هشدار مهم اربعین به زائران؛ این داروها در عراق ممنوع است

هشدار مهم اربعین به زائران؛ این داروها در عراق ممنوع

به گزارش انتخابتو، سرهنگ علیرضا داسارگر با اشاره به نزدیک شدن به ایام راهپیمایی اربعین حسینی گفت: کشور عراق در خصوص حمل و نقل مواد مخدر توسط افراد حتی در مقادیر کمتر از یک گرم بسیار حساس است و اگر چنین باشد. همانطور که مشاهده می شود، این خلاف قانون است و با مجرمان برخورد خواهد شد.» او قاطعانه مبارزه می کند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس مواد مخدر فراجا در بخشی دیگر از سخنان خود بر توسعه توان اطلاعاتی و فنی پلیس در کشف مواد مخدر کاشته شده توسط مجرمان تاکید کرد و گفت: از جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق تا کنون. در سالهای اخیر با تجهیز نقاط خروجی و ورودی به جدیدترین امکانات کنترلی و حفاظتی با استفاده از تجهیزات فنی پیشرفته و آشکارسازهای مواد؛ آنها علاوه بر اسکن، نظارت و بازرسی وسایل زائران، از قابلیت بسیار بالایی در شناسایی مجرمان و کشف قاچاقچیان مواد مخدر نیز برخوردارند.

چه داروهایی در عراق ممنوع است؟

همچنین به حبس طولانی مدت و جریمه های سنگین برای افرادی که مواد مخدر ممنوعه و غیرمجاز را توسط زائران به عراق حمل می کنند و داروهایی را به شکل هایی مانند قرص، شربت و آمپول حاوی دیازپام، فلورازپام، کلونازپام، لورازپام، شربت تریاک، دیفنوکسیلا، داروهای کدئین، متادون، ترامادول، ریتالین، بوپونورفین (b2)، صرع و سرطان و غیره که به هر نحو حاوی هر مقدار مواد مخدر باشند، طبق قوانین کشور عراق جرم محسوب می شود و در صورت کشف، از ادامه سفر زائران ممانعت به عمل می آید و همچنین برای وی به مجازات حبس و جریمه نقدی معرفی می شود.

داسارگر افزود: از این رو زائران شیرین بیان، کراکروت و… مصرف می کنند. ما از آنها می خواهیم که داروهای گیاهی مشکوک را که از نظر ساختاری بسیار شبیه به مواد مخدر است و از سوی دیگر برای ماموران عراقی ناشناخته است، حمل نکنند.

وی با بیان اینکه دستگیری هیچ یک از عاملان جنایات در عراق مشروط به محدودیت سنی و جنسیتی نیست، تصریح کرد: فرد حامل مواد تنها با کشف مواد مخدر و در برخی موارد افراد بالای 80 سال دستگیر می شود. نیز دستگیر خواهد شد. یاش نیز دستگیر شد. علاوه بر این، محاکمه و محاکمه با قاطعیت انجام می شود و برای زائران احکام حبس طولانی مدت صادر می شود.

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا نیز گفت: از آنجایی که معتادان متجاهر و بلای خانمان سوز اعتیاد توانایی های زائران را از نظر جسمی و روحی از بین می برد؛ از آنجایی که معتادان متجاهر و معتاد به مواد مخدر می پردازند. بنابراین توصیه می شود اگر فردی به هر شکلی از اعتیاد به مواد مخدر یا روانگردان رنج می برد، قبل از اعزام، تحت درمان و توانبخشی روحی و جسمی قرار گیرد تا آمادگی جسمانی و روانی برای ورود به عرصه عظمت داشته باشد. بگذارید دوباره بسازد تا کیفیت ها پاک شود.

بر اساس اطلاعیه مرکز اطلاع رسانی پلیس، داسارگر گفت: امیدواریم با بررسی و استفاده از شناسنامه، شاهد دستگیری و بازداشت زائران حمل مواد مخدر چه در ایران و چه در عراق نباشیم.

464,444

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین