طرز تهیه آش شلغم; پماد سرد

طرز تهیه آش شلغم پماد سرد

برای روزهای سرد سال که سرما خورده اید و باید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید، یک کاسه سوپ شلغم می تواند معجزه کند. این سوپ ایرانی خوشمزه و سالم سرشار از ویتامین های مختلف است و می تواند بدن شما را در برابر انواع ویروس ها محافظت کند. درست کردنش خیلی راحته. بنابراین اگر شلغم در خانه دارید و به فکر تهیه یک وعده غذایی مقوی با آن هستید، بلافاصله دست به کار شوید. در این مطلب از انتخابتو طرز تهیه سوپ شلغم را به روش های مختلف توضیح دادیم تا با سلیقه خود یکی را انتخاب کنید و در مبارزه با ویروس ها از آن استفاده کنید.

می توانید آموزش های بیشتر را در صفحه آموزش آشپزی مشاهده کنید.

طرز تهیه آش شلغم شیرازی برای سرماخوردگی

اگر سرما خورده اید بهتر است این سوپ را بدون نعنا داغ و پیاز داغ درست کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نکند. برای تهیه این سوپ مقوی به مواد زیر نیاز دارید:

مواد مورد نیاز مقدار
عدس 1 لیوان
بلغور گندم 1 لیوان
برنج 1 لیوان
پیاز 3 عدد
خاکستر سبزیجات 1 کیلوگرم
شلغم شماره 4
کشک 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه در صورت نیاز
سیر داغ و نعنا داغ در صورت نیاز
بلغور گندم کوشر - 700 گرم
10%

53500

48150 تقسیمی

طرز تهیه آش شلغم شیرازی: پس از تهیه مواد فوق، سوپ را طبق مراحل زیر آماده کنید:

گام اول: برنج، عدس و بلغور را به مدت 1 ساعت در آب خیس کنید. پیازها را پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید. در تابه ای مقداری روغن بریزید و پیاز را سرخ کنید. بعد از اینکه سبک شد زردچوبه را اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید. حالا عدس و برنج و بلغور را اضافه کنید و آب جوش را روی همه مواد بریزید و درب قابلمه را ببندید. اجازه دهید سوپ به مدت 1 ساعت روی حرارت ملایم بماند تا مواد پخته شوند.

مرحله دوم: تربچه ها را بشویید و به اندازه دلخواه برش دهید. حالا سبزیجات خرد شده را به مواد سوپ اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. دوباره در قابلمه را ببندید تا شلغم و سبزیجات پخته شوند.

مرحله سوم: داخل تابه مقداری روغن بریزید و بعد از داغ شدن سیر خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید. در آخر مقداری نعنا داخل آن بریزید و شعله را خاموش کنید.

مرحله چهارم: سوپ را در بشقاب مناسب سرو کنید و با سیر داغ و نعنا داغ تزیین کنید.

طرز تهیه سوپ شلغم بدون گوشت به همین سادگی است. مقدار شلغم در این سوپ اختیاری است. شما می توانید کمتر یا بیشتر انجام دهید. اگر می خواهید سوپ خوش طعم تری داشته باشید، می توانید مقداری عصاره گوشت اضافه کنید.

طرز تهیه آش کشک را به 7 روش اینجا ببینید.

طرز تهیه سوپ شلغم با مرغ

طرز تهیه سوپ شلغم با مرغ

سوپ شلغم مرغ یکی از سوپ هایی است که می تواند بدن را در برابر سرماخوردگی و ویروس های مختلف مقاوم کند. برای ساخت این به مواد زیر نیاز دارید:

مواد مورد نیاز مقدار
شلغم 500 گرم
مرغ 300 گرم
برنج نیم پینت
عدس نیم پینت
پیاز 1 قطعه بزرگ
هویج 2 عدد متوسط
خاکستر سبزیجات 200 گرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه در صورت نیاز
آب لیمو ترش در صورت نیاز
روغن در صورت نیاز

    مرغ کمیل هی - 1100 گرم

88000

06000

تقسیمی

پاهای مرغ پروتئین پویا بدون پوست - 1800 گرم

252000

236000

تقسیمی

طرز تهیه آش شلغم با عدس:

گام اول: پوست شلغم را بگیرید و به مکعب های کوچک برش دهید. پیاز و سبزی را خرد کنید. هویج ها را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید.

مرحله دوم: در تابه ای مقداری روغن بریزید و پیاز خرد شده را تفت دهید تا طلایی شود. سپس مرغ را اضافه کرده و با پیاز تفت دهید. کمی زردچوبه، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید. بعد از اینکه مرغ کمی پخت، آن را از قابلمه خارج کرده و به قطعات کوچک برش دهید. حالا مرغ را به قابلمه برگردانید.

مرحله سوم: داخل عدس و برنج بریزید؛ شلغم و هویج خرد شده را به مواد اضافه کنید و مخلوط را با مقداری آب بپزید. اجازه دهید سوپ به مدت 1 تا 1.5 ساعت روی حرارت ملایم بماند تا کاملا جا بیفتد. در آخر آبلیمو را اضافه کنید و سوپ را در بشقاب مناسب سرو کنید.

سوپ شلغم در برابر سرماخوردگی اینگونه تهیه می شود. این ترکیب می تواند احساس خوبی به شما بدهد و قدرت از دست رفته را به بدنتان بازگرداند.

پختن سبزیجات خشک به مدت یک دقیقه - 200 گرم

سوپ دوغ محلی سورین را چگونه تهیه کنیم؟

طرز تهیه آش شلغم با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه آش شلغم با گوشت چرخ کرده

در ادامه می خواهیم طرز تهیه آش شلغم خوشمزه با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش دهیم; آشی بسیار مغذی است و طعم خوبی دارد. پس اگر شلغم دوست ندارید، می توانید این سوپ مغذی را امتحان کنید. برای ساخت این به مواد زیر نیاز دارید:

مواد مورد نیاز مقدار
گوشت چرخ کرده 400 گرم
برنج نیم دانه 1 لیوان
عدس نیم پینت
خمیر نیم پینت
پیاز 2 عدد متوسط
شلغم 6 عدد متوسط
خاکستر سبزیجات 250 گرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه در صورت نیاز
آب لیمو در صورت نیاز
ماش صادراتی آنید - 900 گرم
15%

55000

62250 تقسیمی

طرز تهیه شلغم و ماش:

گام اول: پیاز را رنده کنید؛ گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و همه مواد را خوب ورز دهید. پس از رسیدن به غلظت لازم، از این مواد گوشتی گلوله های کوچکی به اندازه گردو درست کنید.

مرحله دوم: پیاز دیگر را ریز خرد کنید؛ در قابلمه ای مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز را کمی تفت دهید. سپس کوفته ها را به پیاز داغ اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند.

مرحله سوم: عدس و ماش را جداگانه در قابلمه دیگری با مقداری آب بریزید تا کاملا بپزد.

مرحله چهارم: نصف دانه برنج را حداقل 3 ساعت از قبل خیس کنید، حالا برنج خیس خورده را به همراه مقداری آب به مواد سوپ اضافه کنید و در این مرحله ادویه ها را اضافه کنید. مواد سوپ را به آرامی هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.

مرحله پنجم: شلغم ها را پوست گرفته و مکعبی کنید. وقتی آب داخل قابلمه به جوش آمد شلغم را اضافه کنید. نیم ساعت آخر پخت زمان اضافه کردن عدس پخته شده، ماش و سبزیجات به قابلمه است. در آخر مقداری آبلیمو اضافه کنید و بگذارید سوپ جا بیفتد.

گام ششم: طرز تهیه آش شلغم ساده در این مرحله می توانید آن را در بشقاب مناسب سرو کنید و با نعنا داغ و پیاز داغ تزئین کنید.

عدس گلستان - 900 گرم

چگونه آش ترخینه مقوی و خوشمزه را به سادگی تهیه کنیم؟

طرز تهیه سوپ شلغم و اسفناج چگونه است؟

طرز تهیه سوپ شلغم و اسفناج چگونه است؟

اگر طعم اسفناج را دوست دارید می توانید به جای سبزی در دستور بالا از آن استفاده کنید. حتی می توانید گوشت را بردارید و نصف فنجان لپه به سوپ اضافه کنید. اگر در حال تهیه سوپ برای سرماخوردگی هستید، بهتر است هیچ یک از مواد موجود در آن را سرخ نکنید.

طرز تهیه سوپ جو; خوشمزه و مغذی

حرف آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب طرز تهیه آش شلغم را مرحله به مرحله توضیح دادیم و طرز تهیه این سوپ را برای افراد سرماخورده توضیح دادیم. می توانید مواد این سوپ را مطابق ذائقه خود تغییر دهید و گوشت را در هر کجا که خواستید اضافه کنید. همچنین می توانید به جای آب از آبگوشت یا آبگوشت استفاده کنید تا غلظت آبگوشت بیشتر شود و طعم آن بهتر شود. بنابراین این سوپ خوشمزه را در فصول سرد سال درست کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا