ماجرای ترور رئیس جمهور آمریکا چیست؟

ماجرای ترور رئیس جمهور آمریکا چیست؟

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، ویدئوی تازه منتشر شده از جان اف کندی، رئیس جمهور سابق آمریکا که با سرعت در حال حرکت در بزرگراه دالاس به سمت بیمارستان پس از مجروح شدن مرگبار بود، روز شنبه در حراجی به قیمت 137500 دلار فروخته شد.

به گزارش ایرنا، این فیلم خانگی 8 میلی متری رنگی توسط RR Auction در بوستون منتشر شد. خانه حراج گفت که خریدار می خواهد ناشناس بماند.

فیلم با کارپنتر شروع می‌شود که منتظر لیموزین حامل رئیس‌جمهور و بانوی اول ژاکلین کندی است، اما وسایل نقلیه دیگر را می‌برد. در این فیلم خودروی حامل رئیس جمهور ترور شده از خیابان لیمون به سمت مرکز شهر حرکت می کند. فیلم چند دقیقه پس از ترور کندی آغاز می شود.

هنگامی که کاروان موتوری از دیلی پلازا در مقابل انبار کتاب مدرسه تگزاس عبور می کرد، تیراندازی شد، بعداً مشخص شد که قاتل لی هاروی اسوالد خود را به عنوان یک تک تیرانداز در طبقه ششم قرار داده و رئیس جمهور را هدف گلوله قرار داده است. در این فیلم، صحنه اصلی ترور توسط آبراهام زاپرودر بازی شد.

فیلم کارپنتر که حدود 10 ثانیه طول می کشد، مامور سرویس مخفی کلینت هیل را نشان می دهد که در حال پریدن به پشت یک لیموزین در حالی که صدای شلیک گلوله در صحنه معروف شنیده می شود. مرگ رئیس جمهور در بیمارستان پارکلند مموریال اعلام شد.

بابی لیوینگستون، نایب رئیس خانه حراج، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این فیلم صحنه ای دلخراش را به تصویر می کشد.

نوه کارپنتر، جیمز گیتس، گفت که اگرچه خانواده‌اش می‌دانستند که پدربزرگش فیلم‌هایی از آن روز دارد، اما در مورد آن زیاد صحبت نشده است. گیتس گفت که دقیقاً مطمئن نیست که پدربزرگش که در سال 1991 در سن 77 سالگی درگذشت، وقتی فیلم را به او دادند که در جعبه شیر با سایر فیلم‌های خانوادگی نگهداری می‌شد، دقیقاً چه چیزی را ثبت کرده است.

خانه حراج تصاویری از این فیلم را منتشر کرد، اما ویدیو برای عموم منتشر نشده است.

ترور جان اف کندی سی و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده در روز جمعه 22 نوامبر 1963 در دالاس، تگزاس، ایالات متحده اتفاق افتاد. کندی در حالی که با همسرش ژاکلین کندی سوار بر کروک بود، توسط لی هاروی اسوالد به صورت شلیک شد. او چهارمین رئیس جمهور آمریکا بود که ترور شد.

۲۴۵۲۴۵

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین