زخم بدون پماد

زخم بدون پماد

انتخابتو، سقط جنین انتخابی دردناک و پیچیده است که سایه سنگینی از اندوه را بر دوش زنانی که در معرض سقط جنین قرار دارند، باقی می گذارد. این تصمیم دشوار نه تنها بر جسم زن، بلکه بر روح و روان او نیز تأثیر می گذارد. تا آنجا که یادآوری روز و ساعتی که این تصمیم اشتباه گرفته شد، احساس گناه و پشیمانی را در وجود زن یا بهتر بگوییم مادر باقی می گذارد و مانند غبار سیاه در روح زن می نشیند. به مرور زمان دردی عمیق در اعماق وجودت باقی می گذارد.

سقط جنین با چالش ها و عوارض زیادی مواجه است که می تواند زندگی را برای زنانی که آن را تجربه می کنند دشوار و دردناک کند، حتی اگر سقط جنین در بیشتر موارد اجتناب ناپذیر تلقی شود. تصمیم گیری شفاف در مورد این موضوع است.

انتخاب سقط جنین گاه آنقدر دردناک است که زن خود را در چنگال تضاد عشق و تعهد می بیند، از یک سو می خواهد آن موجود کوچک را در آغوش بگیرد و از سوی دیگر از عواقب احتمالی آن می ترسد. از سقط جنین سقط جنین سایه سنگینی بر زندگی با اندوهی عمیق در دل زن می گذارد، غم از دست دادن فرزندی که هرگز به دنیا نخواهد آمد، غم از دست دادن میوه زندگی که آرزویش را داشت و غم آرزوهای برآورده نشده. انتخاب های او و پیامدهای آنها برای همیشه در قلب او باقی خواهد ماند. ذهنش مثل گونی درد بر دوش زنی می ماند که قرار است مادر شود و در نهایت سقط جنین گاهی مثل زخمی عمیق در روح زن می ماند. با گذشت زمان به جای اینکه بهتر شود عمیق تر می شود.

ترس از قضاوت، غمگینی، گناه، پشیمانی و ترس از آینده بارها و بارها او را آزار می دهد و مادری که تصمیم به سقط جنین می گیرد مدام از خود می پرسد: “آیا کارم را درست انجام دادم؟” آیا می توانستم کار دیگری انجام دهم؟ آیا می توانم فرزندم را نجات دهم؟ این سوالات بی پاسخ او را در میان دردها تنها می گذارد زیرا سقط جنین یک انتخاب دشوار و دردناک است که تا پایان عمر او را آزار می دهد.

به طور کلی سقط جنین انتخابی است که باید با دقت انجام شود و با توجه به آگاهی کامل از عوارض آن، اهمیت سلامت جسمی و روانی زن و عواقب احتمالی این عمل، لازم است صریحاً در مورد آن صحبت و ارائه شود. اطلاعات کافی باید به زنان نشان داد که سقط جنین نه در کلام و نه در عمل آسان نیست، این تصمیم مانند راه رفتن بر لبه شمشیر است و یک قدم اشتباه می تواند مشکلات بی پایان و جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. به هر دلیلی تحقیق و بررسی دلایل پزشکی در این زمینه به منظور آگاهی دادن به پدران و مادرانی که در مرحله تصمیم گیری برای این اقدام هستند، فقط یک موهبت نیست.

سقط جنین یک مشکل جهانی است

محمدحسین نصر اصفهانی، جنین شناس بالینی و عضو پژوهشگاه رویان وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا موضوع سقط جنین را از منظر پزشکی بررسی کرد و گفت: سقط های قانونی در کشور به دلایل پزشکی انجام می شود و سقط های عمدی به صورت غیرقانونی و خارج از ضوابط پزشکی انجام می شود.

وی دلایل سقط غیرقانونی را روابط نامتعارف و وجود داروهای سقط جنین در بازار آزاد عنوان می کند و می افزاید: باید شرایطی فراهم شود تا روابط مردم به ویژه جوانان به شرع و قانون برگردد. برای رویارویی با بسیاری از چالش های سقط جنین، داشتن روش های مقرون به صرفه پیشگیری از بارداری نیز مهم است که، اجازه دهید با آن روبرو شویم، به باروری ناخواسته منجر نشود.

پویش که موسس و عضو هیئت مدیره مرکز باروری و ناباروری اصفهان و پویش است، موضوع سقط جنین را یک معضل جهانی و علاقه مند کشورهای مختلف به این موضوع عنوان می کند و ادامه می دهد: اگر فرزندی در خانواده به دنیا بیاید. او با مشکلات جدی مواجه است. مراقبت از آن مشکلات جسمی و سختی های زیادی دارد، بهتر است بیمه ها و مراکز مربوطه تمام هزینه های مربوط به نگهداری از این کودک را تقبل کنند و چنین خانواده هایی از حمایت های مالی لازم برخوردار شوند تا امکان سقط جنین بهتر شود. مشکلاتی که این گونه کودکان به دلیل مشکلات جسمی تجربه می کنند نیز رو به کاهش است.

زخم بدون پماد

زنان باید به دوران طلایی باروری توجه کنند

نصر اصفهانی در پاسخ به این سوال که می گویند سقط جنین در چه زمانی اتفاق می افتد؟ وی می گوید: بعد از ازدواج و لقاح حدود چند روز طول می کشد تا جنین از لوله های فالوپ به رحم مادر برسد و در این چند روز، جنین تنها سلولی است که قابلیت انسان شدن را دارد تا اینکه به جنین تبدیل شود. . هنوز بارداری در رحم مادر جایگزین اتفاق نیفتاده است و در شرایط عادی بیش از 60 تا 70 درصد جنین ها به خود نمی چسبند و خودبه خود ناپدید می شوند. بر این اساس، برخی افراد معتقدند که جنین موجود زنده محسوب نمی شود. از آنجایی که لانه گزینی در انسان تا روز نهم اتفاق نمی افتد، بارداری در نظر گرفته نمی شود و روش های پیشگیری از بارداری که تا این زمان استفاده می شود نباید به عنوان یک روش سقط جنین در نظر گرفته شود.

وی می افزاید: بعد از هفته دوم جنین روی دیواره رحم می نشیند و از خون مادر تغذیه می کند. در هفته سوم لایه های اصلی که پیش ساز پوست، گوشت و اندام های جنین هستند تشکیل می شود. بین هفته سوم تا هشتم، اندام های جنین شروع به شکل گیری می کنند، اما مغز آن هنوز به طور کامل شکل نگرفته و جنین حواس ندارد، بر این اساس محققان معتقدند که روح از هفته چهارم به بعد در بدن جنین حل می شود. از ماه

عضو هیئت علمی پژوهشکده رویان، دکتر یکی از علل سقط جنین خود به خودی، عوامل ژنتیکی به ویژه است آنیوپلوئیدی وی بیان کرد: با افزایش سن مادر افزایش می یابد، بنابراین احتمال سقط خود به خود در حدود 45 سالگی حدود 50 درصد و احتمال بارداری به دلیل تشکیل جنین افزایش می یابد. آنیوپلوئیدی در دوران بارداری طبیعی با افزایش سن مادر افزایش می یابد، وی به خانم ها توصیه کرد که سن بارداری را رعایت کنند.

نصر اصفهانی با تاکید بر اینکه خانم ها برای افزایش شانس سلامتی جنین باید احتیاط های به موقع در مورد بارداری خود انجام دهند، می افزاید: در هر سلول انسانی 23 جفت کروموزوم وجود دارد که مانند کدهایی در بدن اطلاعات ارثی افراد را ذخیره می کنند. بنابراین توجه به دوران طلایی باروری و ازدواج به موقع برای خانم ها ضروری است. زیرا با افزایش سن مادر، احتمال بروز ناهنجاری در کودک افزایش می یابد; ازدواج به موقع باعث افزایش سلامت و هوش جنین می شود و با بالا رفتن سن جنین سلامت او بیشتر در خطر است.

زخم بدون پماد

عوارض سقط جنین چیست؟ / نتیجه مثبت غربالگری به تنهایی دلیلی برای سقط جنین نیست

فاطمه بحرین، متخصص زنان و زایمان و عضو هیئت مدیره انجمن متخصصین زنان و زایمان وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی پزشکی قانونی، تعداد سقط های قانونی در 10 سال گذشته تقریباً به 1500 مورد در سال می رسد، اما تعداد سقط های غیرقانونی بسیار بیشتر است بسیاری از آسیب های جسمی و همچنین مشکلات عاطفی.

وی با اشاره به عوارضی که سقط جنین برای زنان ایجاد می کند، می افزاید: اگر سقط بدون اجازه با روش های پزشکی انجام شود، عوارضی مانند تپش قلب، ناراحتی های قلبی و عوارض پزشکی متعدد را به همراه دارد و اگر سقط به صورت جراحی انجام شود، چون معمولا انجام می شود. برای کسانی که با این موضوع آشنایی ندارند، ممکن است باعث پارگی رحم، عفونت شدید، چسبندگی، ناباروری و حتی مرگ مادر شود.

این متخصص زنان و زایمان در خصوص تاثیر تشخیص نادرست در افزایش سقط جنین ادامه می دهد: افرادی که به دلیل تشخیص اشتباه تصمیم به سقط جنین می گیرند هنوز تحقیقات خود را تکمیل نکرده اند و افرادی که در آزمایش های غربالگری پاسخ مثبت دریافت می کنند باید مورد آزمایش قرار گیرند. با آزمایشات تکمیلی با اولین آزمایش تشخیص دقیق تری حاصل می شود و در صورت صحت تشخیص اول می توانند با مراجع قانونی تماس گرفته و غیرطبیعی بودن جنین را تایید کرده و عمل را لغو کنند.

لزوم پیگرد قانونی افرادی که سقط جنین غیرقانونی انجام می دهند

بحرین می گوید: مردم با غربالگری به وجود ناهنجاری در جنین مشکوک هستند و نمی خواهند اقدامات بعدی را انجام دهند. با اولین تشخیص غربالگری بارداری را خاتمه می دهند که تصمیم اشتباهی است. این افراد نیاز به آزمایشات تکمیلی دارند. از آنجایی که سلامت جنین می شود، نتیجه غربالگری مثبت به خودی خود دلیلی برای سقط جنین نیست، مگر اینکه فرد تحت آزمایشات تکمیلی قرار گیرد و وجود ناهنجاری جنین تایید شود.

وی با اشاره به راهکار کاهش سقط جنین در جامعه می افزاید: دلایل مختلفی برای سقط جنین در جامعه وجود دارد و باید تلاش کرد تا با علت یابی این مشکل، مشکلات و مشکلات برطرف شود، همچنین مادران باید آموزش های لازم را دریافت کنند. مادرانی که قصد سقط جنین را دارند به دلایل مختلفی از جمله حاملگی نامشروع، عوامل اقتصادی، تعداد فرزندان زیاد و رفاه اقتصادی اقدام به سقط جنین می کنند اما مهمترین وظیفه مسئولین پیشگیری از سقط جنین غیرمجاز و غیرقانونی است. در سطح جامعه جنین باشید تا شاهد کاهش سقط جنین باشید.

یکی از اعضای هیأت مدیره انجمن متخصصان زنان و زایمان بیان می کند: زنان به دلایل مختلف تصمیم به سقط جنین می گیرند اما فردی که سقط غیرقانونی انجام می دهد کلاهبردار و متقلب است؛ در حالی که این افراد به دلایل مختلف اقدام به سقط جنین می کنند. طبق قانون، کسانی که تصمیم به سقط جنین می‌گیرند همراه با کسانی که سقط جنین را انجام می‌دهند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند، بنابراین به طور معمول مردم کسانی را که سقط جنین می‌کنند گزارش نمی‌کنند، بنابراین ممکن است نیازی به پیگرد قانونی مادری که سقط جنین انجام می‌دهد، نباشد. برعکس، لازم است. تمرکز و شناسایی افرادی که سقط جنین غیرقانونی انجام می دهند تا بتوانیم آنها را تحت پیگرد قانونی قرار دهیم و تعداد سقط جنین ها را کاهش دهیم.

زخم بدون پماد

می گویند سقط جنین تصمیم دردناکی است که درد درونی زن را تحمیل می کند و شاید هرگز نتوان برای این غم پنهان درمان مؤثری یافت. در این میان، اگر بخواهیم عواقب این اقدام را در نظر بگیریم; آگاهی از پیامدهای سقط جنین را می توان به دو دسته جسمی و روانی تقسیم کرد. اینها می تواند شامل اثرات فیزیکی مانند عفونت، آسیب رحم و حتی ناباروری باشد، اما اثرات روانی سقط جنین می تواند شامل غم و اندوه عمیق، احساس گناه و احساس گناه باشد. پشیمانی، اختلالات خواب و اشتها، اضطراب و افسردگی نشانه این است که زن برای همیشه به حیات خود ادامه می دهد، ممکن است روح او را آزار دهد و زخم ها هرگز خوب نشوند.

باید بدانیم که مصرف داروی سقط جنین که به درخواست مادر انجام می شود و همچنین آسیب های جسمی و روحی ناشی از آن نیز غیرقانونی تلقی می شود و کاهش صدمات ناشی از این اقدام نادرست مهم است. متخلفان باید جدی گرفته شود

در نهایت، عوارض سقط جنین شامل عفونت های داخلی و افزایش خطر التهاب رحم، آسیب به رحم یا سایر اندام های داخلی و عوارض جسمی و روحی مانند افسردگی و اضطراب است. این نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد، بنابراین قبل از هر تصمیمی بهتر است. یعنی مشورت با مشاوران متخصص و پزشکان متخصص به منظور تصمیم گیری درست برای آینده.