زندگی، عکس ها و بیوگرافی حامد عنقی

زندگی، عکس ها و بیوگرافی حامد عنقی

حامد عنقی به عنوان یک کمدین با استعداد، مجری و مجری بامزه شناخته می شود. او کار خود را با بازیگری آغاز کرد و اکنون با نویسندگی و بازیگری در بین مردم محبوب شده است. بیوگرافی حامد عنقی و همسرش را بخوانید.

26

بیوگرافی حامد عنقی

حامد عنقی متولد 26 تیر 1358 بندرانزلی است. او یک خواهر دارد و در یک خانواده 4 نفره بزرگ شده است. این هنرمند در بین مردم به عنوان استندآپ کمدین، مجری، بازیگر و کارگردان تلویزیون و سینمای ایران شناخته می شود.

وی دارای مدرک لیسانس بازیگری و دکترای افتخاری این رشته از دانشگاه علم و صنعت است.

جالب است بدانید زمانی که حامد انگگی به مدرسه می رفت همیشه به عنوان یکی از کمدین ها در جشن ها شرکت می کرد و برای همکلاسی هایش کمدی اجرا می کرد. همین امر باعث شد تا از سوی دوستانش تشویق شود و به این کار ادامه دهد.

وی درباره خاطرات خود از این دوران چنین گفت:

در سال دوم راهنمایی در ایام دهه فجر میکروفن گروه اجرا را در دست گرفتم اما گروه نتوانست خوب بازی کند و همین باعث حرص و تحسین معلممان شد. حامد گفت: “آقا، بازی را جمع کن، اگر نشد میکروفون را به من بده.” فهمیدم که برای اولین بار می‌توانم برای یک جمعیت بزرگ در آنجا اجرا کنم و این مرا تشویق کرد که ادامه دهم.»

تسلط او در بازیگری و کمدی حتی باعث شد تا با کمک استاد فرهاد پاک سرشت، مدرسه بازیگری تأسیس کند. وی مدتی نیز در این آموزشگاه و سایر آموزشگاه های بازیگری رشت به تدریس پرداخت.

شایان ذکر است که دوران کودکی حامد با فوتبال آغاز شد. او در رده جوانان به ملوان بندرانزلی رفت و در سه رده نوجوانان و جوانان به عنوان مهاجم بازی کرد اما در مقطعی فوتبال را کنار گذاشت.

ویژگی های شخصیتی

او در مصاحبه ای گفت:

«خدا را به خاطر دو چیز شکر می کنم و خدا به من این همه عطا کرده است، یک جنبه و دیگری صبر!

من خیلی صبورم دوستانم همیشه به من می گویند. حتی اگر کسی با من ناعادلانه رفتار کند یا حتی پولی به من ندهد، خیلی صبر می کنم، این هم خوب است و هم بد.

ظاهر نیز بسیار مهم است.

یعنی پذیرفتن انتقاد و شوخی. به بدی که کردی اعتراف کن و جلوی خودت بگو.”

همچنین حامد آنگهی از علاقه مندان به سری خودروهای BMW است.

27

ورود به دنیای هنر و شهرت

حامد عنقی در سال ۱۳۷۲ در سن ۱۴ سالگی به همراه پسرعموهایش در گروه های تئاتر بندرانزلی وارد عرصه هنر شد. چند سال بعد با بازی در نمایشی به کارگردانی محمدعلی عزیری برنده جایزه بازیگری تئاتر دانشجویی استان گیلان شد و در سال 1380 در سن 22 سالگی با رضا نظری در برنامه جنگ شبانه همکاری کرد و به عنوان نویسنده و کارگردان بازی های مختلفی از جمله سفر ماجراجویی، کنکور، ماهواره، کلاس درس، داماد تصادفی و منشی قلابی را انجام داد.

او فعالیت حرفه ای خود را از سال 1380 با دعوت به شبکه باران آغاز کرد. حامد خواننده ای بود که در این برنامه با تلویزیون همکاری داشت و در این سال ها برنامه های متعددی را برای این شبکه تولید کرده است. در سال 1388 به دعوت حمید خندان در برنامه شب های کیش شرکت کرد و شروع به اجرای ماهانه این برنامه در جزیره کیش کرد. (در این سالها به همراه خانواده به کیش مهاجرت کرد).

حامد در این باره گفت:

اولین اجرای من در کیش با 13 نفر شروع شد اما در کمتر از یک هفته همه بلیت ها فروخته شد، من به کیش مدیونم چون سی دی هایم از آنجا بیرون آمد و معروف شدم.

اما نقطه عطف زندگی هنری حامد یک آهنگ خنده دار در برنامه بود. پس از معرفی استندآپ کمدی در برنامه خندوانه، حامد عنقی در سال 1394 با اجرای استندآپ در خندوانه به شهرت رسید و با مردم آشنا شد. از آن زمان تاکنون استندآپ های مختلفی را در خندوانه اجرا کرده است و اکثر این استندآپ ها با استقبال خوبی مواجه شده است.

28

حامد عنقی در سال 1394 و در سن 37 سالگی برای اولین بار در سریال لژیونرها در کنار بازیگرانی چون محمدرضا شریفی نیا، حسن پورشیرازی، زهیر یاری و شپیتیم آرفی به ایفای نقش پرداخت. او در این سریال با استعداد خود توانست خود را در بین بینندگان تلویزیون نشان دهد. او در این سریال با مسعود آب پرور همکاری داشت.

او اولین تجربه بازیگری خود را در سینما در سال ۱۳۹۷ با فیلم «چند میگیری گیری کنی ۲» تجربه کرد. حامد عنقی در این فیلم نقش روضه خان را بازی کرد.

وی همچنین از ابتدای خردادماه ۱۳۹۸ در کنار مبینا نصیری میزبان سری دوم مسابقات تلویزیونی شوتبال بود. پیش از این این برنامه با اجرای امیرحسین رستمی پخش می شد.

29

کنسرت خنده و برنامه طنز از حامد عنقی

پس از این دوره کم کم کنسرت های خنده حامد عنقی به صورت مستقل آغاز شد و این کنسرت ها در شهرهای مختلف ایران برگزار شد. بلیت های حامد عنقی به سرعت تمام شد و او روز به روز بیشتر به شهرت رسید.

با توجه به استقبال زیاد مردم از کار او، برنامه های حامد آنگی به قدری شلوغ بود که او از ابتدای فعالیتش تنها در جزیره کیش بیش از 2 هزار کنسرت برگزار کرد.

30

ماشین حامد عنقی

همسر حامد عنقی

حامد عنقی در سال ۱۳۸۵ در ۲۸ سالگی با صفورا آقاسی بازیگر سابق تئاتر گیلان ازدواج کرد و صاحب پسری به نام آراد (متولد ۱۳۹۱) شد. این زوج هنرمند طی یک کار مشترک با هم آشنا شدند و در نهایت ازدواج کردند.

31

وی به مناسبت سالگرد ازدواج حامد این مطلب را در صفحه شخصی خود منتشر کرد

برنامه حامد آهنگی به نام شبهای انگی است

برنامه تلویزیونی (Şab Angi) به تهیه کنندگی محمد صبری و صداپیشگی حامد انگی از شبکه نمایش خانگی پخش شد. پخش این برنامه با هدف سرگرمی و نشاط خانواده ها از ماه رمضان سال 1400 با مشارکت مخاطبان آغاز شد. این برنامه ترکیبی که با اجرای حامد انگهی تهیه شده، فضایی شاد و هیجان انگیز دارد و در هر قسمت میزبان سلبریتی های مختلف است. فصل سوم این سریال به تازگی به پایان رسیده است.

32

نمونه کار هنری

تصویر متحرک

  • چقدر گریه خواهی کرد 2 (2019)

سریال تلویزیونی

  • خنده دار (2015)
  • لژیونر (2016)
  • Six and a Half Heroes (2018)
  • بچه محل (2019)

شبکه نمایش خانگی

  • جوکر (1400)
  • غذاهای ایرانی (2019)
  • شب های مافیا (2019)
  • ایران 68 (1399)
  • دانشمند شوید (2019)

برای درخواست

  • توپ آتشین (1400-1399)
  • شب (1400)
  • شب آهنگ (1403)

منبع: ستاره