شاخص UV در معرض خطر است / کاهش قرار گرفتن در معرض نور خورشید بین ساعت 10:00 تا 16:00

شاخص UV در معرض خطر است کاهش قرار گرفتن

انتخابتو به نقل از وبدا، عباس شاهسونی گفت: طول موج پرتوهای فرابنفش بین 100 تا 400 نانومتر است که محدوده 100 تا 280 نانومتر نامیده می شود. یکی VC با نام برد 280 تا 320 نانومتر یکی VB و محدوده 320 تا 400 نانومتر نیز نامیده می شود یکی به نام A شناخته می شود.

وی افزود: برد 100 تا 280 نانومتر یا یکی UVC، خطرناک ترین نوع اشعه UV، به طور کامل از لایه عبور می کند. وزن کنترل می شود مگر در برخی نقاط دنیا مانند برخی نقاط استرالیا که با مشکل سوراخ شدن این لایه مواجه هستیم و این مشکل در کشور وجود ندارد.

رئیس اداره سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت از کنترل 90 درصدی می گوید یکی وی ادامه داد: اشعه ماوراء بنفش در محدوده 320 تا 400 نانومتر یا یکی VA به طور کامل از لایه اوزون عبور می کند و انسان در معرض 10٪ بیشتر قرار می گیرد. یکی OB و 100% یکی آنها در A واقع شده اند.

اثرات UV-A بر بدن

شاهسونی این را می گوید یکی وی با بیان اینکه B باعث آفتاب سوختگی و برنزه شدن می شود، اضافه کرد: اثرات نور خورشید بیشتر مربوط به نور خورشید است یکی A است که وارد قسمت های عمیق تر بدن و پوست می شود و باعث سرطان پوست، پیری زودرس پوست، آب مروارید و اختلالات سیستم ایمنی می شود.

با تاکید بر اینکه قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش مضر است، قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش به مدت یک ساعت یا یک روز باید کمتر در این روزهای گرم و تابستان قرار گیرد. .

رئیس اداره سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: شاخص UV برای پرتوهای فرابنفش تعریف شده و ابزاری است که آگاهی عمومی را نسبت به قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این اشعه ها افزایش می دهد و در نتیجه امکان اتخاذ راهکارهایی را برای مقابله با این اشعه ها فراهم می کند. خودمراقبتی این در برابر اشعه مهم است. شاخص یکی باید روزانه گزارش شود و محدوده آن از صفر تا بالای 11 است. هر چه این شاخص بیشتر باشد، احتمال آسیب به پوست و چشم بیشتر می شود، بنابراین لازم است در معرض اشعه ماوراء بنفش کمتر قرار گیریم.

شاهسونی توضیح داد: شاخص چه زمانی خواهد بود یکی اگر بین یک تا دو باشد کم تاثیر و بی خطر است اما برای افرادی که پوست حساس و آفتاب سوخته دارند بهتر است از لباس های بلند و ضدآفتاب با فاکتور ضد آفتاب یا SPF حداقل 15 استفاده کنند. این شاخص بین 3 تا 5 است، خطر آن متوسط ​​است و لازم است قرار گرفتن در معرض نور خورشید بین ساعت 10 تا 16 و خارج از منزل با استفاده از کلاه لبه دار، لباس آستین بلند و کرم ضد آفتاب با SPF حداقل به حداقل برسد. 15. و عینک آفتابی مناسب که می تواند اشعه را مسدود کند فرانبوش وجود دارد، بیایید از آن استفاده کنیم

بین ساعت 10:00 تا 16:00 کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید

گفت: شاخص کی خواهد شد یکی وی با بیان اینکه در سن بین 6 تا 7 سالگی این خطر افزایش می یابد و قرار گرفتن در معرض نور خورشید بین 10 تا 16 ساعت باید به حداقل برسد و موارد مندرج در شاخص مورد توجه قرار گیرد. یکی اگر بین 8 تا 10 سال باشند، خطر زیادی وجود دارد و این یک شاخص در روزهای تابستان است. یکی در این محدوده بین ساعت 10:00 تا 16:00 قرار دارد و در برخی مناطق این شاخص می تواند به 11:00 نیز برسد.

رئیس اداره سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت ادامه داد: اقدامات ساده مانند استفاده از کلاه لبه دار، عینک آفتابی استاندارد، کرم های ضد آفتاب و لباس های آستین بلند نه تنها باعث کاهش قرار گرفتن در معرض نور خورشید می شود، بلکه از سلامت مردم در برابر ویروس ها محافظت می کند. اشعه ماوراء بنفش کمک زیادی می کند، شاخص. یکی خلاصه فقط مختص ایران نیست، کل خاورمیانه و جهان با این مشکل مواجه هستند و در فصل گرم سال این وضعیت ناشی از نور طبیعی و خورشید است.

شاخص میانگین شاهسونی یکی وی از قرار گرفتن آن در باند 9 در منطقه مدیترانه شرقی خبر داد و گفت: مهمترین توصیه به مردم در این ایام که شاخص رو به افزایش است. یکی او بین 8 تا 10 سال سن دارد و در شرایط خطرناکی قرار دارد و قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به حداقل می رساند، به خصوص بین 10 تا 16 ساعت.

وی تاکید کرد: شاخص چه زمانی خواهد بود یکی بالای 11 برای انسان بسیار خطرناک است و به رنگ بنفش نشان داده می شود و در این موارد حداقل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کلاه حداکثر، عینک آفتابی استاندارد، لباس بلند و استفاده از کرم های ضد آفتاب با SPF حداقل 30 مورد نیاز است. در این موارد توصیه می شود هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب را تمدید و استفاده کنید.

کدام افراد در اثر اشعه ماوراء بنفش بیشتر آسیب می بینند؟

رئیس اداره سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت، افزایش و تشدید شاخص یکی وی پرتوهای فرابنفش را ناشی از تغییرات اقلیمی در سطح زمین دانست و گفت: اثرات تغییرات اقلیمی منجر به افزایش قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش نور خورشید می شود. وزن استراتوسفر و افزایش تشعشعات یکی B اتفاق می افتد.

شاهسونی ادامه داد: اثرات تغییر اقلیم می تواند باعث تغییر در پوشش ابر شود و با کاهش پوشش ابر، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش افزایش می یابد. مضرترین اثرات اشعه ماوراء بنفش بر کارگران و مردان در فضای باز به ویژه افراد بالای 55 سال است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، از هر سه مرگ یک مورد به دلیل سرطان غیر پوستی است. ملانوما دلیل اصلی این کار زیر نور خورشید است.

از هر چهار نفری که در خارج از منزل کار می کنند، یک نفر در معرض سطوح بالای اشعه ماوراء بنفش خورشید است که می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. غیر ملانوما گفته شد که اقدامات ساده می تواند خطر ابتلا به این نوع سرطان را تا 60 درصد افزایش دهد.

رئیس اداره سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت تاکید کرد: توصیه ما در این ایام این است که به افرادی که باید در معرض تابش نور خورشید به مدت 10 تا 10 ساعت محدود شوند مانند کارگران ساختمانی و صنعتی توجه بیشتری شود. کشاورزانی که در فضای باز کار می کنند حداقل ساعت 4 صبح و 4 بعد از ظهر باشد و کارفرمایان باید برای استراحت کافی بدون قرار گرفتن در معرض نور خورشید برنامه ریزی کنند.

شاهسونی افزود: شاخص چه زمانی است؟ یکی اگر بالای 11 باشد، بهتر است افراد بیش از 30 دقیقه زیر نور خورشید بمانند، زیرا هر چه بیشتر باعث ایجاد مشکل و آفتاب سوختگی می شود. علاوه بر کارگران و مردان، کودکان و نوزادان نیز از گروه‌های آسیب‌پذیر هستند. چه کسی در این شرایط ممکن است دچار مشکل شود؟