مجری سابق برنامه هفت: سریال جدید هفت پر از کینه/جواب های مخرب نمی شود

سری جدید هفت بهروز افخمی پر از کینه راه مخرب

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، محمود گبرلو تهیه کننده و مجری سابق برنامه هفت در شبکه سه سیما به تاریخچه برنامه هفت پرداخت و افزود: تاریخ نشان داده است که همیشه وجود داشته است. تعامل و تعامل دوستی بین سینما و تلویزیون نیازهای طرفین را هماهنگ می کند.» «به نوعی پاسخگوی آن است. و همکاری فراهم شد و این اتحاد و همدلی رضایت مخاطبان را به همراه داشت. به همین دلیل در سال‌های گذشته برنامه‌های تلویزیونی زیادی درباره سینما تهیه شده است و به بهانه تحلیل و ارزیابی آثار سینمایی، تعداد بینندگان تلویزیون افزایش یافته و با تأثیرگذاری، آگاهی و تفکر مخاطبان سینما ارتقا یافته است از این تعامل و همدلی، تولیدات تلویزیونی و فیلمبرداری افزایش یافته است.

گابرلو در گفت و گو با صبا با بیان این مطلب اظهار داشت: در کارنامه تاریخی برنامه های رادیو و تلویزیونی مرتبط با سینما برنامه هایی مانند آن روی سکه، سینما اندیشه، سینما کمدی، جنگ هفتنین صنعتی، نگاه دو، نقد سه، سینما تاپ وجود دارد. یا هفت راند اول و ثانیه را نمی توان فراموش کرد. اما بعد از سریال هفت، نگاه برخی مدیران تلویزیون از جمله مدیر جدید شبکه سریال تلویزیونی به سینما منفی و بعضاً تهاجمی شد و اغلب بر سر ساخت برنامه ای درباره سینما به جای نگاه انتقادی و منصفانه به توافق رسیدند. او درک بی طرفانه و کینه توزانه ای از سینما داشت.

وی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی و اینترنت، افزایش سرعت دسترسی به تولیدات داخلی و خارجی و تولید فیلم در ابعاد و سلیقه های مختلف، سخنان خود را اینگونه ادامه داد: وی تاکید کرد که باید تحولی اساسی در این زمینه ایجاد شود. کنترل ها رویکرد و تفکر که دلیلی برای زیر پا گذاشتن آن است. نه اصول و هویت، بلکه درک واقعیت و همگامی با جریان روز از فناوری سرچشمه می گیرد.

کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون با بیان اینکه در دورانی که سینما در جهان و حتی ایران حاکم بود تحت تاثیر برخی افکار پوچ گرایانه و نیهیلیستی قرار گرفتم و طبیعتاً دلسوزان برای اصلاح امور به روش های نظارتی روی آوردند، خاطرنشان کرد: تولیدات سینمایی پس از انقلاب اسلامی اگرچه انقلاب اسلامی گروهی بود اگرچه با گرایش ها، سلایق و سبک زندگی جامعه مذهبی و سنتی همخوانی کامل ندارد، اما بیشتر تولیدات با هدف اصلاح جامعه و تقویت شعور بشریت بوده و ضدیت ندارد. اسلامی. انقلابی یا ضد دینی به هر جهت.

گبارلو با بیان اینکه بعد از گذشت بیش از پنجاه سال از انقلاب اسلامی باید در مورد رابطه سینما، مردم و جمهوری اسلامی به نتیجه برسند، گفت: در شرایط فعلی برنامه هفت انگار انقلاب اسلامی است. در عرصه سینما چندان موفق نبوده است، نه تنها برخی از رسانه های داخلی و خارجی، نگرش منفی نسبت به عملکرد جمهوری اسلامی در سینما دارند و نشان می دهد، اما تحلیل من این است که در این سال ها، جریان های سیاسی به راحتی سینما و تلویزیون را فدای مقام کردند و این نه تنها خدمت، بلکه خیانت به اسلام است.

مجری سابق برنامه هفت گفت: امروز که سینما در تشویق فکر و تأمل حرف اول را می زند باید هر کاری کرد تا نسل جوان با سینمای ایران ارتباط برقرار کند اما اگر بهانه ای کنیم علیه سینما صحبت کنیم و سینماگران، سینما ایران را تعطیل یا ویران می‌کند، اگر اینطور نمایش دهیم، مطمئن باشید که جوانان ما به جریان‌های رسانه‌ای دیگر هم علاقه‌مند خواهند شد.

گابرلو تاکید کرد: این نگرانی ها در این سال ها به وجود آمد چگونه باید انتظارات مذهبی ها و انقلابیون از سینما برآورده شود؟ این یک نگرانی بحق است اما نکته مهم این است که نمی توان پاسخ را به شکل مخربی گرفت، بلکه با رهبری و عنصر مهم گفت و گو که نگاه عمیق اندیشانه جامعه ترکیه است به نتیجه فرهنگی مطلوب رسید. . رهبر انقلاب با آزاد اندیشی در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی.

وی درباره تاریخچه برنامه هفت و افت سطح اخیر این برنامه گفت: با وجود اینکه جریان های رسانه ای وابسته به محافل یک طرف سعی در وارونه جلوه دادن واقعیت داشتند، من سعی کردم اینطور باشم. عنوان مدیر سایه و مدیر بی طرف در برنامه «هفت» شبکه سه را رعایت خواهم کرد. برای ایجاد چالشی مفید، میهمانان قوی برنامه می‌آورم، با بازیگرانی از حاتمی‌کیا تا کیمیایی و بیان بنی‌اعتماد تا حجت، این اوج مدیریتی است که مجری می‌تواند با حفظ بی‌طرفی چالشی مفید ایجاد کند. در این برنامه اسلام پناهیان یا بازیگران بزرگ حضور داشتند و داغ ترین بحث هایی که هیچ پیشینه ای در تلویزیون نداشتند، مانند مسائل خانه سینما، در برنامه مطرح شد. برنامه «هفت» به یکی از برنامه های برند صدا و سیما تبدیل شد.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین