طرز تهیه پنکیک ماست: سریع و خوشمزه برای ۲ تا ۴ نفر

پودر پنکیک کاکائو - 250 گرم

اگر در حین تهیه کرپ، ماست را به خمیر کرپ اضافه نکرده اید، خوشمزه ترین روش تهیه پنکیک ساده با ماست را از دست داده اید. امتحان پنکیک با ماست یک راه عالی برای افزودن مواد مغذی به وعده های غذایی روزانه شماست. این نوع کرپ نرم و خوشمزه در کمتر از 10 دقیقه تهیه می شود. پنکیک را می توانید در وعده صبحانه یا به عنوان یک میان وعده خوشمزه با ماست سرو کنید. این پنکیک را با شکلات و فندق یا حتی میوه های فصل تزیین کنید. در این مطلب طرز تهیه پنکیک ماست دونفره را به شما آموزش می دهیم. طرز تهیه کرپ دوبل ماست را به ما اعتماد کنید و این کرپ خوشمزه را امتحان کنید.

چگونه پنکیک ماست درست کنیم؟

پنکیک ماست سریع و خوشمزه است. وقتی از ماست برای تهیه خمیر پنکیک استفاده می کنید، ترکیب ماست و بیکینگ پودر باعث می شود که خمیر پنکیک پف کند. این پنکیک خوشمزه را با بستنی یا نارنگی و نمونه کارها امتحان کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک ژاپنی

زنی که تخم در دست دارد می شکند

مواد مورد نیاز:

مواد مورد نیاز مقدار
شهرت 1 لیوان
تخم مرغ 2 عدد
ماست 3/4 فنجان
بکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
روغن 2 قاشق غذاخوری
وانیل 1/2 قاشق غذاخوری
900 گرم آرد سفید گندم
تخم مرغ درجه A از مرکز مرغداری، 20 عدد

هنگام تهیه پنکیک ماست، اگر به ماست حساسیت دارید، از ماست بدون لاکتوز یا ماست گیاهی مانند ماست بادام و سویا استفاده کنید. اگر به گلوتن حساسیت دارید، آرد بدون گلوتن را به خمیر پنکیک اضافه کنید.

مراحل تهیه پنکیک ماست

1. برای تهیه پنکیک ماست، در مرحله اول تخم مرغ را در یک کاسه متوسط ​​بشکنید و وانیل و بکینگ پودر را به تخم مرغ اضافه کنید. تخم مرغ، وانیل و بکینگ پودر را با همزن برقی هم بزنید تا یکدست و کف کند.

2. تخم مرغ، وانیل و شکر را به مخلوط پنکیک اضافه کنید، مواد را مخلوط کنید تا مایعی یکدست و خامه ای به دست آید. سپس روغن و ماست را به مواد فوق اضافه کرده و دوباره مواد را با هم مخلوط می کنیم تا مایع یکدست شود. .

3. آرد را سه بار الک کنید و به آرامی به کاسه مایه پنکیک اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید تا مایع خمیر یکدست شود.

4. تابه ای با اندازه متوسط ​​انتخاب کنید و مقداری روغن به تابه اضافه کنید. دمای تابه را در حد کم قرار دهید تا حرارت تابه حفظ شود.

5. با ملاقه، کرپ به اندازه دلخواه را داخل تابه بریزید و از تشکیل حباب روی کرپ اطمینان حاصل کنید. کرپ را برگردانید تا طرف دیگر کرپ به طور یکنواخت بپزد. پنکیک ماست شما آماده است، روی آن را با شکلات، عسل یا سس میوه فصل تزئین کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

هنگام تهیه پنکیک ماست، روغن و ماست را با ماست معمولی جایگزین کنید تا خوشمزه تر از کره شود.

ماست یونانی پر چرب May Mas - 2 کیلوگرم
30%

144000

101000 تقسیمی

برای مطالعه بیشتر بخوانید: چگونه کرپ شکلاتی درست کنیم؟

تخم مرغ را با آرد مخلوط کنید

نکات پخت کرپ را با ما در میان بگذارید

  • برای تهیه پنکیک نرم تر، در مرحله اول سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید. زرده تخم مرغ را با مواد مخلوط کنید. سفیده تخم مرغ را در ظرفی جداگانه با همزن برقی بزنید تا سفت شود و در مرحله آخر به مایه پنکیک اضافه کنید.
  • هنگام تهیه پنکیک ماست، نصف موز و چند قاشق غذاخوری گردو را به خمیر پنکیک اضافه کنید تا خمیر لذیذتر شود.
  • پس از آماده شدن خمیر کرپ، خمیر را به مدت 10-15 دقیقه استراحت دهید. این باعث می‌شود خمیر ور بیاید و خمیر سبک‌تری به دست آید.
  • هنگام پختن پنکیک فراموش نکنید که حرارت تابه را کم کنید. حرارت زیاد باعث سوختن یا نپختن کامل پنکیک می شود.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: چگونه برای صبحانه پنکیک درست کنیم؟

پودر کیک وانیل و پرتقال فرانسیس - 500 گرم ست 2 عددی

131200

100000

تقسیمی

پودر کیک سالمون با طعم کاکائو - 500 گرم

پختن پنکیک خوشمزه در تابه

حرف آخر

پنکیک ماست ساده و خوشمزه است. این نوع کرپ ها در کمتر از 10 دقیقه آماده می شوند. مواد اصلی برای تهیه پنکیک ماست، آرد و ماست است. آیا برای میان وعده امروز آماده تهیه پنکیک ماست هستید؟ مواد را از یخچال بردارید و شروع به پختن پنکیک کنید. استفاده از بستنی یا میوه های فصل را برای تزیین پنکیک فراموش نکنید.

سوالات متداول

آیا می توان در تهیه پنکیک ماست از ماست کم چرب یا بدون چربی استفاده کرد؟

بله، اما استفاده از ماست کم چرب یا بدون چربی می تواند آن را خشک تر کند. اگر از ماست کم چرب یا بدون چربی برای تهیه پنکیک ماست استفاده می کنید، مقداری کره یا روغن به خمیر کرپ اضافه کنید.

چگونه پنکیک ماست را سبک‌تر و پف‌تر کنیم؟

برای سبک تر کردن پنکیک می توانید از جوش شیرین یا جوش شیرین استفاده کنید. در ضمن جدا کردن سفیده و زرده تخم مرغ و اضافه کردن سفیده و زرده به طور جداگانه به خمیر کرپ باعث می شود خمیر پف کند.

مدت زمان تهیه کرپ چقدر است؟

کرپ های ماست در حدود 10 دقیقه آماده می شوند و پخت هر کرپ 2 تا 3 دقیقه طول می کشد.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا