علائم درمان کم خونی با طب سنتی چیست؟

علائم درمان کم خونی با طب سنتی چیست؟

محمدعلی یزدیان خبرنگار ایمنا در گفت و گو با خود به گیاهان مناسب برای کنترل و درمان کم خونی اشاره کرد و گفت: خستگی مفرط، ناتوانی در تمرکز کافی برای انجام فعالیت ها و ناخن های بسیار ضعیف و شکننده از جمله علائمی است که تشخیص را به دنبال دارد. کم خونی رخ می دهد.

گیاه گزنه یکی از گیاهانی است که ممکن است برای افراد مبتلا به کم خونی مناسب باشد. این سبزی حاوی مقادیر زیادی آهن و ویتامین C است که هر دو در درمان کم خونی موثر می باشند و بهتر است افراد به مدت چند هفته روزانه آن را مصرف کنند تا از این گیاه نتیجه بگیرند. آنها همچنین می توانند چای گزنه بنوشند. همچنین برای کنترل و درمان کم خونی استفاده می شود.

این پزشک و متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: کنجد سرشار از آهن است و برای درمان کم خونی به کمک داروهای گیاهی بسیار مفید است. وی با بیان اینکه نوع خاصی از کنجد به نام زیره سیاه در مقابله با کم خونی موثرتر است، اظهار داشت: افراد باید دو قاشق غذاخوری مصرف کنند. کنجد را دو تا سه ساعت در مقداری آب خیس کنید سپس آن را آسیاب کنید و با عسل مخلوط کنید و روزی دو بار میل کنید.

یزدیان ادامه داد: اسفناج از دیگر گیاهانی است که می تواند در درمان کم خونی موثر باشد و از این رو مصرف سوپ آن به مدت حدود یک ماه دو بار در روز توصیه می شود، 100 گرم اسفناج تازه حاوی 100 گرم اسفناج تازه است. تقریباً 25 درصد از مصرف روزانه آهن را تشکیل می دهد، بنابراین این گیاه منبع بسیار خوبی از آهن محسوب می شود.

وی با بیان اینکه خرما به دلیل داشتن ویتامین و پروتئین فراوان همواره یکی از موادی است که به عنوان جایگزین غذا مورد استفاده قرار می گیرد و برای مبتلایان به کم خونی بسیار مفید است، تصریح کرد: خرما در کاهش چربی بدن نیز بسیار موثر است و افراد می توانند از خرما برای رفع بوی بد دهان نیز استفاده کنند.

این پزشک و متخصص طب سنتی ادامه داد: شنبلیله از دیگر گیاهانی است که در درمان کم خونی استفاده می شود و مردم می توانند از برگ و دانه شنبلیله آن نیز استفاده کنند. این گیاه حاوی آهن فراوان است و افراد برای استفاده از آن باید سه قاشق غذاخوری آب زرشک را به یک لیوان گل ختمی پخته شده اضافه کرده و بعد از حل شدن آن را بنوشند.