ناشی از نخوردن گوشت قرمز

مواد لازم برای تهیه استیک گوشت گوسفند

مواد خام مقدار مورد نیاز
ردیف گوسفند در صورت نیاز
روغن زیتون 8 قاشق غذاخوری
سیر در صورت نیاز
رزماری خشک شده چند تنه
نمک و فلفل کافی
سفارش تانوری 90% سولیکو - 250 گرم

مراحل تهیه استیک گوشت گوسفند

  1. برای تهیه استیک خوشمزه و آبدار گوشت گوسفندی باید در مرحله اول گوشت را طعم دار کنید. ظرف مناسبی برای این کار انتخاب کنید و گوشت را در آن قرار دهید. روغن زیتون را روی گوشت بریزید و گوشت را با دست خوب ورز دهید تا طعم روغن زیتون را بگیرد.
  2. سیر را بشویید و رنده کنید. سیر رنده شده را روی گوشت بریزید و با دست ماساژ دهید تا گوشت طعم سیر را بگیرد و فلفل سیاه و نمک را به تکه های گوشت اضافه کنید.
  3. در مرحله آخر، رزماری را روی گوشت بگذارید. روی بشقاب را با سلفون بپوشانید و اجازه دهید گوشت به مدت 8 تا 12 ساعت استراحت کند تا طعم ادویه ها گرفته شود.
  4. برای کباب کردن تکه های گوشت در این مرحله یک تابه گریل سایز متوسط ​​انتخاب کنید و روی حرارت متوسط ​​رو به بالا قرار دهید. گوشت را روی تابه گریل قرار دهید و گوشت را با پشت کاردک فشار دهید و بچرخانید تا کاملا سرخ شود.
  5. در آخر طرف دیگر گوشت را هم سرخ کنید. استیک دامن شما آماده است، با سبزیجات دلخواه و سیب زمینی سوخاری سرو کنید.

کباب کردن گوشت

طرز تهیه سس باربیکیو

اگر دوست دارید استیک دامن هنگام سرو طعمی دودی و کمی تند داشته باشد، استیک را با سس باربیکیو امتحان کنید. افزودن این سس به استیک دامن طعم جذابی به گوشت می دهد.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: چگونه پیتزا سیر و استیک درست کنیم؟

مواد مورد نیاز

مواد خام مقدار مورد نیاز
سس کچاپ 2 لیوان
پیاز شماره 1
لیموی تازه شماره 1
شکر قهوه ای 2 قاشق غذاخوری
سس فلفل قرمز 2 قاشق غذاخوری
سس سویا 2 قاشق غذاخوری
پودر سیر 1 قاشق چای خوری
نمک و فلفل در صورت نیاز
سس مایونز فلفل بهروز - 440 گرم
۱۵ %

۶۳۵۰۰

۵۳,۹۷۰ بخش

مراحل تهیه سس باربیکیو

  1. برای تهیه سس باربیکیو در مرحله اول پیاز را شسته و به قطعات کوچک خرد کنید.
  2. کاسه ای با اندازه متوسط ​​انتخاب کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید و مخلوط آماده شده را به مدت 40 دقیقه در یخچال نگهداری کنید.

فوتوفن: سس باربیکیو به پخت بهتر استیک شما کمک می کند. اگر می خواهید استیک شما طعم دودی داشته باشد، قبل از کباب کردن، آن را با سس باربیکیو بمالید.

سس باربیکیو دلوز - 470 گرم

سس باربیکیو

حرف آخر؛ استیک دامن ترکیبی ساده و در عین حال خوشمزه از گوشت بکر و رزماری است که طعمی فراتر از گوشت را تداعی می کند. از آنجایی که سطح پخت این غذای خوشمزه متفاوت است، زمان پخت نیز متفاوت است. هنگام سرو استیک دامن، این غذای خوشمزه را با قارچ و سس باربیکیو امتحان کنید. استیک آبدار دوست دارید یا پخته؟ باز هم طرز تهیه استیک دامن را ببینید و استیک دامن را به سلیقه خودتان و سس های خوشمزه تهیه کنید.

سوالات متداول

پخت یک استیک چقدر طول می کشد؟

زمان پخت استیک به ضخامت و دمای آن بستگی دارد. به طور کلی، تقریباً 4 تا 5 دقیقه برای هر طرف گوشت برای کباب کردن یک استیک 8 اینچی کافی است.

چگونه استیک را به درستی برش دهیم؟

استیک باید به صورت مورب برش داده شود، یعنی باید در برابر دانه گوشت بریده شود. این باعث می شود تکه های گوشت نرم تر و جویدنی تر شوند.

بهترین نوع گوشت برای تهیه استیک چیست؟

بهترین انواع گوشت برای استیک عبارتند از: فیله، فیله و دنده.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا