رکورد بیشترین شاخص اهدای مستمر خون در سمنان، یزد و قم

رکورد بیشترین شاخص اهدای مستمر خون در سمنان، یزد و

انتخابتو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انتقال خون، بشیر حاجی بیگی گفت: در کشوری که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است، این شاخص اکنون بالای 55 درصد و سمنان و یزد حدود 66 درصد و استان های قم با بیش از 64 درصد بیشترین شاخص اهدای مستمر را به خود اختصاص دادند.

وی با تاکید بر اهمیت جوان سازی جمعیت اهداکنندگان خون در شرایطی که جمعیت رو به پیری است و اهداکنندگان دهه های گذشته در حال بازنشستگی هستند، افزود: برنامه جذب جوانان به اهدای خون انسان دوستانه و نجات بخش در دستور کار قرار گرفته است. ما عضو سازمان انتقال خون هستیم و در حال حاضر تعداد اهداکنندگان اولین بار در کشور به بیش از 15 درصد رسیده است و امیدواریم با اجرای برنامه ها و توافقات در حال انجام این شاخص در بین جوانان افزایش یابد. بیش از 29 درصد از خیرین کشور جانباز هستند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در بهار امسال با رشد بیش از 43 درصدی از سایر استان ها و استان سیستان و بلوچستان با رشد بیش از 19 درصدی از سایر استان ها پیشی گرفت. و استان کرمانشاه نزدیک به 19 درصد رشد را به ثبت رساندند. رشد این شاخص اخیرا اعلام شد.

حاجی بیگی با تاکید بر اهمیت افزایش مشارکت بانوان در اهدای خون گفت: با برنامه ریزی سازمان انتقال خون برای جذب هر چه بیشتر بانوان برجسته، اهدای بانوان شیب صعودی به خود گرفته و نسبت به سال های گذشته افزایش اندکی را نشان می دهد. امیدواریم با اجرای اقداماتی که موسسه در برنامه های خود در مدت مشابه سال گذشته در نظر گرفته است، شاهد افزایش هر چه بیشتر این شاخص باشیم، زیرا این شاخص در مقایسه با جامعه جویای مشارکت ایران بسیار پایین است. زنان و در حال حاضر بیش از 4 درصد اهداکنندگان را زنان تشکیل می دهند.

در حال حاضر توسعه‌یافته‌ترین استان‌ها از نظر ازدواج زنان، خراسان شمالی با نرخ بالای 9 درصد، لرستان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با نرخ بیش از 7 درصد هستند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ضمن تقدیر و تشکر از اهداکنندگان خون که حمایت از بیماران، سلامتی و جامعه را سرلوحه زندگی خود قرار داده اند، گفت: از مردم شریف کشورمان به ویژه بانوان و جوانان دعوت به همکاری می کنیم. در این ایام که مصادف با عزاداری سالار شهیدان است، در آستانه نیم قرن خدمات سازمان اهدای خون و اهدای خون، آغاز تصمیم نجات بخش برای اهدای خون و پیوستن به جمع هستیم. از اهداکنندگان