نقد جواد هاشمی از بی عدالتی در تبلیغات / بخشنامه ویژه / ادامه تولید فیلم دهم

Cat City 2 به سینماها می آید

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، سید جواد هاشمی کارگردان فیلم سینمایی «شهر گربه ها ۲» که چندی پیش این فیلم را برای کودکان و نوجوانان اکران کرد، با اشاره به اینکه فروش فیلمش از مرز ۸ میلیارد تومان گذشت. ، گفت: فروش ما بالاتر از این رقم بود، البته اتفاقات اخیر همه چیز بر فروش فیلم ها تاثیر گذاشته است، اما مهمتر از همه آنچه باعث ایجاد ناراحتی و نارضایتی از این وضعیت می شود بی عدالتی در تماشای فیلم های کودک است.
به گزارش ایسنا، هاشمی در ادامه گفت: این روزها به غیر از «شهر گربه ها ۲» یک فیلم دیگر برای کودکان در حال اکران است و جالب اینجاست که تنها تصویر این فیلم در مقابل همه سینماها به چشم می خورد، «شهر گربه ها». «حتی بیلبورد هم ندارد. تلویزیون نیز تریلرهای این فیلم را به صورت گسترده پخش می کند و عجیب تر این است که آموزش نیز برای این فیلم در نظر گرفته شده است. آیا واقعاً جای سوال است که بقیه کار می کنند؟ این چه نوع حمایتی است؟ اگر قرار باشد سینمای خصوصی نفس بکشد، اگر این روند ادامه پیدا کند، قطعا این اتفاق می افتد.

وی با انتقاد از اینکه این حمایت از یک فیلم در شرایطی انجام می شود که اثر ادعا می کند خصوصی است اما در واقعیت اینطور نیست، افزود: چگونه همه عناصر یک فیلم تامین می شود تا بتوان آن را به فروش رساند؟ این شرایط رقابت اصلا مساوی نیست و وقتی رقابت سالم نباشد سینمای خصوصی فرو می ریزد. همانطور که قبلاً گفتم، شخصاً امیدی به ساخت فیلم جدید ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان تمهیداتی اندیشید که همه فیلم های کودک و نوجوان همزمان با جشنواره فیلم کودک اصفهان اکران شوند تا شرایط تبلیغات و اکران متفاوتی در شهرهای مختلف داشته باشند، گفت: فکر نمی کنم. تمایل به حمایت وجود دارد و حتی در حال حاضر، دانش آموزان در مدارس کار به سینما و تولید فیلم علاقه مند هستند.” وزارت معارف ملی، مدارس می توانند فیلمی را که به فرزندانشان نشان می دهند انتخاب کنند، اما چرا باید برای یک فیلم آیین نامه صادر شود؟

هاشمی با تاکید بر این مطلب افزود: من ادعا نمی کنم که فیلم «شهر گربه ها 2» در حوزه سینمای کودک خیلی موفق است یا فیلم های دیگر بهتر از آن هستند، اما خوشحالم که بچه هایی که فیلم من را می بینند بروند. به سینما آنها برای بار دوم و سوم به سینما برمی گردند و می دانم که شهر گربه بین بچه ها بسیار محبوب است. بنابراین مهمترین سوالی که در این شرایط برای من باقی می ماند این است که عدالت کجاست؟

مسعود در بخشی دیگر از این گفت و گو درباره سریال چهارم ده نمکی با عنوان «اخراجی ها» صحبت کرد و در پاسخ به این سوال که آیا در این فیلم حضور خواهد داشت یا خیر؟ «این موضوع با من مطرح نشد اما شنیدم نقشی که قبلا در «تبعیدها» بازی کردم در فیلمنامه جدید هم هست.

به گزارش ایسنا، مسعود ده نمکی که پس از حدود 6 سال قصد دارد فیلم جدیدی را جلوی دوربین ببرد، تابستان امسال برای دریافت پروانه ساخت برای «اجکتور 4» اقدام کرد و اواخر مردادماه پروانه ساخت خود را از سازمان سینمایی دریافت کرد.

۲۴۵۲۴۳

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین