پایش مستمر فلزات سنگین و نیترات ها در محصولات خام کشاورزی

پایش مستمر فلزات سنگین و نیترات ها در محصولات خام

انتخابتو از پایگاه دانش سازمان غذا و دارو، سید حیدر محمدی با اشاره به برگزاری همایش روز جهانی ایمنی غذا گفت: در راستای وظایف قانونی شورای سلامت و ایمنی غذا و برنامه های توسعه، همچنین ارتقای برنامه های ایمنی مواد غذایی و با همکاری دبیرخانه عالی برنامه پایش بقایای آفت کش ها، فلزات سنگین و نیترات ها در محصولات خام کشاورزی از سال 1391 و برنامه پایش شاخص های ایمنی در محصولات کشاورزی انجام شده است. بیرون محصولات غذایی و آشامیدنی به طور جدی نظارت می شود.

بقایای آفت کش ها، فلزات سنگین و نیترات ها در محصولات خام کشاورزی با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه های وابسته به ادارات غذا و دارو در سراسر کشور به طور مداوم پایش می شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: در راستای سیاست سازمان غذا و دارو مبنی بر تعیین حداکثر وظایف اداری به معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور، تفویض وظایف به سطوح 1 تا 4 بر اساس ظرفیت‌های زیرساختی، امکانات و نیروی انسانی کارکنان، امور اداری، تأیید صلاحیت مأموران فنی، ثبت منابع واحدهای تولیدی داخلی، اعطای، تغییر و تمدید پروانه‌های تولید مواد غذایی و آشامیدنی، نمونه‌برداری از کالاهای ضروری (استراتژیک) و تشریفات گمرکی، استقرار بازرسی از واحدهای تولیدی داخلی و صدور گواهی سلامت.