چجوری به 4 روش دمنوش خوشمزه و رستورانی درست کنیم؟

چجوری به 4 روش دمنوش خوشمزه و رستورانی درست کنیم؟

از قدیم الایام در خانواده‌های اصیل ایران هرگاه گوسفندی قربانی می‌کردند، فوراً کباب می‌گذاشتند و کوغور باگور درست می‌کردند. جغورباغور همان جگر گوسفندی در اصل زنجانی است و خواص زیادی برای بدن ما دارد. با چند راهکار ساده می توانید این غذا را به خوشمزه ترین شکل درست کنید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید. در این مقاله با ما همراه باشید که می خواهیم در مورد طرز تهیه جگری باغور صحبت کنیم و به شما بگوییم که از کدام فرها می توانید این غذا را خوشمزه تر کنید.

41 نوع کباب در لیست پرطرفدارترین کباب های دنیا قرار گرفته است

سبک آشپزی رستوران جوغور باغور

جغورباغور معمولاً با ترکیب دل و جگر گوسفند تهیه می شود. برای این کار ابتدا مواد زیر را آماده کنید:

فهرست میزان
قلب گوسفند شماره 1
جگر گوسفند شماره 1
جگر گوسفند سفید شماره 1
گوشت بره شماره 1
پیاز 5 عدد متوسط
روغن سرخ کردنی 3 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه کافی
روغن مخصوص سرخ کردنی بهار الماس - 1.8 لیتر

روش پخت و پز: مراحل زیر را برای درست کردن یک گلدان حرفه ای دنبال کنید.

مرحله اول: در مرحله اول قلب، جگر، جگر سفید و احشاء را تمیز کنید. برای تمیز کردن، قلب را با یک چاقوی تیز به دو نیم کنید و لخته های خونی وسط آن را با آب بشویید. رگهای داخل جگر را جدا کرده و بشویید و کله پاچه را از وسط قلب و رگهای داخل آن جدا کنید. حالا همه را به قطعات کوچک خرد کنید.

صحنه دوم: یک قابلمه مناسب بردارید، جگرهای سفید را با یک لیوان آب، نمک و زردچوبه حرارت دهید تا پخته شود.

سطح سوم: پیازها را به صورت نگینی خرد کرده و در تابه با مقداری روغن تفت دهید. وقتی جگر سفید پخت، آن را به پیاز اضافه کنید. و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. حالا دل، جگر و جگر را به مواد دیگر اضافه کنید و با هم تفت دهید.

مرحله چهارم: رب گوجه فرنگی و نمک و سایر ادویه ها را اضافه کنید و در یک لیوان آب جوش بریزید تا همه مواد روی حرارت ملایم خوب بپزند و آب آن تمام شود. سپس در بشقاب مناسب سرو کنید و با نان یا برنج میل کنید.

آش شوربا یک سوپ مقوی و خوشمزه ایرانی را چگونه تهیه کنیم؟

طرز تهیه دمنوش با دمنوش سفید

جگر باغور را فقط با جگر گوسفندی سفید می توانید تهیه کنید. برای ساخت این کار به مواد زیر نیاز دارید:

فهرست میزان
ریه 500 گرم
پیاز 2 تا بزرگ
سیب زمینیها 2 عدد متوسط
گوجه فرنگیها 2 عدد
فلفل سبز 1 عدد (اختیاری)
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه کافی
آب لیمو یا آب کافی
جعفری تازه خرد شده کمی (برای تزئین)
آب دست چینی - 1200 میلی لیتر
33%

90000

60000 به مرد

چگونه تهیه می شود:

مرحله اول: جگر سفید را به قطعات کوچک برش دهید و آنها را کاملا بشویید. مقداری نمک و مقداری آب در قابلمه بریزید و جگر سفید خرد شده را اضافه کنید. اجازه دهید ریه ها کمی نرم شوند و بوی ترش آن ها از بین برود. سپس آنها را آبکش کرده و به سراغ پیازها بروید.

صحنه دوم: پیازها را پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید. در یک تابه بزرگ مقداری روغن بریزید و پیازها را تفت دهید تا طلایی و نرم شوند. جگرهای سفید را به پیازهای تفت داده شده اضافه کنید و تفت دهید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید جگرها و پیازها کاملا بپزند.

سطح سوم: سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت مکعبی خرد کنید. در تابه ای جداگانه تفت دهید تا طلایی و ترد شود سپس به جگر و پیاز اضافه کنید.

مرحله چهارم: گوجه فرنگی ها را مکعبی خرد کرده و به سایر مواد اضافه کنید. اگر از فلفل دلمه ای استفاده می کنید باید در این مرحله آن را خرد شده اضافه کنید. همه مواد را کاملا با هم مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله پنجم: بعد از پخت کامل غذا مقداری آبلیمو یا آبغوره به آن اضافه کنید و 10 دقیقه دیگر روی آتش بگذارید.

گام ششم: درب ظرف را بردارید و آن را بچشید. اگر چیزی کم نداشت می توانید آن را در بشقاب مناسب سرو کنید و با جفری تازه تزئین کنید.

طرز تهیه جگر با جگر گاو همون روش؛ فقط به جای جگر بره از جگر گاو استفاده کنید.

چگونه خاگینه سنتی را به 7 روش آسان تهیه کنیم؟

طرز تهیه نعناع با مشکی نخودی

طرز تهیه نعناع با مشکی نخودی

جگر سیاه یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که می توانید به راحتی برای شام خود تهیه کنید. اصالتا زنجانی است و عطر و طعم این غذای خوشمزه با جگرهای دیگر متفاوت است. برای ساخت این کار به مواد زیر نیاز دارید:

فهرست میزان
جگر سیاه گوسفند 500 گرم
قلب 500 گرم
باطله 500 گرم
دم 100 گرم
پیاز 2 عدد
سیب زمینیها 2 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه کافی
چربی حیوانی گوشت گاو زرد - 950 گرم

طرز تهیه جغورباغور زنجان:

مرحله اول: همانطور که در بالا توضیح داده شد، قلب، احشاء و کبد را تمیز و بشویید. پیازها را خرد کرده و در تابه تفت دهید. مقداری زردچوبه اضافه کنید تا خوش رنگ تر شود. سپس دم کرده را بریزید و سرخ کنید.

صحنه دوم: قلب، جگر و چوبه دار را مکعبی برش دهید و به ماهیتابه اضافه کنید. پس از کمی تفت دادن، فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید. حالا رب گوجه فرنگی را به غذا اضافه کنید تا تفت داده شود و بوی خامی آن گرفته شود. یک لیوان آب داخل قابلمه بریزید و روی آن را ببندید تا مغز پخته شود.

سطح سوم: سیب زمینی ها را مکعبی خرد کنید و در تابه ای جداگانه با مقداری نمک سرخ کنید. وقتی آب جگر تمام شد، سیب زمینی ها را مخلوط کرده و در بشقاب مناسب سرو کنید.

طرز تهیه کاچی زعفرانی معطر و خوشمزه در خانه

طرز تهیه جگر با جگر مرغ (غذای جگر مرغ)

طرز تهیه بغور با جگر مرغ

این غذای خوشمزه برای کسانی که حوصله تکرار غذاهای مشابه را دارند مناسب است. غذای جگر مرغ بسیار آسان و خوشمزه است و بهترین غذایی است که می توانید با جگر مرغ تهیه کنید. برای این کار ابتدا مواد زیر را آماده کنید:

فهرست میزان
جگر مرغ 500 گرم
پیاز بزرگ 2 عدد
کره کافی
رب گوجه فرنگی دو و نیم قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه کافی
فلفل سبز 1 عدد کوچک
سیب زمینیها نیم کیلو
پودر فلفل قرمز صنایع غذایی شاد - 400 گرم

چگونه تهیه می شود:

مرحله اول: جگر مرغ را حدود یک ربع در آب جوش بپزید. سپس آنها را آبکش کرده و کنار بگذارید. کره را در تابه بریزید تا ذوب شود؛ سپس پیازهای خرد شده را در کره تفت دهید و جگر پخته شده را داخل آن بریزید. همه مواد را با هم تفت می دهیم. رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کرده و کمی تفت دهید.

صحنه دوم: فلفل دلمه ای را به قطعات کوچک خرد کرده و به این مواد اضافه کنید. سیب زمینی ها را ریز خرد کنید و در تابه ای جداگانه تفت دهید تا پخته و ترد شوند. حالا سیب زمینی و جگر مرغ را مخلوط کرده و در بشقاب مناسب سرو کنید.

راه حل

در این مطلب طرز تهیه جغورباغور را به چند روش مختلف به شما آموزش داده ایم و در مورد روش هایی برای خوشمزه تر شدن این غذای خوشمزه صحبت کرده ایم. می توانید سیر را اضافه کنید و با جگر تفت دهید تا بوی آن گرفته شود و از رب انار برای خوشمزه شدن استفاده کنید. اندازه ریه ها کاملا لذت بخش است اما بهتر است ریه ها خیلی کوچک نباشند. برای تهیه جگر از قلب و جگر تازه استفاده کنید، زیرا ممکن است دل و جگر یخ زده چندان خوش طعم نباشد. همچنین اگر طعم قارچ را دوست دارید می توانید به این غذا اضافه کنید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا