صبر بیژن بنفسه خواه لبریز شد. از تهیه کننده بیگ شاند شکایت کردم

صبر بیژن بنفسه خواه لبریز شد از تهیه کننده بیگ

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، بیژن بنفشه خواه بازیگر سینما و تلویزیون و همچنین داور فصل اول مسابقه باغ خند با انتشار متنی در فضای مجازی نوشت: یک و نیم است که با نسیم هستم. ماه، برای فصل اول این رقابت استعدادیابی دو سوم قرارداد من است. نتونستم بگیرم.

فارس نوشت: این بازیگر در این باره گفت: اردیبهشت ماه سال 1402 بود که این برنامه را در حدود یک ماه ضبط کردیم. در اواسط پروژه از چک یکی از اعضای هیئت داوران که نمیخواهم نامش را ببرم پاس نشد و برگشت داده شد.
وی افزود: من هم گفتم مسعود شریعت نیا، تهیه کننده فصل اول «باگوبخند» به ما نیاز دارد و با وجود اینکه در حال حاضر در پروژه هستیم، دستمزد ما را نمی دهد، تمام شد، دستمان به چیزی بند نیست. “
داور فصل اول بگوبخند ادامه داد: وقتی زمان پرداخت قسطم رسید پرسیدم کی پرداخت می کنید و گفت فردا صبح!
بنفسه خواه گفت: در این طرح ساعت پوستر ما بین ساعت 14 الی 02 بامداد است. سه چهار روز می رفتم سر کار، می گفت یا فردا صبح یا فردا بعدازظهر حقوق می گیرم.
گفت: برای اولین و آخرین بار آنجا کار را رها کردم و گوشی را خاموش کردم. به شریعه نیا تذکر دادم و گفتم اگر فردا اس ام اس پرداخت حقوق را دریافت کنم ساعت 14 سر کار می آیم. من در خدمت شما هستم و تا زمانی که پرداخت نشده باشد نمی آیم.
این بازیگر تلویزیون گفت: وقتی این کار را انجام دادم یک قسط از قراردادم گرفتم، اگر این کار را نمی کردم حالا از او بیشتر طلب می کردم. تا الان دو سوم قراردادم از یک سال و چند ماه پیش پرداخت نشده است.

چندین بار با خشرو تماس گرفتم و با ارسال پیامی به معاون سیما، حراست صداوسیما را نیز در جریان گذاشتم.» شریعت نیا مدیر شبکه نسیم گفت.

دلیل عجیب تهیه کننده «بگو بخندم» که دستمزد بنفسه خواه را نپرداخت!

داور «بغوب خند» ادامه داد: تهیه کننده به من گفت که یک روز مرخصی گرفته و به من صدمه زده و به همین دلیل نتوانستم دستمزدم را پرداخت کنم.
بیژن بنفسه خواه گفت: حتی با کسانی که در «باگوبخند» استندآپ و کمدی کار می کردند صحبت کردم اما تهیه کننده هنوز پولش را مثلا 5 میلیون تومان نداده است.
وی گفت: به تهیه کننده گفتم مقداری از دستمزد من را کم و پرداخت کند اما او هم این کار را نکرد.
این بازیگر ادامه داد: تهیه کننده من را بهانه کرد تا یک روز پروژه را تعطیل کند تا پولی به من ندهند. او به من گفت برای فصل دوم تصمیم بگیر تا بتوانیم قرارداد فصل اول را پرداخت کنیم. من این کار را نکردم که به نظرم کار درستی است.
وی گفت: همچنین در حال بررسی طرح شکایت از مسعود شریعت نیا تهیه کننده «باگوبخند» هستم و احتمالاً به همراه برخی از عوامل وکیل بگیریم و این کار را انجام دهیم.
بنفسه خواه علت وقوع چنین اتفاقاتی را در رادیو اینگونه بیان کرد: بزرگترین دلیل بی کفایتی مردم است. برخی از کسانی که در حال حاضر در تلویزیون کار می کنند، حتی زمانی که من کار می کردم متولد نشده بودند. من قطعا مخالف جوانی نیستم اما چرا شبکه تلویزیونی تهیه کننده ای را تعیین می کند که اصلا کار بلد نیست و نمی تواند به سطح این شغل برسد؟
این بازیگر خصوصیات تهیه کننده را اینگونه بیان کرد: تهیه کننده تعریفی دارد، آن آدم باید دلش پر باشد و جیب پر پول باشد، اگر نه من هم می توانم تهیه کننده باشم؛ تهیه کننده هم باید بگویم که یک تهیه کننده هم باید بگویم. بدون پول نمی توانم تهیه کننده شوم.
وی ادامه داد: از آنجایی که مدت هاست با صداوسیما همکاری می کنیم، اگر صداوسیما یک سال بعد از پایان پروژه با تهیه کننده به توافق برسد، تهیه کننده چندین قسط از این طریق به ما پرداخت می کند.
بنفسه خواه گفت: وقتی مدیران شبکه نسیم می گویند ما به تهیه کننده «بیغوبخند» پول دادیم، این سوال به ذهنم خطور می کند، چرا از آن فرد نمی پرسند که چرا پرداخت ها را انجام نداده است، این موضوع را متوجه نمی شوم.
وی توضیح داد: بسیاری از همکاران من علاقه ای به کار در تلویزیون ندارند و صداوسیما نیز با آنها همکاری نمی کند، من با آنها کار می کنم، آیا این حقوق من است؟
بنفسه خواه در نهایت در پاسخ به این سوال که راه حل شما برای کاهش این حوادث چیست، بیان کرد: یک تهیه کننده حرفه ای استخدام کنید نه یک فرد غیرحرفه ای که کار را بلد نیست. کسی که می داند چگونه یک کار را انجام دهد، آن را درست انجام می دهد و به دیگران حقوق می دهد. دلیل این اتفاقات به دلیل عدم مهارت و تجربه افراد است.
گفتنی است بنفشه خواه در فیلم ها و سریال هایی چون «معجزه پروین»، «صبحانه با زرافه ها»، «کاتیوشا»، «باشگاه همسران»، «نون خ 4»، «مستوران»، «قصه های کمال» ایفای نقش کرده است. . ، «مجوزها»، «پژمان»، «دزد و پلیس»، «ساختمان پزشکان»، «همسران» و…
همچنین گفتنی است سید احسان حسینی تهیه کنندگی فصل دوم سریال «باگو بخند» را بر عهده دارد.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین