ضوابط وضعیت فوق العاده سفر اعلام شد/ آیا جریمه می شود؟

ضوابط وضعیت فوق العاده سفر اعلام شد آیا جریمه می

به گزارش انتخابتو، با لغو پروازهای داخلی و خارجی در روزهای اخیر، مسافران زیادی جان خود را از دست دادند و در دریافت هزینه پروازهای لغو شده با مشکل مواجه شدند. حتی یافتن پروازها یا وسایل نقلیه جایگزین دشوار شده است. از سوی دیگر، بسیاری از هتل ها و آژانس های مسافرتی از بازپرداخت یا دریافت غرامت از مسافران کنسلی خودداری می کنند، بهانه اکثر این شرکت ها برای پرداخت نکردن کل مبلغ به مسافر این است که ایرلاین ها هنوز این مبلغ را بازپرداخت نکرده اند و برخی پیشنهاد می دهند. مسافر زمان جایگزین دیگری. از سوی دیگر مسافران و گردشگران خارجی که به دلیل اعلام شرایط ویژه و هشدار ممنوعیت سفر از آمدن به ایران خودداری کردند نیز در شرایط سختی قرار گرفتند.

ایسنا نوشت: بر همین اساس و در پی پیگیری های ایسنا، یحیی نقی زاده، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخشنامه ای به مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابلاغ کرد. خواهشمند است تمامی امکانات در استان ها اطلاع رسانی شود و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری نیز در محدوده هستند. مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری تشریح کرد: با در نظر گرفتن شرایط خاص روزهای آخر و لغو پروازها و عدم امکان انجام تعداد زیادی تور و تورهای هوایی بدون کسر جریمه توسط دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در رابطه با کلیه تورهای داخلی و خارجی بین ساعت 10 تا 12 اکتبر 1403، با بازگشت کلیه وجوه دریافتی از گردشگران در خصوص.

همچنین تاکید می شود که: از آنجایی که شرایط فوق از قبل قابل پیش بینی نیست، مدیران دفاتر و تاسیسات گردشگری موظفند از هرگونه تعهد الزام آور در خصوص سفرهای شهروندان خودداری و تمهیدات لازم را برای لغو و استرداد وجه احتمالی زائران و گردشگران لحاظ کنند. .

متن کامل این بخشنامه به این شرح است: «همانطور که بیان شد رعایت حقوق مردم و تامین امنیت و آرامش روحی جامعه به ویژه مسافران و گردشگران همواره از اولویت های اصلی صنعت گردشگری بوده و خوشبختانه امکانات و تسهیلات گردشگری و… فعالان این صنعت در جلب رضایت مسافران حرفه‌ای هستند.» آنها اخلاق دارند و گردشگران را در راس کار خود قرار می‌دهند و آنها را بر سایر نیازها اولویت می‌دهند.

در همین راستا با توجه به شرایط خاص روزهای اخیر و لغو پروازها و عدم امکان انجام برخی تورهای سیاحتی و هوایی توسط دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی با استناد به ماده 30 آیین نامه ایجاد و فعالیت سفر. و دفاتر خدمات جهانگردی، خدمات مسافرتی و جهانگردی ماده 35 آیین نامه نظارت، ماده 12 آیین نامه اجرایی رزرو و کنسلی اتاق در واحدهای اقامتی مقرر می دارد که در صورت تمایل هر یک از مسافران یا گردشگران به انصراف از سفر، طبق موارد ذکر شده از تاریخ 7/10/1403 لغایت 7/12/1403 دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری موظفند با در نظر گرفتن وضعیت «فوق العاده» و «غیرقابل پیش‌بینی» وجوه دریافتی از گردشگران را مسترد کنند. کلیه تورهای داخلی و خارجی بدون جریمه.

بدیهی است هزینه های مربوط به ابطال (انتقال) بلیط سفر طبق بخشنامه های نهاد مربوطه (وزارت راه و شهرسازی) می باشد.

همچنین با توجه به غیرقابل پیش بینی بودن شرایط فوق، مدیران دفاتر و تاسیسات گردشگری موظفند از هرگونه تعهد الزام آور در خصوص سفر شهروندان خود پرهیز نموده و تمهیدات لازم را برای کنسلی و استرداد وجه احتمالی زائران در نظر بگیرند. گردشگران

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین