طرز تهیه کمپوت سیب خانگی به سه روش + رازهای خوشمزه شدن آن

طرز تهیه کمپوت سیب خانگی به سه روش رازهای

شما برای صبحانه پنکیک آماده کردید. اما هنوز تصمیم به تزیین آن نگرفته اید؟ چرا کمپوت سیب را با دارچین یا عسل به مهم ترین وعده غذایی روزانه خود اضافه نکنید؟ با ترکیب شکر و سیب می توانید این کمپوت را در کمتر از 30 دقیقه تهیه کنید. این کمپوت خوشمزه را با ماست یونانی روی پنکیک قرار دهید و یک لقمه خوشمزه از طعم های شیرین و عمیق را امتحان کنید، قطعا از طعم شگفت انگیز آن شگفت زده خواهید شد. در این مطلب سه روش تهیه کمپوت سیب خانگی با ماندگاری بالا را به شما آموزش می دهیم.

مطالب

طرز تهیه کمپوت سیب
چگونه یک کیلو کمپوت سیب تهیه کنیم؟
مواد مورد نیاز:
مراحل تهیه یک کیلو کمپوت سیب
چگونه کمپوت سیب را در شیشه درست کنیم؟
مواد مورد نیاز:
مراحل تهیه کمپوت سیب در شیشه
طرز تهیه کمپوت سیب بدون شکر
مواد مورد نیاز:
مراحل تهیه کمپوت سیب بدون شکر
نکات آشپزی هنگام تهیه کمپوت سیب

طرز تهیه کمپوت سیب

کمپوت سیب خانگی ترکیبی خوشمزه از طعم های شیرین و شگفت انگیز برای صبحانه و میان وعده روزانه شماست. برای تهیه کمپوت سیب خوشمزه به مقداری سیب تازه و دارچین یا گلاب نیاز دارید تا کمپوت دلپذیرتر شود. مواد را در قابلمه بریزید و به مدت 30 دقیقه صبر کنید تا مواد در قابلمه بپزند. این همراه خوشمزه را به کیک یا شیرینی های خامه ای اضافه کنید، قطعا این طعم لذیذ را فراموش نمی کنید.

چگونه یک کیلو کمپوت سیب تهیه کنیم؟

هنگام تهیه کمپوت سیب، شکر و یک کیلو سیب مواد اولیه تهیه کمپوت هستند. در این روش چوب دارچین و زعفران را به کمپوت سیب اضافه کردیم که طعم کمپوت را نسبت به سایر دستورات خوشمزه تر می کند. با توجه به ذائقه خود می توانید مواد داخل دستور را حذف کنید. با این حال توصیه می کنیم یک بار کمپوت سیب را با این روش تهیه کنید، طعم شیرین این کمپوت قطعا تنقلات و صبحانه شما را خوشمزه تر می کند.

مواد مورد نیاز:

مواد مورد نیاز مقدار
سیب 1 کیلو
با تشکر 1 لیوان
گل رز 2 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش 2 قاشق مرباخوری
زعفران 1 قاشق غذاخوری
چوب دارچین شماره 1
این در صورت نیاز

فر عکس: این طرز تهیه برای 6 نفر مناسب است.

شکر سفید الماس - 1 کیلوگرم
سیب تازه گلاب 500 گرم

مراحل تهیه یک کیلو کمپوت سیب

1. برای تهیه یک کیلو کمپوت سیب، در مرحله اول باید سیب های مخصوص کمپوت را انتخاب کرده، بشویید و کاملا خشک کنید. سیب ها را پوست بگیرید و هسته آن را جدا کنید.

فر عکس: برای تهیه کمپوت سیب یک سیب درشت و سفت انتخاب کنید.

2. برای کمپوت، سیب ها را به صورت حلقه یا چهار برش بزنید. می توانید سیب را نیز مانند کمپوت های کارخانه ای از وسط نصف کنید.

فر عکس: هنگام تهیه کمپوت سیب نباید خیلی ریز یا درشت خرد شود. اگر سیب را ریز خرد کنید ممکن است در حین پخت له شود.

3. قابلمه مناسبی انتخاب کنید و مقداری آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید. وقتی آب به نقطه جوش رسید شکر و گلاب را به تابه اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر در آب حل شود.

4. مقداری آب لیموی تازه را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید مواد به مدت 5 دقیقه مخلوط شوند. بعد از 5 دقیقه نوبت به اضافه کردن سیب های ورقه شده است. سیب ها را در قابلمه بریزید و با شکر، گلاب و آبلیمو مخلوط کنید تا کاملا حل شوند.

فر عکس: اگر در حین پختن سیب ها کف سفید روی سطح قابلمه جمع شد با کمک کاردک کف را بردارید.

5. سیب ها را در قابلمه بپزید تا نرم شوند. زعفران را با آب جوش دم کنید. پس از دم کشیدن زعفران، آن را به کاسه کمپوت اضافه کنید. مواد را در قابلمه هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

فر عکس: برای اطلاع از غلظت کمپوت فراموش نکنید که سیب ها را در حین پخت چندین بار هم بزنید.

6. در مرحله بعد برای اینکه سیب ها بپزند، یکی از آنها را با شربت کمپوت در ظرفی بریزید و به مدت 3-2 دقیقه در یخچال بگذارید. بعد از 3 دقیقه کمپوت سیب را از یخچال خارج کرده و چسبندگی شربت، بافت فنری آن و پخته بودن سیب ها را بررسی کنید. اگر سیب ها پخته شده اند آن ها را از قابلمه خارج کرده و شربت کمپوت را با چوب دارچین بجوشانید و در غیر این صورت سیب ها را با چوب دارچین به مدت 5 تا 10 دقیقه بجوشانید.

7. چوب دارچین را از قابلمه کمپوت خارج کنید. وقتی شربت و سیب به غلظت و نرمی دلخواه رسید، حرارت قابلمه را خاموش کنید و بگذارید بماند تا مواد خنک شوند.

8. در نهایت یک شیشه با درب مناسب برای نگهداری کمپوت انتخاب کنید و کمپوت سیب را داخل شیشه بریزید و درب آن را محکم ببندید. برای جلوگیری از کپک زدن کمپوت را حتما در یخچال نگهداری کنید.

شیشه های انتخابی شما برای نگهداری کمپوت؛ باید تمیز و استریل شده باشد. با این کار از کپک زدن کمپوت سیب جلوگیری کنید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت آلبالو

برگ های سیب کم ابرو - 150 گرم

چگونه کمپوت سیب را در شیشه درست کنیم؟

در حالی که کمپوت سیب در شیشه تهیه می شود، ساده ترین راه برای تهیه این کمپوت است؛ طعم لذیذی دارد. با تهیه کمپوت سیب می توانید در هر فصلی از سال از طعم لذیذ و شیرین این میوه لذت ببرید. از کمپوت سیب در تهیه دسر استفاده کنید و طعم شیرین این کمپوت را به میان وعده های خود اضافه کنید.

پختن سیب در قابلمه

مواد مورد نیاز:

مواد مورد نیاز مقدار
سیب شماره 5
با تشکر 5 قاشق غذاخوری
گل رز 2 قاشق غذاخوری
سرکه 2 قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه 2 قاشق غذاخوری

فر عکس: این مقدار مواد برای تهیه شیشه کمپوت سیب مناسب است. اگر می خواهید 2 شیشه کمپوت سیب تهیه کنید، مواد را دو برابر کنید.

مقدار سرکه سفید در محدوده 3500 گرم است
30%

148900

104,230 بخش

مراحل تهیه کمپوت سیب در شیشه

1. در مرحله اول برای تهیه کمپوت سیب در شیشه، سیب ها را بشویید و پوست بگیرید و هسته سیب ها را جدا کنید. سیب ها را به اندازه دلخواه برش دهید.

2. یک کاسه بزرگ انتخاب کنید و 3 فنجان آب و سرکه را داخل کاسه بریزید. سیب های پوست کنده را به آرامی داخل کاسه بریزید و بگذارید سیب ها به مدت 5 دقیقه در مخلوط سرکه و آب استراحت کنند.

فر عکس: در این مرحله برای جلوگیری از تغییر رنگ و کدر شدن سیب ها، سیب را به مخلوط آب و سرکه اضافه کنید.

3. برای تهیه نوشیدنی کمپوت سیب، یک قابلمه بزرگ انتخاب کنید و 2 پیمانه آب، شکر و آبلیموی تازه را داخل قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر در آب حل شود. ظرف شربت کمپوت را هر چند دقیقه یکبار هم بزنید تا شکر کاملا حل شود.

4. سیب ها را از مخلوط آب و سرکه خارج کرده و به تدریج به ظرف شربت کمپوت اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا سیب ها پخته و نرم شوند. زمان آماده سازی سیب 30 دقیقه است.

5. در مرحله بعد بعد از پختن و نرم شدن سیب ها. پس از چند دقیقه پخت، گلاب را به قابلمه کمپوت اضافه کنید.

فر عکس: اگر شربت کمپوت با شدت بیشتری می خواهید. سیب ها را از قابلمه خارج کرده و شربت کمپوت را در قابلمه بجوشانید تا غلیظ شود.

6. در مرحله آخر وقتی کمپوت و شربت به غلظت دلخواه رسید. حرارت قابلمه را خاموش کنید تا کمپوت خنک شود. کمپوت سیب را در یک شیشه با درب بریزید. در آخر شربت کمپوت را اضافه کنید و درب شیشه را محکم ببندید تا هوا در شیشه باقی نماند. کمپوت سیب آماده است، این کمپوت خوشمزه را به بستنی اضافه کنید و با اضافه کردن دارچین یا گردو طعم لذیذ آن را کامل کنید.

بهترین زمان مصرف کمپوت سیب یک هفته پس از تهیه آن است.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت آلبالو

طرز تهیه کمپوت سیب بدون شکر

سیب ها را به شیشه اضافه کنید

کمپوت سیب یکی از خوشمزه ترین نکات آشپزی برای حفظ طعم شیرین سیب برای صبحانه یا میان وعده است. با این حال، اگر این کمپوت خوشمزه را به دلیل داشتن قند از وعده های غذایی روزانه خود حذف کرده اید. طرز تهیه کمپوت سیب بدون شکر را به شما پیشنهاد می کنیم. این کمپوت خوشمزه برای کسانی که رژیم غذایی خاصی دارند در نظر گرفته شده است. خوشمزه ترین انتخاب برای میان وعده و صبحانه است.

مواد مورد نیاز:

مواد خام مقدار
سیب 1 کیلوگرم
این 4 لیوان
گل رز 2 قاشق غذاخوری
انجام دادن شماره 1
گلاب ربیع – 0.43 لیتر
20%

59500

63600 بخش

مراحل تهیه کمپوت سیب بدون شکر

1. برای تهیه کمپوت سیب بدون شکر در مرحله اول سیب ها را بشویید و به شکل های دلخواه برش بزنید. با این کار سیب ها را برای کمپوت آماده کرده اید.

2. قابلمه بزرگی انتخاب کنید و داخل قابلمه آب بریزید، قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب بجوشد.

3. وقتی آب به جوش آمد گلاب و هل را به قابلمه اضافه کنید و این مواد را به مدت 5 دقیقه در آب بجوشانید.

4. وقتی هل و گلاب در آب جوش حل شد، سیب های ورقه شده را به کاسه کمپوت اضافه کنید. حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشد تا سیب ها بپزند و نرم شوند.

5. در مرحله بعد باید شیشه های درب دار را برای نگهداری کمپوت آماده کنید. یک قابلمه بزرگ انتخاب کنید و داخل قابلمه آب بریزید. پس از به جوش آمدن آب، شیشه ها را به مدت 30 دقیقه در آب جوش قرار دهید تا استریل شوند.

6. در نهایت شیشه ها را از قابلمه خارج کرده و با پارچه ای بدون پرز خشک کنید. سپس سیب ها را در شیشه ها بریزید و شربت کمپوت را به سیب ها اضافه کنید.

نکات آشپزی هنگام تهیه کمپوت سیب

لیوان کمپوت

  • هنگام تهیه کمپوت سیب، مقدار شکر را با توجه به طعم و نوع سیب تنظیم کنید. اگر سیب ها شیرین هستند، شکر کمتری به کمپوت اضافه کنید.
  • اگر می خواهید طعم های دیگری به چاشنی کمپوت اضافه کنید، دارچین، وانیل یا جوز هندی را به کمپوت سیب اضافه کنید.
  • وقتی سیب ها پخته و نرم شدند، آن ها را از قابلمه خارج کنید تا له نشوند. اگر سیب ها پخته شده بودند؛ اما شربت کمپوت به غلظت مورد نظر نرسید. سیب ها را از قابلمه کمپوت خارج کرده و شربت کمپوت را مدتی دیگر در قابلمه بجوشانید.

کمپوت سیب جادویی - 370 گرم، بسته 4 عددی

154000

129,360

بخش

کمپوت گیلاس شیفته - 370 گرم بسته 3 عددی با کمپوت آلبالو شیفته - 370 گرم بسته 3 عددی

283500

232,400

بخش

حرف آخر

کمپوت سیب ساده و خوشمزه است. وقتی این کمپوت را برای صبحانه یا میان وعده سرو کنید عاشق طعم بی نظیر آن خواهید شد. کمپوت سیب در 30 دقیقه آماده است. این کمپوت با ترکیب ساده شکر، گلاب و سیب تازه درست می شود. حتما تا به حال تصمیم گرفته اید برای صبحانه کمپوت سیب را با پنکیک یا نان تست فرانسوی امتحان کنید یا به عنوان میان وعده یک دسر خوشمزه با بستنی و دارچین تهیه کنید. فرصت را از دست ندهید و برای تهیه یک کمپوت سیب خوشمزه آماده شوید.

سوالات متداول

1. برای خوشمزه شدن کمپوت سیب از چه موادی استفاده کنیم؟

برای خوشمزه شدن کمپوت سیب می توانید از گلاب و دارچین استفاده کنید.

2. آیا می توان شکر را از کمپوت سیب حذف کرد؟

بله، در تهیه کمپوت سیب می توانید به جای شکر از عسل استفاده کنید.

3. راه های ماندگاری کمپوت سیب چیست؟

برای افزایش ماندگاری کمپوت سیب باید از شیشه های تمیز و خشک استفاده کنید. همچنین داخل شیشه نباید هوا وجود داشته باشد.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا