مصرف زیاد آبمیوه باعث سکته مغزی می شود!

مصرف زیاد آبمیوه باعث سکته مغزی می شود

مصرف زیاد آبمیوه باعث سکته مغزی می شود

تحقیقات نشان می دهد که آب میوه و قهوه ممکن است خطر سکته مغزی را افزایش دهند. نوشیدن بیش از حد آب میوه، نوشابه های گازدار یا بیش از چهار فنجان قهوه در روز می تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد، در حالی که نوشیدن 7 لیوان آب یا 3-4 فنجان چای سیاه یا سبز می تواند به طور قابل توجهی خطر سکته را کاهش دهد. آب میوه های تازه مفید هستند، اما آب میوه های صنعتی برای بدن مضر هستند.

آیا آبمیوه، نوشابه یا قهوه دوست دارید؟

به گزارش ایسنا، یافته های دو مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف بیش از حد هر یک از سه نوشیدنی محبوب ممکن است خطر سکته مغزی را افزایش دهد.

طبق یک مطالعه، حتی مصرف یک آب میوه یا نوشابه یا نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه می تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد. مطالعات جدید تحقیقاتی جهانی نشان می دهد که مصرف چای سیاه و چای سبز می تواند این خطر را کاهش دهد. همچنین مشخص شد که نوشیدن 7 لیوان آب خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.

این یافته ها از دو تجزیه و تحلیل از پروژه تحقیقاتی Interstroke به دست آمده است که به ترتیب اثرات نوشیدن نوشابه های گازدار، آبمیوه و آب و نوشیدن چای و قهوه را بررسی کرده است. یافته‌های مربوط به آب میوه و نوشابه‌های گازدار در مجله سکته مغزی منتشر شد، در حالی که یافته‌های مربوط به چای و قهوه در مجله بین‌المللی سکته مغزی گزارش شد.

چند فنجان قهوه خطر سکته مغزی را افزایش می دهد؟

محققان دریافتند که نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه در روز خطر سکته مغزی را افزایش می دهد، در حالی که نوشیدن همان مقدار چای می تواند این خطر را کاهش دهد.

در یک تجزیه و تحلیل، محققان دریافتند که نوشیدن یک نوشابه در روز، چه با شکر شیرین یا مصنوعی، خطر کلی سکته مغزی را تا 22 درصد افزایش می دهد. زمانی که این نوشیدنی ها دو بار در روز مصرف شوند، این خطر سه برابر می شود.

چرا نوشیدن آب میوه خطر سکته مغزی را افزایش می دهد؟

این مطالعه خاطرنشان کرد که افزایش خطر سکته مغزی ممکن است به این دلیل باشد که بسیاری از محصولاتی که به عنوان آب میوه به بازار عرضه می شوند حاوی مقادیر زیادی کنسانتره، قندهای افزوده شده و مواد نگهدارنده هستند که می تواند فواید میوه تازه را خنثی کند و خطرات سلامتی را افزایش دهد.

خطر فلج شدن!

نوشیدنی های آبمیوه با افزایش 37 درصدی خطر سکته مغزی ناشی از خونریزی یا خونریزی داخل جمجمه مرتبط بود. با دو عدد از این نوشیدنی ها در روز، خطر سه برابر می شود. نشان داده شده است که زنان به دلیل خونریزی داخل جمجمه یا خونریزی مرتبط با آبمیوه نسبت به مردان در معرض خطر بیشتری برای سکته مغزی هستند.

این مطالعه بیان کرد که همه نوشیدنی‌های میوه‌ای ممکن است خطر سکته مغزی را افزایش ندهند، زیرا همه نوشیدنی‌های میوه‌ای یکسان تولید نمی‌شوند، آب میوه‌های تازه فواید زیادی دارند، اما نوشیدنی‌های میوه‌ای ساخته شده از کنسانتره و حاوی مقدار زیادی شکر و مواد نگهدارنده می‌توانند مضر باشند.

پروفسور اندرو اسمیت، پروفسور اپیدمیولوژی بالینی در دانشگاه گالوی و پزشک مشاور در بیمارستان‌های دانشگاه گالوی و محقق ارشد هر دو مطالعه، گفت: «تحقیقات ما همچنین نشان می‌دهد که هر چه مردم نوشابه‌های گازدار بیشتری بنوشند، احتمال ابتلای آنها بیشتر است. سکته.

تحلیل دیگری اشاره می کند که نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه در روز خطر سکته مغزی را تا 37 درصد افزایش می دهد، اما نوشیدن کمتر خوب است.

نقش آب و چای در پیشگیری از سکته مغزی

نوشیدن بیش از ۷ لیوان آب در روز با کاهش خطر سکته مغزی ناشی از لخته شدن خون همراه است.

بر اساس این مطالعه، نوشیدن چای خطر سکته مغزی را 18 تا 20 درصد کاهش داد، در حالی که مصرف 3 تا 4 فنجان چای سیاه در روز (شامل چای صبحانه، اما نه چای سبز یا چای های گیاهی) با کاهش 29 درصدی همراه بود. 3-4 فنجان چای سبز در روز خطر سکته مغزی را تا 27 درصد کاهش می دهد.