پاییز از پنجره قطار؛ ایران گردی در زیباترین مسیرهای ریلی ایران

پاییز از پنجره قطار؛ ایران گردی در زیباترین مسیرهای ریلی

ما دوست داریم بنشینیم و بگذاریم طبیعت از کنارمان بگذرد، برویم، برویم، ما را به مقصد برسانیم. اینجا دیگر مقصد مهم نیست، باید از سفر لذت ببریم.

به گزارش ماهیلاتو، ممکن است سفر را به شکل های مختلف تجربه کرده باشیم، ممکن است پاییز را به شکل های مختلف فتح کرده باشیم، اما تجربه برگ ها، باران و شیشه قطار حس دیگری است. وقتی نام قطار همیشه به ذهنمان می رسد، سفر و جدایی در ذهنمان رخ می دهد! هر چه داریم را رها کنیم و به مکانی جدید برسیم. سفر انسان را بالغ می کند. وقتی برمی گردیم دستمان همیشه پر از سوغاتی است! با این حال برخی از این سوغاتی ها دیده نمی شوند. اینجاست… درون قلب ما! حالا تصور کنید سفر خود را با قطار در یکی از زیباترین مسیرهای ریلی ایران آغاز کنید و بدانید که مهم نیست کجا بروید. آمدی تا از دل پاییز بگذری، طبیعت را تماشا کنی، نفس بکشی. آیا این سفر شبیه زندگی نیست؟ شاید او به ما آموخت که عجله برای رسیدن به اهداف مختلف با چشم بند ضخیم و بدون لذت بردن از سفر، زندگی نامیده می شود! در این راهنما زیباترین مسیرهای ریلی ایران را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید پاییز را از پنجره قطار تماشا کنید.

1. قطار از تهران به ساری

تهران، ساری

7 ساعت زندگی و 24 توقف! باید یاد بگیریم که پس از سختی های فراوان، روزهای خوب فرا خواهد رسید. در مسیر راه آهن تهران تا ساری صبور بودن را یاد می گیریم. این مسیر ریلی که به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای ریلی ایران شناخته می شود، در ابتدا شما را ناامید خواهد کرد. هیچ چیز اوج زیبایی پاییزی را نشان نمی دهد.

مسیر تهران به ساری شما را از دل شهری شلوغ به طبیعتی بکر و سرسبز می برد. قطار پس از عبور از ایستگاه گرمسار وارد منطقه ای کوهستانی و جنگلی می شود. در طول مسیر می توانید با عبور از سد لفور، پارک جنگلی جوارم و تونل گدوک از مناظر زیبا لذت ببرید. اما بهترین قسمت این سفر عبور از پل ورسک است. این پل تاریخی و باشکوه که بر فراز دره ای عمیق ساخته شده، یکی از شاهکارهای مهندسی ایران است که با برگ های رنگارنگ درختان اطراف، منظره ای رویایی را در پاییز خلق می کند.

تصور کنید در یک روز پاییزی از پنجره قطار به بیرون نگاه می کنید و جنگل های سرسبز شمال را با رنگ های زرد، نارنجی و قرمز می بینید. نسیم خنکی که از لابه لای درختان می وزد و بوی خاک مرطوب احساس آرامش و شادی را به شما القا می کند. در این سفر می توانید از تماشای طبیعت رنگارنگ پاییزی، هوای پاک و آرامش مسیر لذت ببرید.

2. قطار لرستان

لرستان

ناگهان چشمانت را باز می کنی و از پنجره زیباترین آبشار ایران را می بینی که برگ های پاییزی را جارو می کند و به تو یادآوری می کند که زندگی هنوز زیبایی های خاص خود را دارد. آیا به دنبال چنین تجربه ای هستید؟ سفر با قطار گردشگری لرستان تجربه بی نظیری را برای شما رقم خواهد زد. این قطار که به تازگی افتتاح شده شما را به سفری رویایی در دل طبیعت بکر ایران می برد. با گذر از مسیر 74 کیلومتری دورود به روستا می توانید از منظره بکر و چشم نواز لرستان لذت ببرید.

سفر با قطار گردشگری لرستان در فصل پاییز تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. تصور کنید از پنجره قطار به بیرون نگاه می کنید و کوه های سرسبز و جنگل های رنگارنگ لرستان را می بینید. برگ‌های درختان به رنگ زرد، نارنجی و قرمز درآمدند و منظره‌ای رویایی به وجود آوردند. هوای خنک پاییزی و نسیم ملایمی که از لابه لای درختان می وزد حس آرامش و نشاط را به شما القا می کند. فرض کنید باران می بارد، دست خود را از پنجره بیرون بیاورید و به موسیقی طبیعت همراه با صدای قطار گوش دهید! نفس کشیدن؛ این دقیقاً زندگی است!

قطار گردشگری لرستان در مسیر خود در 14 ایستگاه توقف می کند. در هر یک از این ایستگاه ها می توانید از زیبایی های طبیعی و تاریخی منطقه دیدن کنید. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به آبشارهای زیبا مانند آبشار آبگرم و بیشه، تالاب بکر ازگن و چشمه‌های گوگردی اشاره کرد. توجه داشته باشید که قطار لرستان هفته ای یکبار (پنجشنبه) حرکت می کند.

۳. قطار مشهد – ساری

مشهد، ساری

قطار آرام آرام از ایستگاه مشهد حرکت کرد و نیمه شب راهی سفری طولانی و رویایی شد. ریل های آهنی صدای لالایی ملایمی با ضربان قلب مسافران می داد. در هر 14 ایستگاه، فصل جدیدی از این سفرنامه وجود داشت. فصلی که با رنگ های پاییزی تزئین شده است. این قطار از کاشمر، شاهرود، دامغان، سمنان، فیروزکوه، قائم شهر می گذشت که هر کدام رنگ و بوی خاص خود را داشتند.

با نزدیک شدن به شمال کشور هوا خنک تر شد و بوی خاک نمناک به مشام رسید. درختان بلند و سبز کم کم لباس سبز خود را به زرد، نارنجی و قرمز تغییر می دادند. جنگل های هیرکانی دامنه های کوه را مانند فرشی رنگارنگ پوشانده بود. ریزش برگ های درختان زیر پای مسافران خش خش می کرد و صدای دلنشینی ایجاد می کرد.

قطار به آرامی از میان تونل های تاریک و پل های مرتفع می گذشت. هر لحظه مناظر جدیدی در برابر مسافران ظاهر می شد. رودخانه های خروشان، دهکده های کوچک و منظم در شمال و کوه های سر به فلک کشیده، همه در کنار هم قرار گرفته اند تا سفری فراموش نشدنی را برای مسافران رقم بزنند.

با رسیدن به ساری مسافران با خیال راحت و سرحال از قطار پیاده شدند. خاطرات این سفر طولانی و رویایی برای همیشه در ذهنشان ماندگار شد. سفر با قطار در پاییز سفری به دل طبیعت، تاریخ و فرهنگ ایران بود. سفری که هرگز فراموش نخواهد شد.

4. قطار تهران به اهواز

تهران، اهواز

سفری رویایی را با قطار آغاز می کنیم. سفری که از دل پایتخت آغاز می شود و ما را به سرزمین هزار رنگ زاگرس می رساند. در این سفر 15 ساعته از رودخانه های خروشان عبور می کنیم، از جنگل های انبوه عبور می کنیم و از کوه های مرتفعی بالا می رویم که گمان می رود طبیعت پاییزی در کنار ما طلوع کند. هر لحظه طبیعتی پاک و دست نخورده پیش رویمان می گسترد و چشم هر بیننده ای را خیره می کند. لرستان با تمام زیبایی میزبان این تور دل انگیز است.

پس اگر به دنبال سفری متفاوت و فراموش نشدنی هستید، قطار بین تهران و اهواز بهترین گزینه برای شماست. با این حال فراموش نکنید که بلیط خود را برای عبور از لرستان در طول روز انتخاب کنید. زیرا زیبایی طبیعت زاگرس در نور روز دو چندان می شود. در این سفر نه تنها از مناظر بکر لذت خواهید برد، بلکه با فرهنگ و سنت های مردم دوست این کشور نیز آشنا خواهید شد. پس چمدان هایتان را ببندید و خود را برای یک سفر رویایی آماده کنید.

۵. قطار قزوین – رشت

قزوین رشت

قطار آرام آرام ایستگاه قزوین را ترک می کند و سفری رویایی را در دل پاییز رنگارنگ آغاز می کند. ریل های آهنی صدای لالایی ملایمی تولید می کنند که با ضربان قلب مسافران همخوانی دارد. این قطار 152 کیلومتری ما را در کمتر از 3 ساعت به دل جنگل های سرسبز شمال می رساند. در طول مسیر، 52 تونل تاریک و 17 پل طولانی مانند مروارید در گردنبند طبیعت می درخشند. بزرگترین آنها، پل منجیل به طول 1430 متر، بر روی رودخانه سفیدرود خودنمایی می کند.

با نزدیک شدن به رشت، هوای خنک و مرطوب شمال پذیرای مسافران است. مزارع برنج با برگ های زرد و نارنجی خود منظره ای رویایی خلق می کنند. بوی برنج را تصور کنید! جنگل‌های انبوه با درختانی که لباس‌های پاییزی به تن دارند مانند نگین‌های سبز رنگ در دامنه‌های کوه می‌درخشند. بله، این زندگی است! رودخانه ها با آب های زلال و خروشان خود به آرامی روان می شوند و روح را تازه می کنند. سفر با قطار در این مسیر سفری است که باید به دل طبیعت دست نخورده تجربه کرد.

6. آموزش دهید مشهد به رشت

مشهد، رشت

سفر با قطار از مشهد به رشت در پاییز مانند ورق زدن یک کتاب قدیمی و رنگارنگ است. هر ایستگاه فصل جدیدی از این کتاب است. در این سفر نه تنها از مناظر زیبای طبیعی لذت خواهید برد، بلکه با تاریخ و فرهنگ مناطق مختلف نیز آشنا خواهید شد. تصور کنید در یک روز سرد پاییزی با یک فنجان چای داغ در دست از پنجره قطار به بیرون نگاه کنید و دریای خزر را ببینید. برگ های رنگارنگ درختان مانند پروانه های رنگین کمانی در هوا پرواز می کنند و روی ریل قطار فرود می آیند. در این لحظه همه نگرانی ها و نگرانی های خود را فراموش خواهید کرد و احساس آرامش و آزادی خواهید کرد. اگر از مشهد به راه افتادید، در نظر داشته باشید که یک ساعت را در خشکی خواهید گذراند. اما بعد از آن مثل معجزه بود! همه چیز رنگ و بوی بهشت ​​می دهد.