پنج اصفهانی که قند در دلت آب می کند

پنج اصفهانی که قند در دلت آب می کند

برای گرامیداشت نام و یاد برخی از هنرمندان ارزشمند این مرز و بوم به سراغ 5 هنرمند مشهور اصفهانی می رویم که عمدتاً در عرصه طنز فعال هستند.


بهترین برای: هوشنگ حریرچیان هنرمند مشهور اصفهانی شب گذشته درگذشت. تنها 9 روز پس از مرگ شاما در سن 92 سالگی.

از این رو برای گرامیداشت نام و یاد برخی از هنرمندان ارزنده این مرز و بوم به سراغ 5 هنرمند سرشناس اصفهانی می رویم که بیشتر در عرصه طنز فعال هستند. با ما همراه باشید.

رضا ارهام صدر

پنج اصفهانی که قند در دلت آب می کند

رضا ارحمصدر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون هنوز هم یکی از بزرگترین کمدین های ایران به شمار می رود. شاید ارحم صدر برای بچه های دهه شصت و هفتاد نام آشنای نباشد، اما پدرها، مادرها و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها خاطراتی از او دارند. نوارهای VHS، به خصوص مربوط به دهه 60، میزبان خاطرات گذشته ارحم صدر در تلویزیون های خانگی بود. تاریخ هنر نیم قرن را در بر می گیرد و نسل های مختلف آن را در رسانه های مختلف دنبال کرده اند.

نصرت الله وحدت

پنج اصفهانی که قند در دلت آب می کند

اصفهان نه تنها به صنعتگران و جاذبه های گردشگری شهرت دارد، بلکه ستارگان فراموش نشدنی زیادی را به جامعه هنری خود آورده است. زوج نصرت … زنده یاد وحدت و ارحم صدر خاطره انگیزترین این هنرمندان در عرصه بازیگری کمدی بود. به طوری که وقتی هنرمندی با لهجه اصفهانی در سال های پس از ظهورشان وارد عرصه نقاشی شد، شیرینی خاطراتشان را به نوعی به دوش کشید و متهم به تقلید از آن ها شد. فیلم یک اصفهانی در نیویورک به کارگردانی ماشا الله ناظریان و بازی ارحمصدر و وحدت یکی از مهم ترین همکاری های این دو هنرمند است.

هوشنگ حریرچیان

پنج اصفهانی که قند در دلت آب می کند

حریرچیان با تئاتر وارد عرصه بازیگری شد. در سال 1326 در حالی که تنها 15 سال داشت زیر نظر معلم ناصر فرهمند به طور جدی روی صحنه تئاتر ظاهر شد. چند سال بعد در شهریور 1332 در سن 21 سالگی وارد تئاتر سپاهان شد. حریرچیان اولین مجری برنامه «نمایش نقش جهان» بود تا اینکه در سال ۱۳۴۸ به عنوان بازیگر در سریال «عکاس باشی» مقابل دوربین رفت. حریرچیان از سال 1357 تا 1364 توانست چهار سالن را روی صحنه برد اما به دلیل مشکلات دیگر نتوانست به بازیگری ادامه دهد تا اینکه در سال 66 با فیلم جعفرخان از فرنگ برقده به کارگردانی علی حاتمی به بازیگری بازگشت. او در دهه 60 کاملا شناخته شد و اوج شهرتش در دهه 90 با سریال های ساختمان پزشکان و پژمان بود.

قدرت خدای یزیدی

پنج اصفهانی که قند در دلت آب می کند

قدرت الله ایزدی احتمالاً برجسته ترین کمدین صادر شده از اصفهان پس از انقلاب به هنر ایران است. این بازیگر که سال هاست در میان هنردوستان و مخاطبان با شخصیت کارآگاه رشید شناخته می شود، سال گذشته با بازی در سریال مگ تموم عمر چنده بهاره موفق شد این بار نام خود را با شخصیت سلال تغییر دهد. ربانی و دیگر لایه های هنر او را با توجه به دیدگاه بیننده به نمایش می گذارد. ایزدی در کنار فعالیت های هنری به شغل معلمی نیز ادامه داد. از فیلم های او می توان به سریال های رشید فراری، علم شنگه، بازگشت لوک خوش شانس، رشید حرفه ای و شمعدونی اشاره کرد.

حسن اکلیلی

پنج اصفهانی که قند در دلت آب می کند

حسن اکلیلی، شاگرد رضا ارحمصدر و از دوستان نزدیک او، تحصیلات خود را در دبیرستان ادب اصفهان و سپس در تهران به پایان رساند. این ضمیمه خیلی ها را به یاد سریال «آقای به دام افتاده» می اندازد که هنوز هم پس از سال ها محبوبیت دارد. این هنرمند اصفهانی که سال ها باعث خوشحالی مردم ایران به ویژه اصفهان شده است، یاد و خاطره هنرمندان ارزنده ای همچون استاد رضا ارحمصدر را همواره در دل خود زنده نگه داشته است. حسن اکلیلی با بازی در مجموعه تلویزیونی «پشت کوه های بلند» نشان داد که نه تنها در عرصه طنز و کمدی، بلکه در نقش های جدی و تاریخی نیز می تواند ماهرانه بازی کند.


فرش بهشتی_اف پلاس




نصب بهترین اپلیکیشن برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان.






ایمپلنت، ارتودنسی و کامپوزیت دندان

علاوه بر تضمین کیفیت و گارانتی

پرداخت اقساطی توسط متخصص مجرب

ایمپلنت با 15 سال گارانتی 9.5 میلیون تومان






به گزارش رسانه انتخابتو