چه چیزی یک مرد را جذاب می کند؟

چه چیزی یک مرد را جذاب می‌کند؟

بعدی- معیارهای جذابیت و زیبایی مردان در طول سال ها تغییر می کند. از آقایان جذاب گرفته تا مردان خشن و خوش تیپ که ماهیچه هایشان قوی تر از مغزشان است (مانند دوست پسر عضلانی تیلور سویفت تراویس کلس). گواه قطعی این است که مردانگی جدیدی که رسانه‌ها و رسانه‌های اجتماعی به عنوان مطلوب‌ترین آن بر آن تاکید می‌کنند، بیشتر بازاریابی است تا واقعیت. روانشناس لارا فررو می گوید: “جامعه تمایل دارد آنچه را که آشنا و راحت است نگه دارد. چنین چهره هایی را می توان امن و در دسترس دید. اگرچه ما در مورد مردانگی جدید صحبت می کنیم، اما هنوز افرادی هستند که با استانداردهای غیر متعارف یا متفاوت روبرو هستند. به چیزی کاملاً متفاوت.” “آنها به نوعی مقاومت می کنند، به همین دلیل است که ما جذب مردانی می شویم که ترجیحات زیبایی کلاسیک دارند.”

فلاش بک

به گزارش انتخابتو به نقل از ال پایس، اگر ارزش مردانگی را تغییر ندهیم، جذابیت یک مرد را می توان در معیارهای زیر خلاصه کرد: صورت زاویه دار با ویژگی های سخت که نشان دهنده قدرت است و چهره نیمه اصلاح شده (برای جلوگیری از زنانه به نظر رسیدن چهره). نیم لبخند به طور خلاصه، می توان این معیار را در همفری بوگارت کمی به روز، عضلانی تر و کمی شادتر دید.

از نظر تئوریک، یک مرد جذاب در عصر ما باید مردی باشد که به عقاید فمینیستی احترام بگذارد و بتواند همدلی کند. او مردی وفادار، محترم و حساس است که به خودش و اطرافیانش اهمیت می دهد. اما طبق معیارهای سنتی، این معیارها برای مرد جذابیتی ندارد. همانطور که می توانیم یک زن قوی و نه یک زن مطیع را جذاب ارزیابی کنیم، حداقل در این مسیر هستیم.

پیش از این بازیگران آمریکایی مانند برد پیت، چانینگ تیتوم و مایکل بی جردن عنوان جذاب ترین مرد سال را از آن خود کردند. پس مشخص است که زیبایی و عضلات استاندارد در انتخاب باحال ترین مرد سال بیش از سایر معیارها اهمیت دارد. اما وقتی صحبت از جذابیت یک مرد به میان می‌آید، بر اساس مطالعه بامبل’s Dating Trends، بیش از 32 درصد از پاسخ‌دهندگان صمیمیت عاطفی را بر صمیمیت فیزیکی ترجیح می‌دهند. نتیجه مطالعه ای که توسط «اشلی مدیسون» انجام شد نشان داد که 5 درصد از پاسخ دهندگان به دلیل هوش مردی جذب او شده اند و این فرد معمولاً تحصیلات بیشتری نسبت به همسر یا شریک زندگی خود دارد. در نتیجه ارزیابی یک وب سایت دوستیابی، مشخص شد که 31 درصد از زنان به داستان های جالب از زندگی مردان علاقه مند هستند.

در همین حال، عامل “روند” در تصمیم مردم برای انتخاب یک بازیگر به عنوان جذاب ترین مرد سال نقشی نداشت زیرا پاتریک دمپسی از زمان بازی در نقش یک جراح مغز و اعصاب در “Grey’s Anatomy” حضور چشمگیری نداشته است. دمپسی در سال 2005 به بازیگران سریال Grey’s Anatomy پیوست و به یکی از محبوب ترین شخصیت های آن سریال تبدیل شد. او در این سریال نقش همسر مردیث گری یکی از شخصیت های اصلی سریال را بازی کرد. در سال 2015، پس از 11 فصل سریال Grey’s Anatomy، دمپسی بقیه سریال را ترک کرد. دمپسی علاوه بر بازیگری به مسابقات مسابقه ای نیز علاقه دارد. او در سال 2009 تیم Dempsey Racing را تأسیس کرد و در مسابقات اتومبیلرانی مختلف شرکت می کند.

«جولی جردن» سردبیر سابق مجله پیپل در سال ۲۰۱۲ به «یو‌اس‌ای تودی» گفت که انتخاب جذاب‌ترین مرد سال بستگی به نظراتی دارد که کاربران در رسانه‌های اجتماعی و در انظار عمومی ابراز می‌کنند و افکار عمومی چه فکر می‌کنند. آنها می گویند او در طول سال به اخبار افراد مشهور توجه می کند. وی افزود: از سلبریتی های زن نیز سوال می کنیم که به عنوان جذاب ترین مرد جهان به چه کسی رای می دهند.

زیبایی درون است… البته در بیرون

فررو می‌گوید: “مجله‌ها به دنبال چیزهایی هستند که برای مخاطبان گسترده‌تری جذاب باشد. اگر فردی مانند پاتریک دمپسی سر و صدای بیشتری نسبت به پسر دیگری ایجاد می‌کند، تصمیم می‌گیرند او را روی جلد بگذارند. این مجلات بر اساس سلیقه‌های تجاری هستند. “آنها عاقل هستند. “اگر آنها بدانند که استانداردهای زیبایی خاص سودآورتر خواهد بود، در جشن گرفتن این تصاویر کلاسیک تر تردید نخواهند کرد.”

دن ویکفورد، سردبیر فعلی مجله پیپل، ضمن ارزیابی نامزدهای کسب عنوان جذاب ترین مرد سال، می گوید که این مجله تنها به ظاهر اهمیت نمی دهد، بلکه نقش مهمی در جامعه دارد و انتخاب شد. جذاب ترین مرد سال 2020 ویکفورد می گوید مایکل بی جردن نیز همیشه از حقوق زنان حمایت می کرد.

لارا فریرو خاطرنشان می کند که حتی اگر تصور خوب یا بدی نسبت به یک شخص داشته باشیم، اولین چیزی که می بینیم و بر اساس آن قضاوت می کنیم ویژگی های فیزیکی است. او می افزاید: “فرهنگ و رسانه ها اغلب تصاویری از ایده آل های زیبایی ظاهری را به اشتراک می گذارند که همه جا در رسانه های اجتماعی، تبلیغات و سینما وجود دارد. طبیعی است که فیزیک اولین چیزی است که به آن نگاه می کنیم، اما البته فیزیک بدن همه چیزی نیست. حساسیت و شوخ طبعی است. مهارت های جذاب.”

اما اریک پسکادور آلبیاچ جامعه شناس نظر دیگری دارد. او می گوید: «استانداردهای فیزیکی وزن بیشتری در تخیل ما دارند. در میان هنجارهایی که باید مورد ستایش قرار گیرند، رسانه‌ها تنها در صورتی اجازه می‌دهند که مرد عضلانی باشد، مردانگی خاصی داشته باشد و به توانایی‌های بدنی خود ببالد، این ایده را تقویت می‌کند که فرهنگ و رسانه‌ها نقش مهمی در شکل‌دهی دارند درک ما از زیبایی

او می‌گوید: «بازیگران، مدل‌ها، موزیسین‌ها و بت‌های جوانان بر درک جامعه از زیبایی و جذابیت تأثیر می‌گذارند» و ادامه می‌دهد: «گرایش‌های فرهنگ عامه می‌تواند اساساً ترجیحات عمومی را تغییر دهد. ما تمایل داریم بسته به گرایش‌هایی که در هر یک از آنها ظاهر می‌شود، یک خط مشترک را دنبال کنیم. هر بار سلیقه ها در حال تغییر هستند.”

در واقع، Timothee Hall Chalamy بازیگر فرانسوی-آمریکایی به همان اندازه جذاب و حتی جذاب تر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم. هزاران نفر دکتر را می بینند. علیرغم امضای طوماری که آنتونی فائوچی را به عنوان جذاب‌ترین مرد سال ۲۰۲۱ معرفی می‌کند، ما همچنان از شاهزاده‌های دیزنی به خاطر دندان‌های بی‌نقص، بدن‌های اسکنه‌شده و ماهیچه‌های هرکولی تمجید می‌کنیم. براد پیت در سال های 1995 و 2000 توسط مجله People به عنوان جذاب ترین مرد سال انتخاب شد.