(عکس) ال کوزمیکو; ببینید تکنولوژی در صحرای تگزاس چه کرده است!

عکس ال کوزمیکو ببینید تکنولوژی در صحرای تگزاس چه کرده

Bjarke Ingles Group (BIG) و شرکت ساختمانی سه بعدی Icon در حال اجرای پروژه هتل و آپارتمان لوکس در مارفا، تگزاس با همکاری لیز لمبرت، بنیانگذار برند El Cozmico Hotel هستند.

ال کازمیکو؛ طراحی شده توسط Big، چاپ سه بعدی توسط Icon

به گزارش عصر ایران، آیکون که به خاطر پیشگامی در چاپ سه بعدی در مقیاس بزرگ شهرت دارد، فناوری پیشرفته خود را در این پروژه به کار گرفت تا ترکیبی منحصر به فرد از هنر، مهمان نوازی و روش های ساخت پیشرفته ایجاد کند. این چشم انداز با روح عشایری و خارج از شبکه El Cosmico که در حال حاضر شامل یک اردوگاه 8.5 هکتاری از چادرها، تیپی ها و RV است، همسو می شود.

این پروژه بلندپروازانه در حال ساخت شامل جابجایی و گسترش El Cosmico به یک سایت 24 هکتاری است که یک رویکرد معماری کاملاً جدید را با کمک پرینت سه بعدی در مقیاس بزرگ امکان پذیر می کند. فناوری چاپ سه بعدی مبتکرانه آیکون به فرم های مجسمه ای – گنبدها، طاق ها و سهمی ها – جان می بخشد و اقامتگاه هایی را به مهمانان ارائه می دهد که در مناطق عمومی مانند استخر، اسپا و رستوران متمرکز شده اند. طراحی سیال مناظر کیهانی و بیابانی را منعکس می کند و میراث ترکیب هنر، طبیعت و مهمان نوازی را ادامه می دهد.

هتل و اقامتگاه های جدید El Cosmico دارای منحنی های ارگانیک است که زبان معماری باستانی را تداعی می کند. فناوری چاپ سه بعدی در مقیاس بزرگ شرکت آیکون چنین امکانی را فراهم می کند.

(عکس) ال کوزمیکو; ببینید تکنولوژی در صحرای تگزاس چه کرده است!

رویایی که رنگ واقعیت به خود می گیرد

مقیاس این پروژه فراتر از اقامتگاه های لوکس است و شامل مسکن مقرون به صرفه می شود. این خانه‌های پرینت سه‌بعدی در پاسخ به نیازهای مسکونی شهر مارفا ساخته می‌شوند.

مجموعه ای از خانه های دو، سه و چهار خوابه که توسط Bjarke Ingles Group (BIG) طراحی شده اند، دارای چشم اندازهای پانوراما از کوه های دیویس و دسترسی به امکانات عمومی در El Cosmico هستند. مساحت این خانه ها بین 185 تا 232 متر مربع خواهد بود.

(عکس) ال کوزمیکو; ببینید تکنولوژی در صحرای تگزاس چه می کند!

اولین خانه نمونه قرار است تا پایان سال جاری تکمیل شود و پس از آن سایر واحدها تکمیل خواهند شد. رویای دیرینه لیز لمبرت مبنی بر تبدیل شدن El Cosmico به مرکزی برای فرهنگ خلاق و تفریحات بیابان سرانجام به واقعیت می پیوندد. کمپ موجود تا سال 2025 باز خواهد بود و انتظار می رود توسعه جدید تا سال 2026 تکمیل شود.

زبان معماری پروژه El Cosmico آینده نگر است، با منحنی های ملایم و گنبدهایی که در عین حال ابتدایی و باستانی به نظر می رسند.

(عکس) ال کوزمیکو; ببینید تکنولوژی در صحرای تگزاس چه کرده است!

Bjarke Ingles، بنیانگذار و مدیر BIG می گوید: طراحی جدید El Cosmico ما گفتگوی بین گذشته و آینده آن است. با آزمایش محدودیت های هندسی ساختار چاپ سه بعدی شرکت آیکون، ساختارهای سیال و منحنی را تصور کردیم که از آزادی فرم در بیابان خالی لذت می برند. فرم‌های دایره‌ای این پروژه که از مصالح و رنگ‌هایی شبیه به محیط استفاده می‌کنند، به نظر می‌رسد از دل زمینی که در آن واقع شده‌اند بیرون می‌آیند.