واکسن تب دنگی به چه افرادی تزریق می شود؟

واکسن تب دنگی به چه افرادی تزریق می شود؟

محمدرضا ناظر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا به راه های درمان تب می پردازد تب دنگی وی گفت: شناخت بیماری تب ضروری است. تب دنگی درمان خاصی برای این بیماری وجود ندارد و روش هایی برای درمان آن پیشنهاد شده است اما اثبات نشده است.

وی به مهم ترین راه های درمان تب توجه کرد تب دنگی وی افزود: مهمترین درمان تب است تب دنگی اصلاح و کنترل اختلالات آب و الکترولیت خون ریزی ممکن است برای فردی که از این بیماری رنج می برد رخ دهد.

متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری در مورد راههای پیشگیری از تب تب دنگی فرمود: یکی از راههای پیشگیری از تب است تب دنگی این واکسن تزریقی است و برای افرادی که یک بار به این بیماری مبتلا شده اند تجویز می شود اما افرادی که سابقه بیماری را ندارند و تزریق را انجام می دهند به شکل کشنده بیماری مبتلا می شوند.

ناظر ادامه داد: برای افراد خارج از کشور توصیه می شود; هیچ واکسنی را بدون مشورت با متخصص بیماری های عفونی تزریق نکنید، اگر واکسن موجود را بدون عفونت قبلی تزریق کنند در نیش احتمالی بعدی باعث عفونت کشنده می شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از روش های مقابله با پشه است ایدز می توان در مورد استفاده از اسپری های حشره کش، توری و لباس های بلند صحبت کرد، البته باکتری به نام BTI برای از بین بردن پشه ساخته شده است، اما این موضوع تاثیر زیادی روی پشه ندارد زیرا در مکان های کوچک که آب راکد است، پشه گونه ها ایدز مصری تخمگذارهای غیرقابل دسترس برای انتشار این باکتری وجود دارد.

کارشناس بیماری های عفونی و گرمسیری افزود: جلسات می تواند منجر به انتقال بیماری شود تب دنگی برای ایجاد تاثیر، وجود زباله های متعدد و مواردی مانند لاستیک های فرسوده می تواند محل مناسبی برای پرورش پشه ها باشد. ایدز همچنین حوضچه هایی از ظروف در پایین گلدان های گل، سوراخ های دیوار که در آن آب جمع می شود، آب راکد در خنک کننده ها و سایر مکان های رشد. جاده ها پشه ایدز است.